Sport1 Banner

בניון טעה והוא משלם את המחיר

בניון. היה מקור גאווה וסמל בבאר שבע
בניון. היה מקור גאווה וסמל בבאר שבע | צילום: ערן לוף

במקום לפרוש עם תואר בב"ש, הקשר נלחם על דקות במכבי חיפה ומול הקהל

(גודל טקסט)

ביום שני תגיע הפועל באר שבע לאצטדיון סמי עופר למפגש מול מכבי חיפה. סוג של דרבי עבור יוסי בניון. בדרום עלה לבוגרים, בצפון לקח שתי אליפויות לפני שעזב  לקריירה מזהירה בחו"ל. אלא שבמקום שהקשר הישראלי הגדול בכל הזמנים יהיה חלק מהפרוייקט המצליח של אלונה ברקת, הוא יעלה למגרש בחולצה הירוקה של מכבי חיפה – מועדון בלי הווה ועתיד מעורפל.

 

שתי הקבוצות חיזרו אחריו כשהחליט לחזור ארצה ולסיים את הקריירה המפוארת בישראל, ובניון בחר במכבי חיפה. מספר 15 הימר על המיזם התקוע של יעקב שחר, ספוג האכזבות מהשנים האחרונות, במקום בפרוייקט המוצלח והמתפתח של אלונה ברקת. בחר להתרפק על יציע ג' חסר הסבלנות והמפונק במקום להינות מהערצתם של האוהדים האדומים, שבעיניהם היה תמיד סמל ומקור גאווה.

 

 

איזה הימור גרוע. בניון וחיפה מדשדשים כבר שנתיים באמצע הטבלה, בעוד באר שבע הפכה לכוח בכדורגל הישראלי. הנער מדימונה רואה את קבוצת נעוריו הרחק מעליו בטבלה בדרך לאליפות שלישית בהיסטוריה וראשונה אחרי 40 שנה.

 

והוא? לא רק שהקבוצה שלו כושלת, גם דקות המשחק שלו מוגבלות והוא נע בין ההרכב לספסל, למרות שכבש שערים מכריעים בשנתיים האחרונות לזכות הירוקים. ועם זה לא מספיק הגיע הסכסוך עם חלק לא קטן של הקהל כפוי הטובה שכולל שריקות בוז וקללות בלתי פוסקות.

 

עם כל הכבוד לאליניב ברדה, ויש הרבה כבוד לדרך שבה הוא מוביל את הקבוצה בשנתיים האחרונות, בניון הוא השחקן הכי גדול שגדל בנגב. הפרדוקס: באר שבע וברקת דווקא הועידו לקשר המחונן בדיוק את המשבצת של השחקן המוביל שפורש עם תואר. הוא זה שבחר לוותר.

 

שרצקי. הימור מסוכן (עדי אבישי)

 

שרצקי חייב להחזיר את הרעב

.       

פעמיים ספגה קריית שמונה חמישיות בליגת העל. אבל איזה הבדל היה בין החמישייה הראשונה, באפריל 2012, במשחק שלא קבע דבר מול בני סכנין מיד אחרי הזכייה באליפות ההיסטורית, המרגשת והבלתי צפוייה בכדורגל הישראל – לבין התבוסה המשפילה מול מכבי תל אביב ביום ראשון.

 

לראשונה מאז אותה אליפות קריית שמונה לא מהווה פקטור בצמרת ואף נמצאת בסכנה ירידה מוחשית (שלוש נקודות מהקו האדום). המודל אמנם נשאר בריא – מחלקת נוער מהטובות בארץ שמגדלת גם זרים כשרוניים ותלכיד צעיר ומגובש, אבל בבנייה של העונה הנוכחית איזי שרצקי לקח יותר מדי סיכונים והם עלולים לעלות לו ביוקר.

 

 הבעלים של קריית שמונה גם הימר על מאמן חסר ניסיון כמו סלאח חסארמה וגם לא מצא תחליפים ראויים לשני עוגנים שעזבו אותו, הבלם שיר צדק והקשר רועי קהת. את הבחירה בחסארמה עוד ניתן להבין – שרצקי דוגל בטיפוח מאמנים מבית, גם המאמן הקודם ברק בכר קפץ כיתה מעוזרו של רן בן שמעון לתפקיד הראשי – הרי שבנושא הרכש נראה שהבעלים פשוט נרדם בשמירה.

 

ניצחון אחד בתשעה משחקים הוא סימן למשבר עמוק בקבוצה שהייתה רגילה לשמור על קשר עין קרוב עם מכבי תל אביב. חלון ההעברות של ינואר יאפשר לשרצקי לשחרר את השחקנים הרואים בקבוצתו ברירת מחדל ולוטשים עיניים לעבר הקבוצות הגדולות ולהביא במקומם שחקנים רעבים שמוכנים לתת את הכל כדי להצליח.

עוד באותו נושא: סאלח חסארמה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי