Sport1 Banner

תחת זכוכית מגדלת: מכבי ת"א. הצביעו והשפיעו

| צילום: ערן לוף

ספורט1 נכנס לתפקיד הסקאוט בסגלי חמש הגדולות. מתחילים עם הטרבליסטית

(גודל טקסט)

עם סיום העונה הנוכחית ולקראת העונה החדשה ערכנו דו"ח סקאוטינג לגבי שחקני סגל חמשת המועדונים הגדולים: מכבי תל אביב, הפועל באר שבע, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים והפועל תל אביב ופסקנו: לשחרר או להשאיר. החלטנו לשתף גם אתכם לגבי חלק מהשחקנים ולראות מה אתם חושבים לגביהם.

 

שתי הערות: לא כללנו את כל 23-24 שחקני הסגל אלא רק שחקני רוטציה וגם השמטנו מהרשימה שחקנים שכבר שוחררו רשמית מאותו מועדון. הערה נוספת: לגבי מכבי תל אביב ומכבי חיפה הכללנו ברשימה שני מושאלים שהיו כוכבים בקבוצות אליהם הושאלו.

חואן פאבלו קולינאס

לא תמיד קל למצוא שוער זר, כזה שיתאקלם במהירות ויביא נקודות בטווח מיידי. קולינאס עשוי להיות כזה לאור העובדה שהוא מתחיל עונה שלישית במכבי.

להשאיר

ברק לוי

מי שנחשב לאחת ההבטחות הגדולות יותר בין הקורות כבר בן 22 ודקות משחק משמעותיות עדיין אין לו. כשווינסנט אניימה יצא לאליפות אפריקה באליפות הראשונה של מכבי ת"א בשושלת, לוי השכיח את חסרונו. העונה, כשחואן פאבלו נפצע, לא הצליח להציג יכולת מספקת. חייב לצאת לעונת השאלה.

לשחרר

חביב אוחיון

כבר בגיל 15 החליט פאולו סוזה להקפיץ את שוער הנערים להתאמן עם הקבוצה הבוגרת. הוא מאוד גבוה (1.95 מ') ויציב, העונה השתלב היטב בקבוצת הנוער איתה זכה באליפות. 

להשאיר

יובל שפונגין

אין הרבה שחקנים שלזכותם הופעה אחת בגמר גביע המדינה, שלוש הופעות בליגה ושלוש הופעות בגביע הטוטו במשך עונה שלמה – ובכל זאת הם שותפים למשחקי ההכרעה בעונה שהסתיימה עם טרבל. לשפוט את שפונגין על העונה הנוכחית זה לעשות לו עוול. בוא נזכור שמדובר במגן שבעבר השתייך לנבחרת ובהחלט יכול להתחרות על מקומו כמגן ימני, לאור עזיבתו של שרן ייני.

להשאיר

איתן טיבי

הבלם הטוב ביותר בליגת העל, לפחות על-פי ההרכב שמציב אלי גוטמן בנבחרת. עם הצטרפותו של טל בן חיים שחוזר אחרי 11 שנה, לטרבליסטית יהיה מרכז הגנה שכולל את שני הבלמים הישראלים הטובים ביותר שיש, אולי למעט רמי גרשון.

להשאיר

קרלוס גרסיה

הבלם בן ה-31 האריך את חוזהו בשבוע שעבר בשנתיים נוספות, אך גם הוא מודע לכך שמעמדו בירידה. הוא יצטרך להילחם על מקומו ככל הנראה מול בן חיים וטיבי. הירידה ביכולתו מורגשת והיותו שחקן זר מחלישה את הצהובים, בוודאי אם ישב ביציע או על הספסל בחלק ניכר מהעונה.

לשחרר

יואב זיו

אוהדי מכבי ת"א עדיין מנסים להבין כיצד המגן בן ה-34 שומר על מקומו והנה התשובה: למרות שזיו החוליה החלשה בחלק ההגנתי, וגם הניסיון העשיר שלו כבר פחות משחק תפקיד על כר הדשא, הוא נחשב לאחת הדמויות שמחזיקות את חדר ההלבשה מאוזן ומגובש. שווה להחזיק דמות כזאת בקבוצה עתירת כוכבים.

להשאיר

עומרי בן הרוש

אם אצל פאולו סוזה בן הרוש הוחלף כבר בפתיחה בעקבות טעויות שביצע, העונה היו משחקים שזה גם עלה לו בישיבה על הספסל. משחק חזק מאוד וגורם לעבירות מיותרות, לא בלט בצד ההתקפי אך סיים את העונה בצורה טובה. יצטרך לשחק חכם ואחראי יותר בשביל לשמור על מעמדו כמגן הראשון של הקבוצה.

להשאיר



דור פרץ

כל עוד הוא משחק כבלם, אין לו מקום במכבי. הקשר הצעיר שעלה מקבוצת הנוער נחשב להבטחה וכשקיבל הזדמנות לשחק במרכז המגרש, הוכיח שהוא ראוי להיות שחקן משלים בסגל. כל עוד התכנון הוא להשתמש בו בחלק ההגנתי, גם לו עדיף לצאת לעונת השאלה. לאור הבאת טל בן חיים, סביר שהוא יזכה להזדמנות אמיתית ונוחה בקישור.

להשאיר (כקשר)

גל אלברמן

אולי השחקן שידע הכי הרבה עליות ומורדות במכבי ת"א, לבטח מבין השחקנים הבכירים. חצי השנה האחרונה שלו הייתה מצוינת וגם כשנאלץ לשחק כבלם סתם לא מעט פיות. ייתכן שבמסגרת אירופית הנחיתות הפיזית שלו ואיטיותו יובילו למרכז שדה חלש, אך בליגת העל הוא עדיין אחד הקשרים האחוריים היותר טובים.

להשאיר

מהראן ראדי

רק לפני שנתיים, אצל אוסקר גרסיה, היה ממובילי הקבוצה, אבל בעונה החולפת מצא עצמו תקוע בפינות המגרש ואיבד כדורים בסיטונות. בין אם אלה היו הוראות מאמן או שלא, נראה ראדי כמי שלא מוצא את מקומו. לנוכח המעמד המתערער, אולי עדיף שהצדדים יפרדו.

לשחרר

ניקולה מיטרוביץ'

ספק אם לקבוצה ששואפת להשתלב בשלב בתים אירופי כדאי להחזיק שחקן זר שתורם במידה מספקת אך לא מעבר. הוא אחראי למספר בישולים נהדרים ולשערי ניצחון דוגמת הפנדל בגמר גביע הטוטו מול מכבי חיפה או הפצצות בדרבי ובאשדוד, אך בשביל לעשות צעד נוסף קרויף צריך לעשות 'קאט' כואב.

לשחרר

דן איינבינדר

שער אחד כבש הקשר בשתי עונות במכבי. הרגע שהכי יזכרו ממנו העונה יהיה הניסיון של ג'ורדי קרויף להשאיל אותו להפועל תל אביב כדי לקבל את גילי ורמוט. התרומה שלו מועטה, ועל אף גמר הגביע בו היה מצוין, גם במקרה שלו חייבים הצהובים להשתדרג בישראלי עם מספרים משכנעים יותר.

לשחרר

נוסא איגייבור

הקשר הניגרי היה נראה כמו צל של עצמו בשבועות הראשונים של העונה והיה הראשון לספוג את האש ואת קללות הקהל על יכולת הקבוצה. בחודשי סיום העונה הוא התאקלם ולא בכדי הוא מהמובילים בליגת העל בכדורי גובה ובחילוצי כדור. הפיזיות שלו יכולה להועיל מאוד מול היריבות בזירה האירופית.

להשאיר

גילי ורמוט

ג'ורדי קרויף נלחם על הבאתו בינואר האחרון, אך כוכב וסמל האדומים עד לפני חצי שנה רשם מאז ארבע הופעות בלבד. יכולתו ידועה לכל והוא יכול להיות בורג משמעותי בשורות הצהובים, בין אם ישחק בשלישיית הקישור או בין אם באחת הכנפיים בחלק ההתקפי.

להשאיר

דור מיכה

סגן מלך הבישולים בליגת העל, השחקן שמייצר הכי הרבה מסירות מפתח בקבוצה ובפן הרומנטי מדובר בשחקן בית שהתקדם עד כדי זימון בכורה לנבחרת ישראל הבוגרת. אוהדי מכבי בבוודאי ישמחו לראות אותו מקבל קרדיט גדול אף יותר.

להשאיר

ערן זהבי

מיותר להכביר במילים. מלך השערים זו העונה השנייה ברציפות לקח עוד צעד בדומיננטיות שלו, עד כי קשה לראות את הצהובים בלעדיו.

להשאיר

בן רייכרט

הקשר שהושאל להפועל ת"א חוזר מחצי עונת השאלה ונראה שיחסיו עם הקהל יפריעו לו להתרכז בכדורגל, מה גם שמדיווחים עולה שהוא דווקא רוצה להישאר אדום. אלא שמקצועית, כשחקן משלים, אין ספק שהוא יכול להוסיף למרכז השדה.

להשאיר

גאל מרגוליס

כוכב ליגת הנוער בזמנו, ולא במקרה שלושת המאמנים שעברו במכבי ת"א בעידן קרויף נתנו לו קרדיט כבר בפתיחה. אלא שמרגוליס, מהכישרונות הגדולים שידענו בישראל, לא מצליח להראות את יכולתו על המגרש, נזרק לספסל ומסרב בעקביות לצאת להשאלה.

לשחרר

ברק בדש

השתלב מצוין חברתית בעונה וחצי מאז הגיע מקריית שמונה וניצל את דקות המשחק להן זכה. ולמרות זאת, ובהנחה שברק יצחקי יהיה כשיר, ובן בסט, בן חיים וגם חלוץ זר צפויים לשחק לפניו, אין לו מה לחפש במכבי.

לשחרר

ראדה פריצה

השבדי שהיה גורם משמעותי בשתי האליפויות האחרונות, כבש 5 שערים ב-17 הופעות בלבד בליגה. הפציעות הרבות, ככל הנראה לנוכח גילו (35 בסוף החודש), צריכות גם במקרה זה להוביל את קרויף למסקנה שאין אלא לבצע חיתוך כואב. ספק אם ימצאו חלוץ כמותו, תשע אמיתי שיודע לשחק עם הגב לשער ומנצל את מבנה גופו, אבל אי אפשר לבזבז עמדת זר על חלוץ שבקושי משחק.

לשחרר

טל בן חיים

החלוץ רשם שיפור גדול העונה – אבל עדיין אינו מצליח להראות את מלוא הפוטנציאל. מדובר בשחקן מהיר כל כך, שקבלת ההחלטות שלו לפעמים לא מתקבלת על הדעת. הוא בכיוון הנכון ובשורה התחתונה מדובר בנשק קטלני, גם באירופה. לא בכדי גם במשחקי הנבחרת הוא מהראשונים שמסמן מאמן היריבה.

להשאיר

ברק יצחקי

גם הוא מסיים חוזה, אך החלוץ השגיע מבית"ר ירושלים בקול תרועה רמה בקיץ 2010 ומאז סבל ממספר פציעות קשות בברכיים, צפוי לחתום על חוזה חדש לשנתיים נוספות. גם יצחקי, אולי הוירטואוז הגדול בליגה, מסוגל להרבה יותר מאשר הוא הציג עד היום. סימן שאלה גדול האם יצליח לסיים עונה ללא פציעות – אלא שזהו סיכון שמשתלם לצהובים לקחת.

להשאיר

לנרי קהינדה

החלוץ הניגרי, שעדיין לא זכה לדקות בקבוצה הבוגרת של מכבי ת"א אלא יצא להשאלה שנתיים ברציפות, סיים את העונה בהפועל עפולה עם 20 שערים והגיע עמה לחצי גמר הגביע. צורת המשחק שלו ומבנה גופו בהחלט יכולים להתאים למילוי החלל שצפוי להותיר ראדה פריצה, אבל מדובר בסימן שאלה גדול לנוכח העובדה כי שיחק בליגת הנוער ובלאומית בלבד. הפיתרון: להשאיר אותו, גם אם יירשם כזר למשחקים באירופה בלבד ולשחרר בהמשך, אם לא יכולתו לא תצדיק את הישארותו.

להשאיר

עדן בן בסט

כ-750 אלף יורו שילמה מכבי תל אביב כדי להשיב את החלוץ מצרפת ובסופו של דבר היא זכתה לראות ממנו שמונה שערים ובישול אחד. הוא נזרק למערכה נגד מאריבור אחרי אימונים בודדים בקבוצה וגם הוא סבל משינויי המאמנים. להגנת פאקו יאמר שבכל פעם שבן בסט שיחק, הוא היה נראה מבולבל, לא מרוכז ומוגבל מאוד טכנית. אם אפשר למצוא פיתרון לחוזהו הכבד ויש מי שתיקח אותו, אף אחד לא יתעצב מפירוק החבילה.

לשחרר

עוד באותו נושא: ברק בדש, נוסא אייגיבור

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי