Sport1 Banner

גולדהאר וקרויף יכריעו: מאמן ספרדי בכיר או פאקו

פאקו. עתידו יקבע בימים הקרובים
פאקו. עתידו יקבע בימים הקרובים | צילום: עדי אבישי

במכבי ת''א מחפשים דרך נאותה להיפרד מהבאסקי. המנהלת נגד ביין

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הודיעו כי ההחלטה על המאמן שיוביל את הקבוצה בעונה הבאה, שתיפתח עם מוקדמות ליגת האלופות בשבוע השני של חודש יולי, תפורסם בזמן ובמועד שהמועדון יחליט.

 

לאתר ספורט1 נודע כי המהלך לעזיבת הבסקי אינו מבשיל וכי ההודעה שהייתה כבר אמורה לצאת תקועה.

 

 

כבר בימים הקרובים תתקיים שיחה משולשת בין הבעלים מיץ' גולדהאר, המנכ"ל מרטין ביין והמנהל המקצועי ג'ורדי קרויף, בה תתקבל ההחלטה הסופית.

 

המנג'ר של מכבי ת''א מעוניין בהחלפתו של המאמן הבאסקי במאמן ספרדי בעל שם ונסיון שכבר הגיע לארץ להתרשמות וצפה באחד ממשחקי הקבוצה. קרויף מחכה להחלטתו הסופית של מיץ' גולדהאר בנושא, שכן האחרון מעריך מאוד את אייסטראן ורוצה להיות שלם עם עצמו בנושא.

 

 קרויף במרכז החגיגות. "השחקנים יתאבדו בשבילו" (עדי אבישי)

 

גורם המקורב למכבי תל אביב אמר: "ידוע שקיימות חילוקי דעות בין הקובעים את המהלך. נכון לעכשיו, עד לפגישה המשולשת, מחפשים דרך נאותה ומכובדת לעזיבת המאמן. אם פאקו יעזוב יהיו צריכים להסביר את הצדקת המהלך, ורק אם יגיע מאמן בעל שם המהלך יתקבל בהבנה. למרות שרבים מאוהדי הקבוצה אינם מצדדים במאמן, הם מכבדים אותו על העמידה בדעותיו המקצועיות, ההגינות שלו מול שחקניו והמועדון והקבלות שהשיג – הישגים טובים יותר משל קודמיו, אוסקר גרסיה ופאולו סוזה".

 

על רקע המתיחות בין המאמן למנג'ר, הוסיף הגורם: "השחקנים במכבי מוכנים להתאבד עבור ג'ורדי קרויף. אין ספק שאף אחד לא רוצה לעזוב, כולל אלו שמתייבשים על הספסל וזאת בשל העובדה שקרויף נותן להם יחס ויודע לנהל אותם. קרויף בנה במכבי ערכים של מקצוענות ואין לשחקנים מה לחפש במקומות אחרים כי מכבי זה אירופה בפני עצמה".

 

עוד אמר: "שחקנים כמו עדן בן בסט, מהראן ראדי, יובל שפונגין ויואב זיו נראים הכי מחוייבים שהם עולים לשחק ואין ספק שזה אחד ההשגים של ג'ורדי במכבי ת"א".

 

בתוך כך, מנהלת הליגה הגיבה במהלך הלילה (בין שישי לשבת) על דבריו של מרטין ביין, מנכ"ל הצהובים שתקף את ההחלטה לשבץ את משחק הליגה מול מכבי פ"ת במחזור הסיום רק ביום שני ולא בשבת, יומיים קודם.

 

"לא ציפינו כי מועדון מכבי ת"א, אשר מתנהל באופן מקצועי ביותר, יבחר להתנצח עם מנהלת הליגה דרך הודעה באתר האינטרנט של הקבוצה, התנהלות שעשויה להביא לפגיעה בתדמית הכדורגל הישראלי ובמותג ליגת Winner. מנהלת הליגות וכלל קבוצות הליגה ובהן גם קבוצת מכבי ת"א אשר אינה יוצאת דופן, מחויבות במספר הסכמים מסחריים שונים, לרבות מול נותן החסות הראשי של הליגה (מועצת ההימורים) וכלל זכייני השידור. הסכמים אלו קובעים כי בנסיבות הנוכחיות על מנהלת הליגות לשבץ את המשחק שבחר הזכיין המרכזי לשידור (משחק קבוצתכם) ליום שני. יתרה מכך, בכל הקשור להסכם השיווק מול מועצת ההימורים, מכבי ת"א חתומה אף היא על הסכם זה ואף נטלה חלק מרכזי במו"מ אשר הביא לעקרונות ההסכם. כפי שהוסבר לכם, נעשו על ידנו מאמצים רבים מול כלל הגורמים בכדי להיענות לבקשתכם, אולם אנו מחויבים לכבד את רצונו של זכיין השידור ולשבץ את משחקכם במשבצת של המשחק המרכזי ביום שני. אנו מופתעים כי קבוצתכם, אשר יודעת כמה חשוב לכבד חוזים והסכמים, דורשת כי נפר הסכמים אלו, מה שעלול לגרום להשתת קנסות אדירים על קבוצות הליגה השונות" כתבה המנהלת למכבי ת"א בהודעה שהוציאה.

 

ביין וגולדהאר. במנהלת לא נותרו אדישים להודעת הצהובים (עדי אבישי)

 

עוד כתבה המנהלת למכבי ת"א: "כקבוצה שנהנתה בצדק רב משידורים מרכזיים רבים העולים בעשרות אחוזים על כמות שידורי הקבוצות האחרות בליגה, על כל היתרונות הכרוכים בכך לרבות הערך המסחרי והתדמיתי הגבוה, צר לנו כי כאשר שיבוץ המשחק אינו עולה בקנה אחד עם האינטרס של קבוצתכם אתם מוחים על בחירתכם לשיבוץ במשחק המרכזי. לא אחת סייעה מנהלת הליגות במהלך העונה בכל הקשור לשיבוצי משחקי קבוצתכם בדגש על מאמצים כבירים למניעת שיבוצי משחקי הקבוצה אל מול משחקי קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א וזאת על מנת שלא לפגוע בקהל אוהדי הקבוצה הרחב.

 

"בקשתכם "להאריך" את פגרת הקיץ של מכבי תל אביב ב-48 שעות נוספות פוגעת קשות בניהול משחקי הליגה, שכן הינה על חשבון פגיעה ביתר קבוצות הליגה המתמודדות אף הן במפעלים האירופאים. די אם נזכיר כי הקבוצה שתסיים את העונה במקום הרביעי (בית"ר י-ם או מכבי חיפה) תפתח את המשחקים כבר ביום חמישי ה-02.07.2015 כשבועיים לפני מועד משחקכם המתוכנן ואילו הקבוצה שתסיים את העונה במקום השלישי (הפועל ק"ש או הפועל ב"ש) תצטרף למוקדמות הליגה האירופית ב-16.07.2015 – יום אחד בלבד לאחר כניסת קבוצת מכבי ת"א למוקדמות ליגת האלופות.

 

"מהיכרותכם את המגבלות וההסכמים (מה שאף הוצג בפניכם כשהעליתם את בקשתכם), בנסיבות הקיימות, אחד ממשחקי מחזור הסיום חייב להיות משובץ ליום שני. האם מכבי ת"א, אלופת המדינה שכחה שבליגה בה היא משחקת ישנן עוד קבוצות? האם המטרה מקדשת את זה שמשחקכם ישובץ ליום שבת ואילו משחק קבוצות יריבותיכם שיתחילו את העונה כשבועיים לפני קבוצתכם או בסמוך לקבוצתכם ישובץ ליום שני?

 

"בקשתכם להאריך את חופשת שחקניכם ב-48 שעות, על חשבון פגיעה באחת מקבוצות הליגה האחרות, הינה קנטרנית ובלתי קולגיאלית. מצופה מקבוצה מקצוענית בסדר גודל של מכבי תל אביב, שתראה לנגד עיניה את טובת הכדורגל הישראלי ולא תתנהל ממבט צר של התועלתנות של עצמה. מנהלת הליגות פועלת תוך התחשבות בצרכי כל הקבוצות ובאינטרס מובהק למען כל הכדורגל המקצועי הישראלי לרבות ייצוג המועדונים במסגרת התחרויות המאורגנות על ידי אופ"א. כך נמשיך לפעול ונעשה כל מאמץ לסייע בעתיד הן לקבוצתכם והן לקבוצות הליגה האחרות".

 

לסיום הוסיפה המנהלת עוד עקיצה לעבר הצהובים: "בהזדמנות זו, נבקש להפנותכם להוראות תקנוני ההתאחדות כמו גם להוראות הסכם השיווק עם מועצת ההימורים, בדבר הופעת הקבוצה בהרכב החזק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי