Sport1 Banner

חזר לכאן כדי לשוב לשם: לוטם זינו ינסה להשתקם בהפועל ת"א

זינו. חזרה לצורך פריחה מחודשת?
זינו. חזרה לצורך פריחה מחודשת? | צילום: פ.צ ת'ון, רשמי

הקשר החליט שהוא רוצה לשחק ובחר באדום של ת"א. על סגירת המעגל עם גוטמן וגיא לוי והחברות עם אוואט. ב-17:00: האדומים בלעדיו מול בני יהודה

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב התחזקה השבוע בארבעה שחקנים, אחד מהם הוא קשר ת'ון, לוטם זינו ששב ארצה אבל לא למועדון נעוריו אלא לאדומים מתל אביב. עבור זינו מדובר בסוג של סגירת מעגל. בגיל 5 היה זינו ילד קטן שהגיע לעודד את קבוצתו האהובה, הפועל ב"ש בדרך לגביע מדינה מרגש ותואר ראשון למועדון לאחר 21 שנים. מי שעמד על הקווים באותה התקופה בבירת הנגב היה אלי גוטמן, אותו אחד שכעבור 18 שנים יהיה מאמנו בהפועל ת"א שמנסה להשתקם.

 

אחרי פתיחת עונה עגומה, אמיר כבירי החליט שזה הזמן למהפכה בסגל השחקנים: זינו היה הראשון להצטרף בהשאלה עד סיום העונה, כאשר התנאים לשנתיים הבאות, אם וכאשר יחליטו שני הצדדים על המשך ההתקשרות, כבר סגורים.

 

 

 

החבר הקרוב דודו אוואט והקידום מגיא לוי

הקשר בן ה-23.5 גדל במחלקת הנוער של ב"ש וכבר בגיל 13 עבר למחלקה המקבילה של ראסינג סנטאנדר שם שיחק שלוש שנים. החבר הקרוב ביותר שלו היה שוערה של סנטאנדר באותם ימים, דודו אוואט. אוואט עזר בקליטתו של הילד הצעיר מב"ש ואירח אותו בימי שישי בארוחת הערב המשפחתית.

 


לוטם זינו. ישתקם באדום (אלבום משפחתי)

 

עד כדי כך הקשר היה קרוב כשאוואט היה בדרכו למשחק מול סביליה (12 שעות נסיעה) וגילה שלוטם חולה. למרות שב-10:30 הייתה צריכה הקבוצה להתכנס במתחם האימונים, הגיע דודו ב-7:30 לביתו של לוטם וצפר לו עם רכבו: "בוא אנחנו הולכים לבית החולים". מקורביו של לוטם טוענים שהקרבה לדודו, היא זו שהשפיעה על אופיו המקצועני וחסר הפשרות.

 

לאחר שלוש שנים בספרד, עבר זינו לגנק הבלגית שם חבר לעוד באר שבעי ואחד משכניו בעיר הדרומית אליניב ברדה. זינו שיחק כ-17 משחקים בליגת המילואים טרם חזרתו לארץ.

 

אחרי הפרק האירופי, חזר הקשר הביתה, לב"ש. חצי שנת השאלה במכבי חיפה הספיקה ולוטם חזר לקבוצה בה גדל – הפועל ב"ש. כבר בגיל 17 קודם לקבוצת נערים א' ובהמשך העלה את קבוצת הנוער לליגה הראשונה.

 


זינו. רצה לשוב לבירת הנגב (מאיר אבן חיים)

 

בגיל 19.5 הגיעה ההזדמנות הגדולה: לוטם עלה לבוגרים תחת המאמן גיא לוי והחל מפתיחת העונה החל לשחק באופן קבוע במדי הקבוצה. השיא הגיע במחזור ה-28 כאשר זינו נכנס כמחליף בדקה ה-82 במשחק ביתי מול מ.ס אשדוד וזכה לכבוש את שער הניצחון בדקה ה-90. לוי כאמור יפגוש שוב את חניכו בעבר הפעם באדום התל אביבי.

 

עם הגעתו של אלישע לוי, החל זינו לבסס את מעמדו כשחקן הרכב במדי הקבוצה ובסופן של שנתיים מאוד מוצלחות שבהן קיבל גם את הזימון לנבחרת הצעירה, הוחתם לשלוש שנים ע"י פ.צ תון השווייצרית בראשותו של המאמן אורס פישר שאמר באותה התקופה: "כשהבאתי את לוטם ידעתי אפילו באיזה אפטרשייב הוא משתמש אבל לא ידעתי שיש לו מוסר עבודה שכזה".

 

"הוא שחקן 50-50 קלאסי עם יכולת גופנית נהדרת ויכולת להתקדם עם הכדור. הוא מאוד מגוון ויודע גם להבקיע. שחקן מרכז שדה מאוד מוכשר שהתקדם באותה התקופה", החמיא אלישע לוי לחניכו בעבר.

 


החבר אוואט. הפך את זינו לאח קטן (AFP)

 

פישר התלהב, ספורצה פחות: ההחלטה לשוב ארצה

ההתחלה של זינו בת'ון הייתה נוראית: שמונה ימים בלבד שחתם במועדון קרע את הרצועה הצולבת בברכו ונעדר למשך כל העונה שעברה. כשחזר העונה, פישר כבר עזב לבאזל והספיק להפסיד למכבי ת"א בשלב הפלייאוף של ליגת האלופות וצ'יריאקו ספורצה שהחליף אותו בתפקיד, החליט להביא לקבוצה שחקנים שהוא מאמין בהם ולא ממש האמין בקשר הצעיר מבאר שבע. לאחר זמן קצר, ולאחר שהספיק להדיח את הפועל ב"ש מהליגה האירופית, פוטר ספורצה והוחלף בג'ף סייבן הלוקסמבורגי. למרות שזכה לקרדיט רב יותר, העובדה שבתפקידו משחקים קפטן הקבוצה ושחקן הנבחרת הצעירה של שוויץ, הובילה את לוטם להחלטה – צריך לשנות אווירה, גם אם זה יהיה זמני.

 

תחילה, בדק זינו את אפשרות החזרה להפועל ב"ש אך כשזו לא הראתה סימני התלהבות, הבין שצריך למצוא יעד אחר. למרות שנראה שרק הפועל ת"א הייתה בסוד העניינים, גם סנט. גאלן ופ.צ ציריך רצו לרכוש את השחקן במהלך ארבעת החודשים האחרונים בסכום השווה לסכום בו נקנה מב"ש (220 אלף יורו) אך שת'ון סירבה, ציריך הייתה מוכנה להשאלה. עד יום לפני החתימה בהפועל שוחח המנהל המקצועי של השווייצרים עם זינו ונתן בידו את זכות הבחירה. זינו השיב: "אני רוצה לחזור להפועל".

 

אז האם עשה זינו את הבחירה הנכונה? "אני חושב שזה מאוד פשוט. אני חושב שהליגה השווייצרית ברמתה לא עולה על הליגה הישראלית להוציא שתי קבוצות, מה עוד שהוא לא משחק בשווייץ. ברמה העקרונית לחזור חזרה לארץ ולקבל במה, מה עוד שבאים גם סקאוטים לארץ, זה עדיף מלהיות בשווייץ", העיד חברו הקרוב והסוכן בימינו, דודו אוואט.

 


"אם אתה רוצה להוכיח את עצמך, לא משנה איפה – תשחק" (אודי ציטיאט)

 

"שם אולי יש יותר סקאוטים אבל אתה לא משחק. לחזור לארץ במטרה לשחק ולהוכיח את עצמך זה טוב. אם אתה רוצה להגיע לרמות הגבוהות אתה צריך להוכיח את עצמך וזה לא משנה איפה", הוסיף.

 

לגבי הבחירה באדומים של תל אביב העיד שוער העבר: "הפועל ת"א היא קבוצה גדולה שעוברת תהליך שאמנם לא מסתדר כ"כ אבל זו מערכת שבונה ומנסה לתקן ולראייה החתמתו של גוטמן וההימצאות של גיא לוי שהוא מוכשר והוכיח את עצמו למרות שלא הולך לו. עם כל הכבוד לליגה השוויצרית ויש לי כבוד, זו לא ירידה לחזור. זו אותה רמה ופה יהיו לו דקות משחק".

 

ויקו חדד, שהיה מנהלה המקצועי של ב"ש בתקופת זינו בטוח שהאדומים עשו רכש נכון: "לוטם שחקן אסרטיבי, כשהוא על המגרש יש מעין שקט כי הוא סוג של מאמן. הפועל ת"א עד עכשיו עושה את כל הטעויות האפשריות וזה נראה מהצד שלא יודעים מה לעשות שם. למרות זאת הבחירה הספציפית בלוטם היא מושכלת כי הוא גם אגרסיבי וגם יודע לתקוף. הכדורגל הישראלי הרוויח אותו והפועל ת"א עשתה עסקה טובה".

 


זינו עם ידין. יעזור להפועל ת"א? (הפועל ת"א, רשמי)

 

אלישע לוי מוסיף: "קודם כל אני בטוח שאילולא הפציעה הוא בכלל היה נשאר שם. אני מקווה שהוא יעזור להפועל. צריך לזכור שהוא בא לקבוצה במצב לא קל. אין מצילי מולדת בכדורגל, ראינו שאפילו הכוכבים הכי גדולים שם לא מצליחים להציל את המולדת. כדורגל זה משחק קבוצתי ואם יאקלמו אותו נכון אז הוא יעזור להם".

 

"אני רואה אותו חוזר לאירופה, כי הוא כל החיים שלו על הקו של ישראל-חו"ל", סיכם חדד. אז לפחות בתקופה שהוא כאן נוכל לקבל קצת מהמחמאות שנשפכו כאן. בינתיים ללא זינו, האדומים ינסו להסתדר נגד בני יהודה (ישיר בספורט1 וב-HD החל מ-16:45).

עוד באותו נושא: דודו אוואט, לוטם זינו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי