Sport1 Banner

חטאב הורחק מ-3 משחקים בפועל, קנס למכבי חיפה

לא היה צריך לרוץ לקוון. ההרחקה של חטאב
לא היה צריך לרוץ לקוון. ההרחקה של חטאב | צילום: ערן לוף

בלם עכו נענש על ההתפרעות מול מכבי ת"א. הירוקים ישלמו 10,000 ש"ח

(גודל טקסט)

פרשיית הרחקתו של עובדייה חטאב מהפועל עכו נגד מכבי תל אביב הסתיימה עם עונש לא פשוט לשחקן: בית הדין החליט להרחיקו מ-3 משחקים בעקבות התקרית האלימה עם ערן זהבי במהלכה הורחק. טענותיו בדבר התגרותו של כוכב הצהובים לא שכנעו את הדיין, שגזר את העונש הקשה. עכו עצמה נקנסה ב-1,500 ש"ח לאחר שהודתה כי האדם שקילל את הקוון סמוך לחדרי ההלבשה מוגדר כ"מקורב לקבוצה".

 

גם מכבי חיפה לא יצאה בידיים נקיות מבית הדין, והיא נקנסה ב-10,000 ש"ח עקב התפרעות אוהדיה במשחק נגד מכבי תל אביב. הדיין הקל על הירוקים בשל העובדה שהוכיחו כי השקיעו מאמצים לנסות למגר את התופעה, אם כי לא מאמצים אלו אינם מספיקים לדעתו של הדיין.

 

 

חטאב הגיע לדיון מלווה במנכ"ל עכו רפי סולטן. חטאב טען בדיון: "הייתי צריך לשמור על זהבי, הוא עקץ אותי ודרך עלי. ביקשתי ממנו לא לשחק מלוכלך אך הוא קילל אותי בתגובה ואמר שרמוטה בן זונה. לא התייחסתי לזה וביקשתי ממנו לשחק נקי".

 

"זהבי היה עצבני", המשיך חטאב. "הוא חיפש ליפול ולא הפסיק לקלל. בדקה החמישית עמדתי קרוב אליו והוא דרך עלי. הרגשתי מכה ברגל ובצורה אינסטינקטיבית בעטתי בו. לא באתי לריב איתו  והוא עשה הצגה, הוא רצה שירחיק אותי. השופט התעכב באדום אבל שחקני מכבי לחצו עליו להוציא את האדום".

 

"הייתי בהלם, למה כרטיס אדום?" סיפר. "הלכתי בטירוף לקוון ושאלתי אותו: לא ראית את הפגיעות? חזרתי לכיוון האמצע ואמרתי לזהבי שזה לא הוגן מה שהוא עשה כי הוא התגרה בי".

 

הדיין ליובין השיב: "יכול להיות שהקוון הרגיש מאוים מאיך שרצת אליו. זה היה מיותר. לא היית צריך לבעוט בזהבי, זה היה חסר אחריות. אתה חייב ללמוד להיות מקצוען. אני מסתכל עלייך ותבחן את מה שעשית כי השארת את החברים שלך בעשרה שחקנים".

 

חיפה: שוכרים חברת אבטחה גם במשחקי חוץ

עוד נגזר עונשה של מכבי חיפה, התקיים בבית הדין הדיון עקב אירועי המשחק נגד מכבי תל אביב בבלומפילד, במהלכו הושלכו 6 אבוקות ביציע שגרמו להפסקת המשחק. אחרי השער של הצהובים נזרקה מהיציע כוס שתיה כשבמחצית השנייה השולך רימון עשן נוסף. את הירוקים ייצג בדיון דודו בזק.

נציג חיפה בדיון, דודו בזק (תומר חבז)

 

"אנחנו מודים חד וחלק", אמר בזק. "בכל משחק חוץ, למרות שלא אחראים על האבטחה, אנחנו שוכרים חברת אבטחה שמצלמת את כל היציעים שבהם מאוכלסים אוהדינו".

 

בשלב זה הציג בזק מכתב של חברת האבטחה המוכיח לכאורה שהקבוצה מהכרמל שוכרת את שירותיה, כולל גם מהמשחק בבלומפילד.

 

"תפסנו את זורק האבוקה בהשלכה כבר במגרש ויש דוח משטרתי, בוטלו המנוי שלו", הבהיר. "גם זורק האבוקה מהדקה ה-47 נתפס במשטרה והוגשה תלונה, הוא הורחק לשנה על יד המשטרה ונכנס לרשימה שחורה שלא יוכל לרכוש כרטיסים. יש לנו רשימה כוללת מתחילת השנה, רשימה שחורה של תמונות ותעודות זהות. כך במכירה הדיגיטלית הוא נחסם. הרשימה עוברת לחברת אבטחה".

 

"זו מלחמה לא פשוטה", המשיך בזק. "חלק מהאוהדים נוקמים במועדון על הרחקת חבריהם האחרים. כרגע איתמר צ'יזיק נמצא בהרצאה בבילבאו של אופ"א בנושא אבטחה בזמן משחק. אני שמח שאנחנו הולכים יד ביד עם בית הדין".

עוד באותו נושא: עובדייה חטאב, קנס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי