Sport1 Banner

"יענקל'ה תמיד היה אומר: 'זה התחום של צ'יזיק"

איתמר צ'יזיק עם יעקב שחר
איתמר צ'יזיק עם יעקב שחר | צילום: אתר רשמי מכבי חיפה

אלישע, בנאדו והאוהד ואסילי מעלים קווים לדמותו של המנכ"ל הפורש

(גודל טקסט)

לפני כשלושה חודשים פנה איתמר צ'יזיק, מנכ"ל מכבי חיפה, לבעלים יעקב שחר וביקש לסיים את תפקידו בתום העונה אחרי 14 שנים בתפקיד. המנכ"ל חש שמיצה את עצמו בקבוצה אחרי שסיים את פרויקט הקמת אצטדיון סמי עופר וביקש לפנות את הזירה לאנשים צעירים יותר.

 

המהלך תוכנן להיעשות בהדרגה ובחפיפה מסודרת, אך הסיפור התפוצץ בתקשורת לפני שהירוקים הוציאו הודעה מסודרת ויצר מבוכה ואי נעימות.

 

 

צ'יזיק בן ה-69 עשה את רוב שנותיו בצה"ל וסיים בדרגת אלוף משנה. במלחמת יום כיפור היה קצין מודיעין ברמת הגולן ובמלחמת לבנון איבד רגל. "לא רק שצ'יזיק הצליח להשתקם בצורה נפלאה",  נזכר העיתונאי הוותיק רוני דיאון, "הוא גם הקפיד לבקר קטועי רגל רבים ולתת להם מהניסיון שלו ועזר בכך בשיקומם".

 

את הקריירה הספורטיבית שלו החל כמנכ"ל קבוצת הכדורסל של המועדון לפני כ-20 שנה. שם צד את עינו של שחר. "יענק'לה נתן לצ'יזיק את המפתחות בכל הקשור לניהול", ממשיך דיאון, "כשהיו שואלים את שחר בנושא הניהול השוטף הוא היה עונה 'דברו עם איתמר, זה התחום שלו'".

 

שחר וצ'יזיק. הבוס סמך על המנכ"ל בעיניים עצומות (ראובן כהן)

 

אריק בנאדו, שחווה את ציז'יק הן כשחקן והן כמאמן מפרגן: "איתמר הוא איש עבודה שתרם רבות למועדון. בנושא של פרויקט סמי עופר הוא פעל בצורה מעוררת כבוד. תמיד היו לי יחסים טובים אתו ותמיד היינו מלבנים את הדברים בצורה הכי מקצועית".

 

בנאדו. "צ'יזיק איש עבודה שתרם רבות למועדון" (אתר רשמי מכבי חיפה)

 

בחיפה מציינים שצ'יזיק לא הסתפק רק בענייני אדמיניסטרציה. "שני עניינים היו מאוד קרובים ללבו", אומר גורם במועדון, "הוותיקים והנוער. תומר חמד ובירם כיאל חייבים לו את הקריירות שלהם. את חמד, שנדד למקומות כמו נצרת והרצליה, הוא לחץ להחזיר לסגל. עם כיאל הוא ניהל המון שיחות אישיות שעזרו לו להתגבר על משברים בתחילת הדרך. הוא קירב את כל שחקני העבר, דאג להם למנוי של קבע במקום טוב ולכל שאר התנאים".

 

אלישע לוי, שאימן את מכבי חיפה במשך ארבע שנים מקיץ 2008, נזכר: "היו לנו שנים טובות של הישגים ושנים פחות טובות, אבל בכל מקרה הייתה לי הזכות לעבוד עם אדם מסור ובולדוזר של ממש. צ'יזיק קידם את המועדון וקידם את מחלקת הנוער''. גם בנאדו וגם אלישע מודים שיהיה עצוב במכבי חיפה בלי צ'יזיק ומאחלים למנכ"ל הוותיק הצלחה בכל דרך בה יבחר.

 

לצ'יזיק היו גם שני עימותים מתוקשרים. הראשון עם המאמן רוני לוי בקדנציה הראשונה שלו, עימות שהפך לנתק והצריך סולחה בין השניים עם חתימתו המחודשת של המאמן בקיץ החולף. השני מול האוהד המפורסם ג'ורג' ואסילי.

 

ואסילי. "לא מבין מה יש לצ'יזיק נגדי (עוזי גל)

 

"בהתחלת דרכו היו לנו יחסים טובים, אבל פעם אחת במהלך אימון הוא התפרץ כלפי במלים קשות", מספר ואסילי, "אני לא יודע מה יש לו נגדי ומאיפה כל הטינה כלפי אבל נדרתי נדר שלא להגיע לאימונים עד שהוא לא יעזוב את המועדון".

 

השתתפו בהכנת הכתבה: איציק רובין ושאדי חורי

עוד באותו נושא: ג'ורג' ואסילי, רוני דיאון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי