Sport1 Banner

"עונש לא מידתי": קנס של 15,000 ש"ח להפועל ת"א

לא עמדו לדין בעניין השואה מאז 2012/13
לא עמדו לדין בעניין השואה מאז 2012/13 | צילום: עדי אבישי

ההחלטה: בשל שירי השואה. מחירים יוזלו לרעננה, רייכרט והרוש בספק

(גודל טקסט)

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל גזר על הפועל תל אביב קנס בפועל של 15,000 ש"ח בנוסף לקנס על תנאי של 30,000 ש"ח למשך שנה, בשל הקריאות "שתהיה שואה למכבי" שהושמעו במהלך הדרבי שהסתיים ב-1:1.

 

הדיין גיורא לנדאו הקל על האדומים, לאחר שהשתכנע כי היקף התופעה היה נמוך, וכמו כן הושמע רק בסיום המשחק ולא במהלכו. יחד עם זאת, לנדאו הדגיש כי למרות ההיקף המינורי של התופעה, עדיין מדובר בקריאות חמורות ועל כן אין לעבור עליהן לסדר היום. סיבה נוספת להקלה בעונש היא שהאדומים לא עמדו לדין בנושא זה מאז עונת 2012/13. 

 

בתגובת המועדון צוין כי הקריאות הושמעו על ידי מספר קטן של אוהדים בסיום המשחק. "מבחינתנו מדובר בעונש כבד ולא מידתי ואנו מצרים על כך שבית הדין החליט להעניש את הקבוצה ולא קיבל את הטיעונים שהוצגו, שהמרכזי בהם הוא כי מדובר באירוע מינורי שאינו משקף כלל את אירועי המשחק ואת ההתנהגות המופתית שהפגין קהל אוהדינו", נמסר.

 

"מועדון הפועל ת"א מגנה בכל תוקף את השימוש בביטויים הפוגעים בזכר השואה שאינם מייצגים את הפועל ת"א ואוהדיה", הבהירו במועדון. "שימוש שכזה מהווה פגיעה תדמיתית וכלכלית במועדון ואנו נמשיך במאמצינו המשותפים ביחד עם קהל אוהדינו למיגור התופעה, מאמצים שנושאים פרי והביאו לכך כי התופעה כמעט ואינה קיימת עוד, עניין שזכה לאזכורים חיוביים גם בדיון ובפסק הדין עצמו".

 

התנהגות מופתית. אוהדי הפועל ת"א (עדי אבישי)

 

"אנחנו קוראים לכל אוהדינו להמשיך ולשמור על אווירה ספורטיבית ביציעים בכל משחק, בית וחוץ, ולהמשיך לפעול בצוותא למיגור קריאות כאלו ואחרות הפוגעות במועדון", הוסיפו. "בית הדין הבהיר בפסיקתו כי הענישה בגין מקרים אלו תוחמר במידה ותחזור על עצמה, וכל ענישה שכזו עשויה אף לפגוע מקצועית בקבוצה הנאבקת בתחתית וזקוקה בכל רגע לקהל האדום התומך והמעודד שלה ביציעים בבלומפילד. אנחנו קוראים לכל האוהדים להגיע ולצבוע את בלומפילד באדום בשבת במשחק נגד רעננה, אליו הוציא המועדון מחירי כרטיסים מוזלים, ולסייע לקבוצה לייצר מומנטום חיובי".

 

הוזלת כרטיסים לקראת רעננה

בקבוצה הופגנה שביעות רצון מתוצאות התיקו בדרבי, כשעיקר המחמאות הוענקו לרוח הלחימה וההקרבה של השחקנים, אך מן העבר השני קיימת ציפייה טבעית לראות שיפור ביכולת, בדגש על החלק ההתקפי. חמזה בארי, נמניה ניקוליץ' ואהרון שוינפלד זכו למחמאות על הופעת הבכורה שלהם, כשמנגד לוטם זינו, שלא היה בסגל, מתקשה למצוא את מקומו בחוליית הקישור.

 

בן רייכרט, שהתנדנד במשחקים האחרונים בין ההרכב לספסל נמצא גם הוא בספק להתמודדות החשובה מול חניכיו של חיים סילבס בשל דלקת בגיד. מי שיעדר בוודאות מהמשחק הוא עומרי אלטמן שממשיך בתהליך השיקום שלו מהקרע במיניסקוס ויתכן שיהיה כשיר למשחק החוץ מול מכבי חיפה. גיא אסולין שהפגין יכולת טובה במשחק מול הפועל באר שבע כמחליף, ימשיך להמתין להזדמנות שלו על הספסל לצדם של קאווה הברזילאי, שמואל שיימן, סיראז' נסאר ואלון תורג'מן.

 

בוולפסון מקווים שאריאל הרוש, שנקע את קרסולו לפני המשחק ונזקק לשתי זריקות בכדי לעמוד בין הקורות יתאושש מפציעתו וימשיך לעלות בהרכב. במידה והוא לא יתאושש עד למשחק יחליפו צליל חתוכה, שעשה זאת בזמן שהקפטן האדום היה מחוץ לקווים בשל הניתוח שעברו בגבו.

זכה למחמאות.שוינפלד (עדי אבישי)

 

הנהלת הקבוצה החליטה להוזיל את מחירי הכרטיסים לקראת שני משחקי הבית הבאים נגד הפועל והפועל עכו, במסגרתם כרטיס לשער 8 יעלה עשרה שקלים לנשים וילדים, ו-50 ש"ח לגברים.  שגיב יחזקאל אף קרא לאוהדים לבוא ולמלא את בלומפילד בכדי לעזור לקבוצה במצבה הקשה.

 

ההרכב המשוער: צליל חתוכה (אריאל הרוש), עופר ורטה, לוקאס וינטרה, אדי גוטליב, איאד אבו עביד, אביחי ידין, נמניה ניקוליץ', חמזה בארי, קלאודיו בומבה, שגיב יחזקאל, אהרון שוינפלד.

עוד באותו נושא: בית הדין, שואה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי