Sport1 Banner

שייע גלזר: "ערן זהבי מזכיר לי אותי"

שייע גלזר
שייע גלזר | צילום: באדיבות אתר מכבי תל אביב

על סף גיל 88 כוכב העבר עדיין עוקב: "מוכן לשלם כדי לשחק במכבי"

(גודל טקסט)

בסיום הדרבי נגד הפועל בשבת שעברה בגביע הטוטו באצטדיון בלומפילד, אמר מאמן מכבי תל אביב סלבישה יוקאנוביץ': "מכבי תל אביב תלויה בערן זהבי". הסרבי שב וחזר על אמירות דומות של אוסקר גרסיה, פאולו סוזה ופאקו אייסטראן.

 

ערן זהבי קנה בשלוש השנים שלו בקריית שלום מעמד של כוכב על, שחקן במעמד שהיה שמור לשייע גלזר, גיורא שפיגל, אבי כהן ז"ל ואבי נמני.

 

 

אגדת הכדורגל של מכבי תל אביב, החלוץ המרכזי של שנות ה–50 יהושע "שייע" גלזר שבחודש דצמבר ימלאו לו 88 שנים, שוחח עם ספורט1 ודיבר על מכבי ת"א של אז והיום.

 

גלזר פתח ואמר: "בזמני אמרו – שייע גלזר ועוד עשרה. היום אין ספק שצריך להגיד – ערן זהבי ועוד עשרה. זהבי מזכיר לי את עצמי מסתובב מחוץ ובתוך רחבת ה–16 מחפש את הכדור ואת הרשת. לזהבי יש מיקום מעולה, התמצאות עיוורת במרחב ממנו באים השערים ובעיטה חזקה ומאוד מדויקת חדה ומטעה בשתי הרגלים".

 

אפשר להשוות בין הכדורגל בתקופתך לכדורגל של היום?

 

"את ההשוואה יכולים לעשות רק אלה שראו את הכדורגל של שנות ה–50 כבוגרים ולא כילדים קטנים ורואים את הכדורגל המקצועני והמתקדם של היום. בתקופתי היו שחקני ענק במכבי תל אביב כמו אלי פוקס וצביקה סטודינסקי שחיפשו כמעט בכל מהלך למצוא אותי עם הפנים לשער. היום יש את הדור הכישרוני המצוין של גילי ורמוט, דור מיכה וברק יצחקי שיודעים היכן לשים לערן זהבי את הכדור. כשאני בעטתי לשער ברוב המקרים לא כיוונתי ולא ידעתי לאן הכדור טס. היו לי בומבות. בעיטות פצצה קראנו להן, גם תוך כדי ריצה. נראה לי שערן זהבי יודע ברוב המקרים לאן הכדור שלו ירוץ וזה עושה אותו גדול".

 

מה תבקש או על מה אתה חולם?

 

"להגיד את האמת, גם היום פוגשים אותי אוהדי מכבי תל אביב ומדברים איתי כמו אל שחקן בקבוצה שעוד משחק. לפעמים תוקפים אותי געגועי עבר ואני חולם שאני שב לשחק במגרש "באסה" (בלומפילד). חלומות ומציאות לחוד ונשארתי עד היום אוהד של מכבי תל אביב שמוכן לשלם מיליון דולר לשחק יחד עם ערן זהבי".

 

עוד באותו נושא: שייע גלזר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי