Sport1 Banner

מאסטר שף: אלי גוטמן מצליח לערבב אותנו

אלי גוטמן
אלי גוטמן | צילום: עדי אבישי

המנג'ר הפך למאמן בהפועל תל אביב בסיוע בחישה מתמדת ותיבול נכון

(גודל טקסט)

בכל קבוצת כדורגל בעולם יש שחקנים שמבשלים שערים, למכבי תל אביב יש אפילו שני טב"חים, אבל רק בעשור האחרון צמחו בכדורגל הישראלי גם שני שפים שתמיד מכינים לעצמם את הג'וב הבא. וכל שף, אשף.

לצורך יצירת התפקיד שהם באמת רוצים, דרושים המצרכים הבאים: מועדון שנמצא בצרות ניהוליות/מקצועיות/כלכליות, בעלים שהוא טירון בעולם הכדורגל, מאמן במעמד רעוע ותקשורת שמוכנה לעכל כל משפט. ברגע שהחומרים נמצאים במקומם, צריך לערבב. אחר כך מתבלים עם כמה משפטי תוכחה, מוסיפים קצת תמונות סטילס בטרנינג או סינקים רדיופוניים עם הילה של מושיע, מערבבים שוב והתבשיל לפניכם. השף זוכה במשרה שאותה הוא רצה ואפילו לא נתפס כיהודה איש קריות. מושלם ומוכן להגשה.

עד אתמול מעמד המאסטר שף היה שייך בלעדית לאברם גרנט. אדם שתפר לעצמו תפקיד בצ'לסי רק בזכות הקשרים הטובים עם הבעלים הטירון אברמוביץ', ואז ניצל את מעמדו הרעוע של מוריניו ואת הצרות המקצועיות בתחילת עונת 2007/8 כדי לתפוס את אחת ממשרות המאמן היוקרתיות בתבל.

שנתיים מאוחר יותר, השף בישל שנית עם אותם המצרכים: קשרים עם הבעלים הטירונים של פורטסמות' אלכסנדר גאידמק ועלי אל-פרג', מעמד רעוע של המאמן הוותיק פול הארט, צרות כלכליות בבנק וצרות מקצועיות על הדשא, והנה לכם משרת פרמייר־ליג נוספת למאמן ממלאבס.


גרנט, בשלן מדופלם (gettyimages)

עד לפני שבוע וחצי, אלי גוטמן היה רק מאמן מוצלח. הוא אמנם תמיד חשב על הצעד הבא שלו – גם כשהיה בהפועל ת"א וגם אחרי שעזב את הנבחרת – אבל זה הרי יותר מלגיטימי. אלא שתוך שבועיים הפך איש המקצוע המוצלח הזה לשף שמנצל את ההשפעה והמוניטין שלו כדי להביך את אמיר כבירי, את גיא לוי ואת המדיה. 

יותר מדי אנשי תקשורת הגיעו למסיבת העיתונאים המיותרת בשבוע שעבר, שלא הייתה שווה את אור הפלורסנט בחדר, כדי לשמוע שהפועל ת"א מקימה מועדון עם יסודות חזקים וחלוקת תפקידים ברורה. "תהיה כאן עבודת צוות", הבטיח גוטמן. "יש המון עבודה ואני משאיר לגיא את הכנת תכניות האימון ואת הישיבות עם הצוות המקצועי ומאמני הכושר. נעשה את הכל יחד. הפועל ת"א זקוקה ליציבות, גיא יפרה אותי ואני אותו".

בבוקר אחרי שגיא לוי התפוטר מתפקידו עולות השאלות הקשות. מי יפרה את גוטמן החל מהיום? מי יעבוד על תכניות האימון? מי יערוך את הישיבות עם הצוות המקצועי? כל המילים היפות של גוטמן החזיקו מעמד קצת יותר משבוע. מעשית, הן היו שוות פחות מהפסד 1:0 מקרי לכפר סבא. פתאום כבר לא חשובה היציבות. 


כבירי, אכל את התבשיל (עדי אבישי)

כבירי, על אף טריותו בכדורגל, ידע כבר בשבוע שעבר שמדובר בפארסה ולכן כנראה הדיר את רגליו ממסיבת העיתונאים המפוארת. וגוטמן? הוא עוד יישאל איך עבר מהר כל כך מכסא המנג'ר ביציע לכורסת המאמן. אבל כמו כל שף טוב, תהיו בטוחים שהתשובות שלו כבר מוכנות. "מאוד רצינו שגיא יישאר, זו הייתה בחירה שלו ללכת וקיבלנו אותה, עם כל הצער שבדבר", הוא יאמר ככל הנראה בארשת פנים ממלכתית. "גיא הוא מאמן מצוין והנסיבות שגרמו לו לעזוב מצערות מאוד. מתוקף האחריות שלי כמנהל המקצועי, החלטתי לקחת את מושכות האימון בתקופה הקשה שהמועדון עובר כרגע". 

במקום להתנהל באופן מקצועני, במקום להיפרד מגיא לוי בכבוד לפני שבוע, במקום לחסוך מסיבות עיתונאים מביכות, במקום להגיע למשחק התחתית החשוב מול כפר סבא עם רוח גבית בעקבות מינוי המאמן החדש – אלי גוטמן בחר להפוך לשף. ואלה כידוע, מצליחים בדרך כלל להרחיב את חשבון הבנק, אבל לא את הלב של אוהדי הקבוצות שלהם.

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי