Sport1 Banner

הצעת החוק החדשה: גול עצמי של מירי רגב

רגב. כמו עם הכדורגל בשבת
רגב. כמו עם הכדורגל בשבת | צילום: עדי אבישי

הודעת השרה שתמנע תמיכה מבני סכנין נמהרת. זו האפשרות לדו-קיום

(גודל טקסט)

שרת התרבות והספורט מירי רגב, שכבר שלושה ימים רצופים לא חוללה איזו מהומה תקשורתית, פרסמה אתמול (רביעי) את ההודעה הבאה: "שרת התרבות והספורט, ח"כ (תא"ל במיל') מירי רגב, שוחחה הערב עם יו"ר המועצה הלאומית לספורט, מר עודד טירה. הם סיכמו כי יכונס דיון דחוף עם הגורמים הרלוונטיים במטרה לשנות את אמות המידה שלפיהן קבוצות הספורט מקבלות תמיכה מהמדינה, כך שקבוצה שתקבל כספים ממדינה תומכת טרור לא תזכה לתמיכה מהמדינה".

 

בהמשך ההודעה אומרת רגב: "לא ייתכן שמדינת ישראל תאפשר לקבוצת כדורגל ישראלית לקיים קשרים כלכליים ומסחריים עם קטאר, מדינה שמעודדת ותומכת בטרור נגד ישראל… בשלב שני בכוונתי להוביל חקיקה רוחבית בנושא ולמנוע ממדינות זרות, עוינות, שתומכות בטרור, לשלוח זרועות תמנון במסווה של תמיכה. אפעל בכל הכלים העומדים לרשותי…" וכן הלאה, וכן הלאה.

 

 

מה שפוצץ לרגב את הסעיף היה הפרסום שלפיו גם השנה תתמוך קטאר בקבוצת הכדורגל של בני סכנין, המשחקת בליגת העל הישראלית. שמעה רגב על התמיכה הנפשעת הזאת והחליטה שהיה לא יהיה. על גופתה. בשביל מה היא שם? כדי לסכל את המזימה. אמרה, ועשתה. חבל שלא חשבה קודם. בדיוק כמו עם הכדורגל בשבת, רק קצת יותר גרוע.

 

למה יותר גרוע? כי אין משמעות כרגע מה עשה, ערן זהבי אתמול בלונדון או לתבוסה של מכבי תל אביב. העניין הוא שאם לא יגיע במהירות איזה מבוגר אחראי וירגיע את שרת הספורט שלנו, יכול להיות שבעתיד הקרוב לא נראה יותר את זהבי משחק באירופה. התאחדות הכדורגל האירופית, בדיוק כמו התאחדות הכדורגל העולמית, מגיבה בחריפות ובמהירות בכל פעם שהיא מזהה מעורבות ממשלתית או פוליטית בכדורגל. את יוון רצו להרחיק מפעילות בשנת 2006 על הרבה פחות מזה. מה שמירי רגב עשתה בהודעה שלה זה בדיוק מה שאופ"א ופיפ"א לא מוכנות לסבול. מה שרגב לא עשתה, זה שיעורי בית.

 

טקס ההוקרה לעזמי בשארה ותמיכת קאטר ב-2014 (צילום מסך)

 

כמה עובדות לידיעתה של הגברת רגב: בעולם קטאר לא נחשבת למדינת אויב או טרור. קרן קטאר מאמצת את קבוצת הכדורגל של ברצלונה, למשל. קטאר אמורה לארח את המונדיאל ב־2022. אבל למה אני מדבר על העולם? הרי הגויים לא מבינים שום דבר. אז בואו נדבר על ישראל. האם ישראל הגדירה אי פעם את קטאר כמדינת אויב? התשובה היא לא. ממש לא. היא גם לא הוגדרה כמדינת טרור (אין אצלנו הגדרה משפטית כזו). קטאר משחקת משחק כפול כבר שנים: ביד אחת תומכת בחמאס ומממנת את אל־ג'זירה, ביד שנייה מתווכת בין הנצים וקורצת למערב. מה לעשות, יש מדינות כאלה. אגב, גם רוסיה תומכת בטרור. פוטין מחזיק עכשיו את אסד. אז מה? נתניהו יחרים אותו? להיפך, נתניהו נוסע אליו בשבוע הבא.

 

אם רגב תעשה כמה שיחות רקע עם בכירים במערכת הביטחון, למשל, או עם בכירים בשירות החוץ, היא תגלה איזה קשרים יש לישראל עם קטאר במהלך השנים, גלויים וסמויים. אם היא תקרא קצת עיתונים היא תמצא בהם המון פרסומים על העובדה שברגעים אלה ממש מתווכת קטאר בין חמאס לישראל על עסקת הודנא גדולה. אם היא תעמיק לברר היא תגלה שלא מעט בכירים ישראלים, גם בשירות המדינה וגם בעסקים, מבלים לא מעט בדוחא. כל זה כנראה מותר. לתת מיליון דולר למועדון כדורגל בליגת העל בישראל, מירי רגב לא מרשה. למה? כי זה "מעודד טרור".

 

אולי שתטפל קודם בארגון לה-פמיליה? (אודי ציטיאט)

 

כמה שטויות עוד נצטרך לסבול מהאישה הזאת? את קטאר צריך לבקר, צריך להפעיל עליה מנופים דיפלומטיים ובינלאומיים, צריך להוקיע את תמיכתה בטרור כשמזהים כזו ולנצל את התשומות שלה בתחומים חיוביים יותר. מה הקשר לכדורגל? מישהו יכול להצביע על פעילות טרור של קבוצת הכדורגל של בני סכנין? הכוונה מישהו חוץ מחברי "לה־פמיליה". אם יש משהו שמחבר קצת אותנו כאן אחד לשני, אלה קבוצות כדורגל כסכנין, שמתנהלת שנים בליגת העל הישראלית ללא דופי, שכבר זכתה בגביע המדינה והגיעה להישגים, בעוד שחקנים ישראלים רבים מככבים בשורותיה ומאמנים ישראלים מובילים אותה. כל זה היה לצנינים בעיני רגב.

 

סכנין היא מהקבוצות העניות בליגת העל. אין מפרסמים, אין ספונסרים, אין יותר מדי קהל. במקום שרגב תעודד את סכנין ותסייע לה למצוא מקורות הכנסה, כי אין דוגמה יותר מוצלחת לדו־קיום, היא מנסה לייבש את הכסף היחיד שמגיע אליה. מירי רגב היא, אכן, האישה הנכונה במקום הנכון (למי שמעוניין להבעיר כאן סופית את האזור). אבל מה זה חשוב? מתפקידי הליכוד ראו היום כותרת שהיא נגד הערבים? אז אפשר לסמן "וי" ולהמשיך הלאה, לשריפה הבאה.

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי