Sport1 Banner

"קבוצה לא מעודדים באבוקות ובשריפת מועדון"

אוהדי ביתר בבלגיה. הענישה החלה
אוהדי ביתר בבלגיה. הענישה החלה | צילום: אסף קליגר

ביהמ"ש הרחיק לשנה אוהד בית"ר. וגם: הבעלים לא ישחרר הקבוצה בקלות

(גודל טקסט)

בית משפט השלום בירושלים החליט הבוקר (שלישי) להרחיק אוהד בית"ר ירושלים שהיה מעורב במופע האבוקות בשרלרואה לשנה מהמגרשים. האוהד יידרש להתייצב בתחנת המשטרה בזמן משחקי הקבוצה.

 

מדובר בהליך מהיר של תנאי מעצר והגבלת תנועה כתגובה לתקרית במשחק בחמישי, כאשר המשטרה מוסיפה לחקור את המעורבים בפרשה אותם כבר זיהתה דרך צילומי הווידאו שנשלחו אליה מהמשטרה הבלגית. 

 

 

הזימון לדין נעשה במסגרת החקירה במשטרת מרחב מוריה וההרחקה נעשתה בהתאם לחוק איסור אלימות בספורט. השופט שמואל הרבסט קיבל את בקשת המשטרה במלואה והוציא צו האוסר על האוהד להיכנס לכל מגרש כדורגל בארץ , לרבות מגרשי אימונים, ולהתייצב בתחנת המשטרה בזמן משחקי בית"ר ירושלים עד לתום עונת 2015/16.

 

"אם בעבר 'שריפת המועדון' היתה בדיחה אשר מצאה את ביטויה במערכון המפורסם של הגשש החיוור", כתב הרבסט בהחלטתו, "הרי שכיום בדיחה כזו כבר איננה בדיחה ואין בה שום צחוק, הומור או מסירות לקבוצה. קבוצה מעודדים בשירים, בלבוש ובמילים, לא באבוקות, לא בחזיזים ולא בשריפת המועדון פשוטו כמשמעו".

 

הדיונים בהקשר לאוהדים הנוספים נמשכים בבית משפט השלום בירושלים.בינתיים, הודיעה משטרת ישראל כי פענחה את ניסיון ההתנקשות באלי טביב במארס השנה וכי תגיש כתבי אישום נגד שלושה המעורבים לטענתה בירי על בעלי בית"ר ירושלים סמוך לביתו בכפר שמריהו. מדובר בשירן דהרי, ישראל קדושים ודימה רובינסקי, בלם מכבי הרצליה.

 

טביב לא יפזר בקלות שמונה מיליון דולר

 

אי הוודאות סביב בית"ר ממשיכה להיות הנושא המרכזי סביב המועדון בימים אלו. ככל שעוברים הימים הודעת העזיבה של טביב בעקבות אירועי המשחק בשרלרואה כבר לא תלויים בו וזאת לאחר שנדחק החוצה מהקבוצה בשל פרשת ההרשעה בתקרית הכאת הנער.

 

טביב כבר פנה לקבלת ייעוץ משפטי בעקבות הודעת רשם העמותות וההמלצה שלא יוכל לשמש בשום תפקיד בהתאחדות לכדורגל ובמנהלת הליגה. במקביל בוחנת ההתאחדות לכדורגל את המשך דרכו של טביב כבעלי בית"ר ירושלים כשהדגש הוא על במישרין או בעקיפין.

 

גורמים שונים בהם ראש העיר ירושלים ניר ברקת מבקשים מהבעלים עזיבה שקטה והגעה של קבוצת רכישה חדשה שתנהל את הקבוצה.

 

יחד עם זאת, נדמה כי זה לא הולך להיות פשוט. אלי טביב החליט לשמור בשלב זה על שתיקה ומקורבים אליו טוענים: "טביב לא יפזר ברוח הנושבת נגדו 8 מיליון דולר אותם השקיע מכיסו. אם לא יהיה גורם שיקנה את בית"ר ירושלים המאבק המשפטי עלול לפגוע בקבוצה בדיוק חודש לפני מועד פתיחת העונה".  תקציב הקבוצה שאמור היה לעבור ברשות לבקרה התקציבית נע סביב סכום של 30 מיליון שקלים ובמקרה זה יהיה נמוך ומורכב רק מההכנסות שהקבוצה תייצר ומכספי הטוטו ומועצת ההימורים.

 


דסה. טביב ימכור אותו כחלק מהעברת הבעלות? (אודי ציטיאט)

 

החשש הגדול הוא שטביב יכול לפרק את הקבוצה מנכסיה ולמכור את בכירי השחקנים. טביב לא יהסס בקרוב להצעות של מכבי תל אביב על אלי דסה ושלומי אזולאי ושל הפועל תל אביב על עומר אצילי ודובב גבאי כמו גם על קלאודמיר פריירה, פאבלו דה לוקאס ולידור כהן.

 

הבקרה התקציבית בכוננות שכספים שיכנסו ממכירת שחקנים לא יועברו מקופת המועדון לידי הבעלים.

 

בנשוא אחר, נציגי עמותת האוהדים נפגשו עם שרת הספורט, מירי רגב ונקבעה פגישה אישית עם השרה למציאת פתרונות למצב אליו נקלענו. בהודעה שמסרו נאמר: "יחד נשנה את התדמית של אוהדי בית"ר. יחד נחזיר את הגאווה להיות בית"רי אמיתי".

עוד באותו נושא: ניר ברקת

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי