Sport1 Banner

הכדורגל הישראלי צריך שהניסוי של אייל ברקוביץ' יצליח

יצליח להרים את ראשון לציון?
יצליח להרים את ראשון לציון? | צילום: עדי אבישי

הוא יודע לקדם צעירים, אך התהליך לא פשוט. בראשל"צ - הגבול הוא השמיים

(גודל טקסט)

המעורבות של איל ברקוביץ' בכדורגל הישראלי היא בגדר חובה. הכדורגל כאן לא מספיק מעניין ולא מספיק איכותי. ברקו לא מייד יהפוך אותו לכאלה, אבל הוא בוודאי יעלה במפלס העניין, ואולי – רק אולי – הוא גם יעלה אותו במפלס האיכות.

 

ברקוביץ' הוא גדול כדורגלני ישראל בכל הזמנים, לפחות לפי דעת רבים. כמו כן הוא שיחק קרוב לעשור בתרבות הכדורגל הנעלה בעולם, בפרמייר ליג (וגם במועדון הפאר סלטיק הסקוטי). ברקו לא רק היה שחקן ענק, אלא הוא גם ינק תרבות כדורגל כהלכתה. מאז שחזר לארץ, כבר לפני יותר מעשר שנים, הוא מנסה בכל דרך לעשות כאן מה שלמד שם.

 

 

המשימה הזאת מאוד קשה. במועדוני פאר הישראלים לא נתנו לו דריסת רגל. כשכבר קיבל הזדמנות בהפועל תל אביב, זה היה כמעט בלי כסף ומשאבים, וגם עם קבוצת בעלים שכמעט בלתי אפשרי לעבוד ולהתקדם מולם.

 

עוד לפני הפועל תל אביב, ברקוביץ' ניהל במשך שנים את מועדון הנוער בנשר, ובכך הראה מחויבות לתהליך של בניה וטיפוח צעירים.

 

אך הוא תמיד רצה את הביג טיים. הוא אפילו פינטז באופן פומבי ולדעת רבים די מגוחך על נבחרת ישראל במשך זמן רב.

 

ספק אם ברקו אי פעם יקבל את הנבחרת, אבל זו לא הסוגיה הבאמת מעניינת. הסוגיה החשובה היא האם יצליח להשפיע על הכדורגל הישראלי מבפנים, בצורה שתהפוך את הכדורגל הישראלי לקצת – ואולי אף להרבה – יותר איל ברקוביץ' מכפי שהוא היום.

 


אוהדי ראשון לציון. מקבלים בוס חדש, יקבלו גם קבוצה חדשה? (עדי אבישי)

 

את הניסוי האמיתי ברקוביץ' מתחיל היום, כאשר הוא רכש את מועדון הכדורגל הפועל ראשון לציון. עד היום המועדון הזה הוא בגדר ננס בכדורגל שלנו. למעט איתן שלום, שחקן מצוין בקנה מידה מקומי בשנות ה-80, ושלו מנשה שגדל במועדון, קשה לחשוב על עוד כדורגלנים רבים מהפועל ראשון שהטביעו חותם על הכדורגל הישראלי. כיום עומר אצילי עושה דברים יפים בבית"ר ירושלים, אליה הגיע מהפועל ראשון, אבל גם הוא גדל במכבי תל אביב.

 

המטרה הראשונה במעלה של איל ברקוביץ' הוא לגדל בהפועל ראשון לציון שחקנים איכותיים. מחד, זה אתגר בעל קושי גדול. בכל ישראל כיום לא גדלים מספיק כדורגלני איכות – ודאי לא בזו שברקו שואף אליה. מנגד, ראשון לציון היא עיר מתפתחת וכזו שהפכה לגדולה מאוד, ואין שום סיבה שבכרך כל כך משמעותי לא יהיו מספיק צעירים בעלי פוטנציאל להפוך לכדורגלנים טובים.

 

בשביל שזה יקרה, מרבית העבודה וההשקעה של ברקו צריכה להיות במחלקות הצעירות. מי כמוהו יודע איך צריך להיראות כדורגלן איכותי – ולכן מרבית מרצו צריך להיות מושקע בעבודת נמלים של איתור כשרונות צעירים ובעיקר בטיפוחם.

 


שרון מימר. יישאר מאמן הקבוצה בעונה הבאה? (עדי אבישי)

 

גם אם ברקוביץ' יעבוד באופן מוצלח, תהליך כזה ייקח לא מעט שנים. אם הוא יצליח, הפועל ראשון יכולה להפוך למועדון רלוונטי בהחלט בישראל – כזה שמתבסס על כשרונות צעירים וכזה שמוכר אותם ליעדים גדולים יותר בארץ ואף באירופה.

 

עוד דבר שברקוביץ' יכול לעשות זה לתת הזדמנות לצעירים רבים, שגדלו במועדונים גדולים או סתם כאלה שלא מקבלים הזדמנות, ולתת להם אותה בהפועל ראשון מהליגה השניה.

 

כבר זמן רב שברקוביץ' מדבר הרבה על טיפוח צעירים ועל הטעות שבהתבססות על זרים רבים. עכשיו זה הזמן להוכיח שזה אפשרי. למעשה, אין סיבה בהפועל ראשון יהיה אפילו זר בודד; וגם אין סיבה שיהיו בה כדורגלנים רבים מעל הגיל 24.

 

זו צריכה להיות קבוצת של ישראלים ובעיקר קבוצה של צעירים. והיא כמובן צריך להיות מועדון שמדגיש מגיל 8 את הצורך בטכניקה אישית גבוהה ובהתבססות על כדורגל התקפי.

 

אם הפועל ראשון לציון תהיה מזוהה עם הערכים הללו: כדורגל התקפי וטכני, צעירים, וחומר מקומי – אז תרומתו של ברקוביץ' לכדורגלן הישראלי תתחיל להיות משמעותית. ואז- השמיים הם הגבול.

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי