Sport1 Banner

צפו בתקציר: יונייטד הבטיחה מקום בשלב הבא עם 0:3 על פרטיזן

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים
שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים | Alex Livesey/Getty Images

השדים האדומים לא התקשו מול הסרבים הבינוניים, וגרינווד (22), מרסיאל (33) וראשפורד (49) נתנו להם ניצחון קל. נאתכו ספג צהוב ב-60 דקות על המגרש. 90 דקות וצהוב לווייסמן בהפסד וולפסברגר 3:0 לבשאקשהיר

(גודל טקסט)

המשימה של מנצ'סטר יונייטד היתה פשוטה: לנצח בבית את פרטיזן ולסמן וי על המטרה הראשונה של העונה, העפלה לשלב הבא בליגה האירופית. השדים האדומים עשו זאת הערב (חמישי) עם 0:3 חלק על הקבוצה של והבטיחו את הכרטיס ל-32 הגדולות. במקביל, וולפסברגר של שון וייסמן הפסידה 3:0 לבשאקשהיר ואילו לודוגורץ של דן ביטון, מאוויס צ'יבוטה וטאלב טוואטחה (לא שותפו) הובסה 6:0 על ידי אספניול שגם היא הבטיחה את העפלתה.

מנצ'סטר יונייטד – פרטיזן 0:3
אחרי ה-0:1 האדום בסרביה, ביברס נאתכו וחבריו רצו להשיג תוצאה טובה שתעזור להם במאבק על המקום השני בבית. הישראלי עלה בהרכב, ואף רשם ציון דרך כשעלה למקום החמישי בכל הזמנים במספר ההופעות במפעל, אך לא הצליח למנוע מגרינווד (22), מרסיאל (33) וראשפורד (49) להבקיע מול הקהל המקומי.

מרסיאל חוגג. עוד סיבה לסולשיאר לחייך (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)
מרסיאל חוגג. עוד סיבה לסולשיאר לחייך (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)

כאמור, הניצחון הבטיח לסולשיאר את ההעפלה לשלב הבא, והקבוצה שלו רחוקה שני משחקים מלהפוך לראשונה אי פעם שמסיימת את שלב הבתים במפעל עם שער נקי. פרטיזן, בינתיים, הסתבכה במקום השלישי וכעת היא חייבת לנצח את אלקמאר בחוץ במחזור הבא, ואז במחזור הסיום לנצח את אסטנה ולקוות להפסד של ההולנדים באולד טראפורד.

מהלך המשחק
כבר בדקה החמישית הפתיעה פרטיזן עם הזדמנות ראשונה, ועומאר סאדיק אפילו הבקיע – אבל הקוון הניף את הדגל עוד לפני הבעיטה שלו. ההזדמנות של ראשפורד הגיעה מיד לאחר מכן, עם כדור רוחב שמצא אותו חופשי לגמרי ברחבה, אבל הבעיטה של החלוץ האנגלי לא היתה מדויקת. שתי דקות אחר כך ראשפורד שוב קיבל יופי של הזדמנות, אבל סטויקוביץ' ירד נהדר ועצר אותו.

סטויקוביץ' עוצר את ראשפורד. הסרבים לא מפחדים בפתיחה (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)
סטויקוביץ' עוצר את ראשפורד. הסרבים לא מפחדים בפתיחה (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)

בדקה ה-22 גם סטויקוביץ' כבר לא הצליח לעצור את יונייטד. ראשפורד מצא בכדור נהדר את מייסון גרינווד, שהתחמק ממלכודת הנבדל ומול שער כמעט ריק קבע 0:1. פרטיזן ניסתה לחזור אבל נתקלה בהגנה קשוחה של הקבוצה הביתית, וביברס נאתכו ספג צהוב כשניסה לתקל את סקוט מקטומיניי. בדקה ה-33 היתרון הוכפל, כשאנתוני מרסיאל ניצל טעות בהגנה כדי לחדור לרחבה בפעולה נהדרת ולהעלות את יונייטד ל-0:2.

המארחת הוסיפה לשלוט גם במחצית השנייה, ולא לקח לה הרבה זמן להשיג את השלישי. אשלי יאנג הגיע נהדר לכדור עומק שחצה את המגרש לצד שמאל, הוא שלח מסירה קצרה לראשפורד ששוב לא נסגר על ידי ההגנה האורחת והפעם לא החמיץ בדרך ל-0:3. עשר דקות לאחר מכן נאתכו, שלא הרשים במשחק, הוחלף וירד לספסל. פרטיזן ניסתה להשיג שער כבוד אבל זה היה מאוחר מדי, ומהעבר השני יונייטד הפסיקה לאיים עם יציאתו של ראשפורד.

וולפסברגר – בשאקשהיר 3:0 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
וולפסברגר פתחה את שלב הבתים בסערה, עם ניצחון 0:4 על בורוסיה מנשנגלדבאך כאשר שון וייסמן כבש את שער הבכורה באירופה, אבל מאז החלוץ הישראלי לא כבש בליגה האירופית והקבוצה האוסטרית סיימה בתיקו מכובד נגד רומא והערב רשמה הפסד שני ברציפות לבשאקשהיר. הטורקים עלו ליתרון בדקה ה-73 לאחר הכשלה ברחבה של נמניה רניץ', שהורחק בצהוב שני ואת הפנדל כבש אדין ויסקה עם פצצה מחוץ לרחבה. שש דקות לסיום הבוסני בישל לאנזו קריבלי שהשלים צמד כעבור שלוש דקות וקבע את תוצאות המשחק. הפסדה של וולפסברגר סיבך מאוד את הקבוצה האוסטרית שירדה למקום האחרון, והיא תנסה לשמור סיכויים לעלות לשלב הבא במשחק הבית נגד מנשנגלדבאך.

וייסמן. נעלם מאז מחזור הפתיחה (OZAN KOSE/AFP via Getty Images)
וייסמן. נעלם מאז מחזור הפתיחה (OZAN KOSE/AFP via Getty Images)

תוצאות נוספות
מנשנגלדבאך – רומא 1:2 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)

בראגה – בשיקטאש 1:3

אספניול – לודוגורץ 0:6

פרנצווארוש – צסק"א מוסקבה 0:0

פיינורד – יאנג בויז 1:1

אולכסנדריה – סנט אטיין 2:2

ריינג'רס – פורטו 0:2 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)

וולפסבורג – גנק 3:1 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)

וולבס – סלובאן ברטיסלבה 0:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי