Sport1 Banner

"טביב אוהב שיש מסביבו רעש, קשה לו בלי זה"

פניג'ל. נעשה קבוצה כייפית
פניג'ל. נעשה קבוצה כייפית | צילום: עדי אבישי

מאיר פניג'ל, אחד הרוכשים המיועדים של בית"ר י-ם, במתקפה על הבעלים

(גודל טקסט)

המו"מ לרכישת בית"ר ירושלים על ידי האחים שאול ומאיר לוי ומאיר פניג'ל מאלי טביב מתנהל אמנם בחסותו של ראש העיר ניר ברקת, אבל זיכרונות העבר הרעים בין הצדדים מרחפים מעל. קבוצת הרוכשים העבירה הבוקר (שני) אולטימטום לבעלים: כניסה לשלבי מו"מ מתקדמים וסגירה על הסכם מסגרת ומסמך הבנות ראשוני עד יום ראשון הבא.

 

בקרב הרוכשים נוצר זעם על ההתנהלות של טביב, שלטענתם הפר אמון כשמינה את סלובודאן דראפיץ' למאמן הקבוצה. "במסמך ההבנות של ראש העיר ניר ברקת מובהר כי טביב ימנע מכל פעילות של מינויים ומכירת שחקנים במהלך המו"מ", אמר פניג'ל, "ההתנהלות שלו לא מוסברת ואין לדעת מה הוא מתכוון באמת".

 

 

אם בית"ר ירושלים תירכש בסופו של דבר על ידי האחים לוי ופניג'ל, סלובודאן דראפיץ' לא ישמש כמאמן. בקבוצת הרוכשים מתכננים למנות מאמן חלופי, כאשר דראפיץ' יזכה לפיצוי מלא במידה ואכן יחתום בקבוצה כדת וכדין ויעבור ברשות לבקרה התקציבית.

 

טביב הבטיח לכנס מסיבת עיתונאים בה יודיע בתוך מספר ימים על עתידו כבעלי המועדון. ביום שני הבא אמור להישמע ערעורו של בעלי בית"ר ירושלים על עונש חצי שנה של עבודות שרות בפרשת הכאת הנער. טביב יודיע לקבוצת הרוכשים כי הסכום המבוקש הוא 6.5 מיליון דולר והמשך החזקתו של הבעלים הנוכחי בכרטיסי השחקן של לידור כהן, שלומי אזולאי ואלי דסה. ההצעה שהתקבלה עד כה עמדה על 22 מיליון שקלים לכיסוי חובות עבר ותשלום מכירה.

 

"לפני שנה אמרתי שטביב הוא המסמר האחרון בארון של בית"ר. הוא מתייחס לקבוצה כמו לעסק רגיל", הוסיף פניג'ל, "אנחנו לא צריכים את הדבר הזה, היינו שם שש שנים, יצאנו בכבוד, נכנסנו בכבוד, השארנו לגאידמק למעלה מ-15 שחקנים שמשחקים בכל הליגות. אם אתה מדבר על ארבייטמן, מויאל, יצחקי, ברוכיאן ובן שושן. אי אפשר לנהל את בית"ר בטלפון".

 

מה קרה שהחלטתם שברצונכם לרכוש את הקבוצה?

"אני עברתי שלושה ראשי עיר – לא ראיתי ראש עיר שנרתם, מוכן, דוחף ומביא בשביל בית"ר כמו ראש העיר הנוכחי. זה מה שנותן כח לבעלים שרוצים להיכנס".

 

אם אתם כל כך רציניים ואלי רוצה למכור, מה מונע את הרכישה?

"אין עם מי לדבר. כשיהיה עם מי לדבר, אתה תבין. אנחנו לא רוצים לפנות לטביב. פנה אלינו ראש העיר ואמר: 'אני מחפש קליינט לבית"ר ירושלים'. אם אלי טביב מעוניין למכור, אנחנו קונים מיד. אלי טביב אוהב שיש מסביבו רעש, קשה לו להיפרד מזה".

 

מה יהיו השאיפות שלכם מהקבוצה?

"בזמנו אמרתי שנעשה קבוצה ממזרית. היום אני אומר, נעשה קבוצה כייפית".

 

מה עם שחקני הבית שעזבו את הקבוצה, תחזירו אותם?

"מי שיהיה טוב יבוא לבית"ר ירושלים, אנחנו מאוד נשתדל שכך זה יהיה".

 

התחלתם לחשוב על כיוון, בכל זאת עוד שלושה שבועות כבר מתחילים משחקי המוקדמות לליגה האירופית?

"כבר דיברנו עם שחקנים מאוד מוכשרים בליגה. יש בסיס טוב, נבנה עליו קבוצה טובה".

 

גם עמותת האוהדים של המועדון כבר חושבת על היום שאחרי אלי טביב והחיפושים הקדחתניים לאיתור רוכש מקבלים סיוע מכיוון לא צפוי. הבוקר התקיימה פגישה בין חבר מועצת העיר, רו"ח משה ליאון לבין עו"ד אריאל גבאי, יו"ר עמותת אוהדי ביתר ירושלים. בפגישה העלה עו"ד גבאי את חשיבות הנושא וטיפולו בהקדם האפשרי. 

 

משה ליאון הבטיח כי יעשה הכל על מנת למצוא משקיע לקבוצה ואמר "בית"ר היא סמל ירושלמי עבורי ועבור רבים וטובים מתושבי העיר. חשוב שנוכל להבטיח לאוהדים ולתושבי העיר הופעה ראויה של הקבוצה במשחקי גביע אירופה בעונה הבאה".

 

עוד באותו נושא: מאיר פניג'ל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי