Sport1 Banner

כמו שעון: קאסיו פרננדס, בעל הבית

|

הבלם הברזילאי הפך לבעל הבית של ק"ש. הערב הוא ינסה לעצור את מכבי ת"א

(גודל טקסט)

מאת: אביתר לנג     צילום: עדי אבישי

 

זאת לא השנה של הבלמים בליגת העל. איתן טיבי וקרלוס גרסיה ממכבי ת"א נמצאים בירידה חדה ושחוקים מאד מהזוגיות המתמשכת, בהפועל באר שבע נשענים על וויליאם סוארס ולא מצליחים למצוא לו פרטנר שישחק לצידו שני מחזורים ברציפות ועל העונה של דקל קינן ואדין צ'וצ'אליץ – שכבר הספיק לעזוב את חיפה – אין טעם להרחיב.

 

 

לעומת השאר, מרכז ההגנה של קריית שמונה העונה הוא אי אחד גדול ומפואר של יציבות – אולי למעט צמד השערים העצמיים של שיר צדק בטדי – שם עומד בלם ברזילאי מדהים, מהטובים שנראו פה בשנים האחרונות. קאסיו פרננדס הגיע לפה אלמוני יחסית, אבל לאט ובביטחון הוא מפתח לעצמו מעמד של סופרסטאר בליגת העל.

 

כשסוכן השחקנים דדה חדד הציע לאיזי שרצקי את פרננדס בקיץ 2013, הבעלים בעל העין הכי חדה בליגה הבין מיד מצפיה בקלטות שהרזומה המטריד של הופעה בליגה הקפריסאית ושהייה בליגה הסינית לא עשו חסד עם הכישרון של פרננדס, והחליט להנחית אותו על גבול הצפון.

 

שרצקי. העין הכי חדה בליגה (אסף קליגר)

 

בשנתיים האחרונות הפך הבלם הברזילאי לאימת כל החלוצים בליגה. העובדה שמדובר בבלם שמתנשא לגובה של 1.92 מ' ובכל זאת מהיר בצורה יוצאת מן הכלל, מיצבה אותו כאתגר גדול, לעיתים קרובות אף גדול מדי לנטרול, בוודאי כאשר לצידו משחק שיר צדק, בלם איכותי ביותר בפני עצמו.

 

את תצוגת הנפל של קרלוס גרסיה מול מכבי נתניה בתחילת השבוע לא רק הבלם הספרדי לא ישכח, אלא גם ג'ורדי קרויף, המנג'ר המקצועי של הצהובים שסביר להניח כבר החל לחפש תחליף לקראת השנה הבאה. קרויף, שלא אוהב להביא בדרך כלל זרים שכבר עלו על הדשא בארץ, יכול ואולי אפילו צריך לחרוג ממנהגו ולהביא בכסף קטן במושגים "גולדהארים" בלם שהיה לראשון שהזכיר את לואיס מרין האגדי ששיחק במכבי נתניה. הערב לקרויף הזדמנות מצוינת להביט בקרוב בפרננדס ולדמיין אותו לובש צהוב בעונה הבאה.

 

הסיפור המתהווה של קאסיו הוא הרבה יותר עמוק, מפתיע ואולי אפילו מרגש. מי שהתחיל את הקריירה האירופאית שלו בגיל 18 בקפריסין, מבין היום, תשע שנים מאוחר יותר פלוס אשה וילד בן 6, שההשתקעות בארץ הופכת להיות עבורו אופציה ריאלית מיום ליום. אחד החברים הקרובים ביותר לבלם, הוא קשר מכבי חיפה, גוסטבו בוקולי, שכידוע העדיף "לשים בצד" לכמה שנים את הזהות הברזילאית והחליט לעשות הכל כדי להיות ישראלי לכל דבר.

 

"אין ספק שקאסיו התחבר לישראל בצורה מושלמת", אמר אתמול אחד מחבריו של השחקן לחדר ההלבשה, "הוא אישיות פשוט מדהימה. הוא אוהב מאוד את השפה העברית ומדבר כל הזמן על כך שהיה רוצה שהבן שלו יישאר פה, בגלל שהוא כבר עבר איתו מספיק תחנות בחיים".

 

ואם כבר בחדר הלבשה עסקינן, ניתן לקבוע בוודאות שפרננדס הוא מהמנהיגים הבולטים במלתחות, שחקן שהוא קונצנזוס בקרב הזרים והישראלים יחד. בכל ירידה למחצית פרננדס נוהג לדבר, מחמיא, מעודד, מקנה ביטחון לצעירים וכתף לוותיקים, דברים שהתרגלנו לראות דווקא מהישראלים הבכירים בשאר הקבוצות הגדולות, אם אלו אליניב ברדה ומאור בוזגלו בבאר שבע ואם זה כמובן יוסי בניון במכבי חיפה.

 

קריית שמונה. "אישיות פשוט מדהימה" (ערן לוף)

 

החבר הקרוב ביותר של פרננדס בקריית שמונה הוא הקשר האחורי הליטאי, מינדאוגאס פנקה. בכל משחק חוץ, כאשר הקבוצה יוצאת למלון בסוף השבוע, יודע המנהל הוותיק של הקבוצה, יוסי אדרי, שצמד השותפים הללו לא נפרדים. "הם כבר תקופה ארוכה שותפים לחדר, אוהבים מאוד אחד את השני וחולקים קווי אישיות דומים", סיפר אתמול גורם בכיר בצוות המקצועי של הקבוצה.

 

בנו בן ה-6 של הברזילאי, שכבר כמעט מדבר עברית כמו צבר, אהוב מאוד על פנקה והשלושה – יחד עם בוקולי וג'וליאנו ספאדסיו מעכו – מבלים המון ביחד, כולל ביקורים תכופים ומשותפים בכנסיות.

עוד באותו נושא: קאסיו פרננדס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי