Sport1 Banner

"אם הייתי עוזב שנתיים קודם, הייתי במקום אחר"

בן שושן. ראיון חושפני
בן שושן. ראיון חושפני | צילום: עדי אבישי

אחרי שמצא עצמו בלאומית, עמית בן שושן מודה: "ויתרתי למען בית"ר י-ם"

(גודל טקסט)

אחרי קיץ בו לא מצא תחנה בליגת העל, עמית בן שושן, אקס בית"ר ירושלים, חתם בהפועל ירושלים, הקבוצה הקטנה מהבירה.

 

לאחר שעזב את הבירה יחד עם לא מעט שחקני בית בעידן טביב, ולא הצליח בקפריסין, חזר ב-2014 הקפטן לשעבר של בית"ר לישראל וחתם לעונה במכבי נתניה בה חבר למאמנו בעבר, יוסי מזרחי. ההתחלה של בן שושן הייתה טובה, הוא פתח ב-14 משחקי ליגה ובעוד שבעה עלה כמחליף. חוסר המזל החל עם הגעת רוני לוי ששוב פציעות קלות מנעו ממנו לשמור על יציבות ב-11.

 

 

את העונה הנוכחית מצא ללא קבוצה. היו לו הצעות מהפועל כפ''ס מליגת העל, אך לאחר חתימת לנרי קהינדה זה ירד מהפרק. ההצעות מהליגה הלאומית היו בכמויות, אך בן שושן האמין בכל ליבו שמקומו בליגת העל ולאחר שהעונה התחילה והגיעה כבר למחזור ה-8 הסתפק בהצעה של הפועל ירושלים והצטרף לקבוצה של יוסי סאסי, בה הוא סוגר מעגל וחוזר לקבוצת נעוריו, שם החל את דרכו. אחרי תארים בבית"ר וגם דקות תהילה בנבחרת, ילד הפלא לשעבר פותח פה על הדרך שהובילה אותו בגיל 30 למצוא עצמו בליגה השנייה.

 

עמית, למה דווקא הפועל י-ם?
"
כשחלפה לה העונה הקודמת קטמון פנו אליי ורצו שאהיה הרכש הראשון ובאותו זמן כיוונתי להישאר בליגת העל. הייתה הצעה מהפועל כפ"ס וכשנפלה העסקה, קטמון סגרו את התקציב שלהם ואני המשכתי להמתין לליגת העל. ובסוף ההצעה של הפועל התאימה לי. אני מאוד רוצה לעזור להפועל ירושלים להתקדם כמה שיותר למעלה בטבלה. המטרה שלי היא לחזור נטו לשחק וליהנות בחזרה מהכדורגל, דבר שנעלם לי בשנים האחרונות".

 

למה החתימה בכפ''ס לא צלחה?

"היו כל מיני סיבות. גם מבחינה כלכלית, גם עכו פתאום שחררו את קהינדה שהיה מושאל ממכבי ת''א וזה גם גרם לנפילת העסקה בצורה כלשהי".

 

היית קפטן בבית''ר שיחקת בימים היפים שלך בתקופת גאידמק, הגעת לשיאים אישיים וקבוצתיים גם בנבחרת ישראל, מה בדיוק קרה בתקופת טביב ששחקנים כמוך, כמו ברוכיאן וכמעט כל שחקני הבית מצאו את עצמם מחוץ לטדי?
"כבר בפגישה הראשונה שלי עם נציג מטעמו הבנתי לאן מועדות פניו. המועדון הלך לכיוון של הבאת שחקנים צעירים עם פוטנציאל גדול למכירה, שחקנים לא יקרים. מבחינת ההצעה שקיבלתי הבנתי, יחד עם שחקנים אחרים, שזה לא תואם את הציפיות. זה לא שכר נמוך במונחים של טביב, אבל לי ולאחרים זה לא התאים כלכלית".

 

טביב. "ההצעה לא תאמה את הציפיות שלי" (ערן לוף)

 

המועדון נקלע לקשיים. יכול להיות שטעית שלא עזבת לפני והיית מגיע למקומות אחרים?
"יכול להיות שבתקופה הזו שבאמת הקבוצה הייתה למטה אולי הייתי צריך לעזוב. באתי לקראת המועדון המון פעמים על מנת שהוא ימשיך לשרוד, היה חשוב לי שהקבוצה תמשיך להתקיים. היו לי הצעות מקבוצות צמרת. יכול להיות שבאמת אם הייתי עוזב את בית''ר שנתיים קודם כדי להתברג בקבוצת צמרת אחרת – היום הייתי במקום אחר. אולי זה גרם לקריירה שלי לדשדש".

 

ציינת שהיו לך הצעות מקבוצות צמרת, איזו קבוצה פנתה אליך?
"היו הצעות מהפועל ת''א. הייתה לי הצעה טובה מאוד וגם ממכבי ת''א שנתיים לפני הפועל. אבל אז בית''ר בתקופת גאידמק היתה מועדון גדול".

 

גאידמק. "בתקופתו המועדון היה גדול" (GettyImages)

 

בתקופה שלך אצל אלי אוחנה, דיברו רבות על כך שגדל חלוץ גדול בירושלים יכול להיות שהטעות הגדולה היא שהציבו אותך בקו ולא כחלוץ חוד?
"ברור, אין צל של ספק. זה היה אחד הוויתורים שעשיתי בשביל בית''ר וזה גם פגע בי. מאז ומתמיד את השערים שלי כבשתי כשחקן חוד. בתקופה של יובל נעים כבשתי שישה שערים כשחקן חוד. זה היה אחד הוויתורים שעשיתי בשביל המועדון והתפשרתי עליו. כשחתמתי בהפועל ירושלים זה היה אחד התנאים כדי לחזור ליהנות – לשחק כחלוץ".

 

בקפריסין לא ממש הצלחת ואח"כ בנתניה. למה?

"בקפריסין המאמן שהביא אותי עזב אחרי שבוע כשעפנו מאירופה. החליפו ארבעה מאמנים וככה התבזבזה לה עונה. בנתניה עם יוסי מזרחי באמת קיבלתי דקות, פתחתי בשמונה משחקים רצופים ואז הייתה לי פציעה בכף רגל שנעדרתי בגללה חודשיים וחצי. חזרתי, ושוב פציעה ובדיוק החליפו מאמנים ולא הצלחתי להראות יציבות".

 

 

איך מתמודדים עם מצבים כאלה, מה עובר בראש ברגעים כאלה?
"זה מתסכל מאוד. אתה נותן הכל בשביל להצליח ועובד בצורה הטובה ביותר ואז בא לך פתאום סיבוב של הקרסול באיזה משחק. יש במקצוע הזה מצבים מאוד מתסכלים, אבל אין מה לעשות זה לטוב ולרע. יש הנאות שאף אדם לא חווה ורגעים שלא נשכח אותם כל החיים ולצד זה יש אכזבות".

 

הגעת למועדון שנאבק נגד ירידת ליגה מול קטמון, אתה חושב שיחד עם כושר המנהיגות שלך והיכולת שלך תהיו מסוגלים להישאר בליגה או יותר מכך?
"קודם כל המטרה שלי זה שהמועדון יעלה מעל לקו האדום. הביאו אותי כדי לתרום וכדי שנצליח לעשות את זה. נקווה לחבר ניצחונות ולהיראות טוב. וכמובן ליהנות מהכדורגל. בשנתיים האחרונות לא נהניתי מכדורגל ואני מתגעגע ליהנות מכדורגל.".

 

אתה מדבר על ליהנות. מה הייתה הסיבה שלא נהנית מכדורגל?
"כל מיני פציעות קטנות ושיחקתי בתפקיד שאני לא אוהב. זה מה שהרכיב את חוסר ההנאה".

 

יכול להיות שמאמנים לא יודעים לזהות פוטנציאל ואיך להוציא משחקנים הרבה יותר במיקומים שונים?
"לצערי נדבקה לי סטיגמה של שחקן קו. אם הייתי משחק כחלוץ שפיץ הייתי מביא את הפוטנציאל לידי ביטוי. הגעתי לנבחרת בגיל 21 אחרי ששיחקתי כחלוץ. אנחנו חיים במדינה שאיך שמתייגים אותך, ככה אתה נחשב".

 

בן שושן בנבחרת. "הגעתי לשם בגיל 21 בתור חלוץ" (GettyImages)

 

דיברת על אכזבות, מהקהל של בית''ר אתה מאוכזב?
" ממש לא מאוכזב. להפך. אני חושב כשהגעתי במחזור השביעי בטדי עם נתניה קיבלתי קבלת פנים חמה מאוד מהקהל. ריגש אותי לגמרי. לקהל של בית''ר יש פינה ענקית אצלי בלב, זה מקום שגדלתי בו. אני לעולם לא אשכח את הקהל הזה, אבל שוב, מתקדמים, שחקנים עוברים קבוצות וככה זה היום".

 

הצעה לחזור הביתה לא הייתה בתקופה הזו?
"
האמת שהייתה הצעה בינואר כשהייתי באנורתוזיס, אבל זה לא יצא לפועל, לא יודע מאילו סיבות".

 

היית רוצה לחזור ביום מן הימים כדי לסיים את הקריירה?
"זה דבר שיכול לקרות. הייתי רוצה לחזור מתישהו למועדון שהיה הבית שלי אבל ימים יגידו".

 

במחזור ה-15 הפועל ירושלים יחד איתך מול קטמון. דרבי מול ברוכיאן ושי חדד, מרגש?
"יש לי חברים בקטמון ששיחקו איתי בבית''ר. עדיין לא יצא לי לחוות דרבי, גם כשהייתי בבית''ר לא יצא לי לחוות דרבי ככה שאני עדיין לא יודע מה ההרגשה. זה יהיה מרגש קודם לפגוש אותם וגם דרבי שמעולם לא חוויתי".

 

איך אתה מגדיר את התקופה של עמית בן שושן בכדורגל הישראלי?
"בסה"כ אני חושב שהייתה לי באופן אישי קריירה שהגשמתי בה את כל החלומות. אולי טעיתי כשנישארתי עוד שנתיים וכן הגשמתי עד גיל 26 כל מה שאפשר לחלום עליו בכדורגל. עכשיו אני מחפש ליהנות".

 

מי המאמן שהכי הפקת ממנו הכי הרבה?
"דרור קשטן. הוא גאון כדורגל. הוא גם המאמן הכי מעוטר לדעתי, וממנו למדתי הכי הרבה ואם אני אהיה מאמן יום אחד הוא יהיה המודל לחיקוי".

 

 

כבשת לא מעט שערים. איזה מהם הכי זכורים אצלך?
"כמובן השער נגד רוסיה בנבחרת נחרט לי בזכרון והשער נגד הפועל תל אביב בטדי כשניצחנו 1:2".

 

אתה חושב שאם תיתן עונה טובה בהפועל ירושלים תוכל לחזור לרמות הגבוהות של הכדורגל הישראלי?
"אני קודם כל רוצה ליהנות. אם על הדרך זה יצליח להתחבר לזה שאראה כושר של הרמות הגבוהות, ארוויח מזה. יש לי עוד חמש-שש שנים לשחק. כרגע אני רוצה לעזור להפועל ירושלים".

 

מה אתה מאחל לעצמך בעונה הקרובה?
"הרבה בריאות זה הכי חשוב וכמובן ליהנות מכדורגל".

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי