Sport1 Banner

ברקת איתר משקיעים, טביב עשוי למכור השבוע

יעזוב? אלי טביב
יעזוב? אלי טביב | צילום: עדי אבישי

הבעלים מנהל מו"מ עם האחים לוי. דסה בדרך למכבי ת"א

(גודל טקסט)

יום סוער עובר מועדון בית"ר ירושלים. הבעלים אלי טביב הודיע היום לתקשורת כי הוא מנהל מש ומתן למכירת הקבוצה עם האחים מאיר ושאול לוי, שבעבר כבר ניהלו את המועדון תחת היו"ר מאיר פניג'ל שהיה שותף. טביב הוסיף כי הוא צפוי להודיע תוך מספר ימים האם המהלך יצא לפועל.

 

המגעים התקיימו באמצעותו של ראש העיר, ניר ברקת, שתיווך בין הצדדים. ההצעה שקיבל טביב הינה על 22 מיליון ש"ח – 12 מיליון לכיסוי חובות העבר ו-10 מיליון תשלום לטביב. "לאחר שתי פגישות שקיים ראש העיר ירושלים ניר ברקת עם טביב בחודש האחרון, סוכם בין השניים לבחון אופציה של הכנסת בעלים חדשים במקומו של טביב" נמסר מלשכת ראש העיר. "בפגישות הדגיש טביב כי במידה ולא יימצא רוכש, הוא מתכוון לשים את הקבוצה על המדף תוך ניהול תקציב רזה עד למכירתה". בעירייה הוסיפו ומסרו "ראש העיר ימשיך ויפעל לקדם את בית"ר ירושלים, ומצפה שגם טביב ושאר הנוגעים לעניין ישימו את טובת בית"ר לנגד עיניהם על פני שיקולים פיננסים כאלה או אחרים".

 

 

בעקבות סיום דרכו של גיא לוי לאחר פערים במו"מ במועדון טוענים כי עמדת המאמן היא "זכות של כבוד" ומי שמקבל את התפקיד לא אמור לעשות זאת עבור שכר של מנכ"ל בחברת הייטק גדולה. שכרו של המאמן החדש, סלובודאן דראפיץ', אמור להיות כ–65 אלף דולר לעונה. בבית"ר ירושלים לא היו בסוד המהלך של אלי טביב, וגם הפעם, כי שנוהג לעשות, מידר הבעלים את רוב הגורמים הניהוליים במועדון, איתם הוא לא מתייעץ כלל. בבירה טוענים כי הפגישה המתוכננת עם ראש העיר ניר ברקת מיותרת ועדיף שלא תתקיים כלל, מכיוון שטביב כבר החליט שבית"ר ירושלים בעונה הקרובה לא תוכל להתנהל בתקציב גבוה ולהיות מעורבת במאבקי האליפות.

 

גורם המקורב למועדון אמר "אלי טביב אינו יכול כבעלים פרטי להעמיד קבוצת צמרת בעלת שמות גדולים. הקבוצה גוררת גרעון של כ – 14 מיליון שקלים, כולל חובות עבר שונים והבעלים יעמיד קבוצה עם סגל קצר למשחקי מוקדמות הליגה האירופית".

 

"טביב צפוי למכור בקרוב את אלי דסה למכבי תל אביב ואולי גם את שלומי אזולאי. הכסף של מיץ' גולדהאר יעזור ברובו לפתוח את העונה אבל לכולם ברור שלאחר שובה של נבחרת ישראל מבוסניה, דסה יגיע למתחם האימונים בקריית שלום" אמרו היום במועדון.

 

וזה לא הסוף בעניינו של דסה. בעקבות פרסום בו, לכאורה, ביקר המגן את טביב הוציא דסה הודעת הבהרה: "כל הדברים שיוחסו לי בכלי תקשורת מסוים לא היו ולא נבראו. אני שחקן בית"ר ירושלים ואוהב את המקום. לא היו ואין לי שום ביקורות כלפי בעלי הבית אלי טביב, אותו אני מכבד ומעריך מאוד".

 

"פגישה מיותרת". אלי טביב וניר ברקת (יח"צ)

 

מתברר שטביב השתולל לאחר השיחות שערך עם גיא לוי, המאמן ששכרו שולם ברובו העונה ע"י בני סכנין שפיטרה אותו. גורם המקורב למהלך המו"מ אמר "גיא לוי ביקש להחזיר את המועדון לימי הזוהר והבטיח להעמיד קבוצה שתתחרה בקרוב עם מכבי ת"א. זה טבעי שגיא לוי ידרוש שכר של מאמן מהחלק העליון בליגת העל ולא של מאמן מהליגה הלאומית. הוא עמד על דעתו וזה הוציא את טביב משלוותו וגרם לו לפעול בלי שיקול דעת רציני, לאחר שהבטיח לגיא לוי מספר פעמים כי הוא האיש שלו על הקווים ומתאים לקו האימון שלו".

 

מאוחר יותר הגיבה עמותת אוהדי בית"ר ירושלים לאירועים האחרונים בקבוצה: "עמותת אוהדי בית"ר עוקבת בדאגה אחרי הצעדים האחרונים שמבצע מר טביב. נראה כי בעל הבית פועל בימים האחרונים שלא לטובת הקבוצה וכמי שאינו מעוניין להישאר בעליה. מחובתו המוסרית והאתית של מר טביב להודיע על רצונותיו בקשר לעתידו כבעלים ואופן השקעתו במועדון אם בכלל ולפזר את הערפל הרב סביב עניין זה. מר טביב מתבקש להבהיר לגבי רצונותיו ובמידה ומעוניין הוא להמשיך ולהחזיק בקבוצה על הדברים להתבטא במעשים ובחיזוק הקבוצה לקראת העונה הבאה. במידה ומר טביב אינו מעניין בבעלות על הקבוצה יתכבד להודיע על כך לאלתר וינקוב בתג המחיר אותו הוא דורש על הקבוצה, אך נזכיר כי את הקבוצה קיבל מר טביב ללא תמורה. ידע מר טביב כי אנחנו לא נראה את היקרה לליבנו נגמרת לנו מול העיניים ונשב בחיבוק ידיים, בתוך כך שוקלת עמותת האוהדים את צעדיה וכל האפשרויות החוקיות העומדות לרשותה נלקחות בחשבון".

 

מדיניות השכר המקוצץ של אלי טביב כנראה תוביל בקרוב לפרידה מאופיר קריאף (עליו טביב זכאי לדמי השבחה בארץ), דושאן מאטוביץ',זאב חימוביץ', חנן ממן, קלאודומיר פרירה וססאר ארסו.

 

בהכנת הכתבה השתתפה הדס גרינברג

עוד באותו נושא: גיא לוי, ניר ברקת

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי