Sport1 Banner

מזרחי: חיפה לא הגישה הצעה ואיחרה את המועד

הגשים את החלום האירופי
הגשים את החלום האירופי |

השגריר הטרי בשווייץ מסכם: "איזי כמו אבא שני". וגם: על החלום לצאת לספרד

(גודל טקסט)

הוא נולד בקרית מוצקין, גדל בהפועל חיפה, פרץ בנשר אצל אייל ברקוביץ', וכבש את כל הלבבות של תושבי הצפון. לאחר כל המעברים הללו ולצד ארבע עונות מופלאות בקרית שמונה, בהן זכה בלא מעט תארים, אופיר מזרחי הגשים בשבוע שעבר את חלומו, כאשר חתם בלוגאנו השוויצרית. אל תשכחו, הוא רק בן 22.

מזרחי סיפר בראיון בלעדי לפני שהוא הופך ללגיונר מן השורה, על ההעדפה של שווייץ על פני מכבי חיפה, על הפחד מירידת הליגה בעונה החולפת, על שלל המאמנים שעבר תחתם, ואפילו על הנבחרת. 

איזה מחשבות היית רוצה שיעלו לאנשים ברגע שאומרים את השם אופיר מזרחי?

 

"הייתי רוצה שידעו שאני בחור מאוד צנוע שהשיג עד היום את כל מה שיש לו בעבודה קשה, עם עזרה ונתינה בלתי פוסקת מהמשפחה, מהאישה ומהחברים, ולא רק בכדורגל. אם מתייחסים לכדורגל הייתי רוצה שידעו ששום דבר לא ניתן לי על מגש של כסף ואת כל מה שעשיתי זה אך ורק בזכות עבודה בלתי פוסקת".


יצליח בשווייץ? (דני מרון)

איך מסכמים ארבע עונות מופלאות בקרית שמונה, בהן עברת הכל מהכל?

       

"אין לי מילים על החוויה האדירה שעברתי שם, אחרי שהתרחקתי מהמשפחה והחברים פגשתי אנשים מדהימים וזה היה לי חשוב כדי שאוכל להתרכז בכדורגל. עברתי שם המון חוויות חיוביות לצד מספר רגעים פחות טובים, שבסופו של דבר רק לימדו אותי לקראת העתיד וגמרו לי להיות בן אדם חזק יותר. מכל שחקן או מאמן שנתקלתי למדתי משהו וזה נתן לי ניסיון שלא מקבלים בכל מקום".

עברת תחת חמישה מאמנים, שלכל אחד יש עבר עשיר בכדורגל הישראלי, תחת מי הכי נהנית לשחק ומה הערך המוסף שהוא נתן לך?                             

"עם רן בן שמעון הייתי במעמד של שחקן נוער וגם חשבתי כך, ברק בכר האמין בי ונתן לי את הדחיפה להפוך לשחקן בוגרים, שזה אחד הדברים הקשים אם לא הקשה ביותר בקריירה, ואין ספק שלברק אני חייב כמעט את כל מה שיש לי. גם לשלומי דורה מאוד התחברתי, מקצועית וחברתית ואין ספק שלא היה לי נעים שהוא פוטר. הוא נתן לי לשחק במספר עמדות ואני בטוח שזה יתרום לי בעתיד. אצל ברק הייתי לרוב בכנף אבל אלו היו השנים הראשונות שלי, ואולי הייתי צעיר מדי כדי למלא מספר תפקידים. ברק מאוד גאה בי ואנחנו בקשר טוב עד היום".


עדיין בקשר טוב עם בכר (דני מרון)

לפני שחתמת בקרית שמונה בגיל 17, היו הצעות ממכבי נתניה ומכבי תל אביב אם היית צריך לבחור שוב, ק"ש הייתה הבחירה פעם נוספת?  

"את הבחירה בקרית שמונה עשיתי מכמה סיבות שלא קשורות לכדורגל, גם מסיבות משפחתיות עם עזרה להורים ובעיקר מההתנתקות מחברים שאותה הייתי צריך, ובאמת התמזל מזלי ופגשתי שם אנשים מדהימים גם מחוץ למגרש ואני חושב שהשקט של הצפון היה המפתח להצלחה שלי".

כאחד שהיה המרכזי גם על המגרש וגם בחדר ההלבשה, מה עבר השנה על קרית שמונה?                                                                                       

"בשיא הכנות, אף אחד לא הבין מה קורה לנו. לי אישית נפל האסימון אחרי ההפסד הביתי למכבי פתח תקווה בבית כבר בסיבוב הראשון. הבנתי שאנחנו חייבים לשנות פאזה, כי השנה לא נהיה איפה שהיינו בשנים הקודמות. לאחרים זה כנראה כן לקח יותר זמן לקלוט שאנחנו נהיה בתחתית, ועם ההתדרדרות שלנו בתחילת הפלייאוף הבור כבר היה יותר מדי עמוק. אבל כמו בקרית שמונה שלרוב עומדים ביעדים, עמדנו ביעד האחרון שלנו ונשארנו בליגה. עם סלאח חסארמה הצגנו לעתים כדורגל משובח אבל במבחן התוצאה כשלנו, וכשדורה הגיע זה כבר היה מאוחר מדי. רצינו וכבר לא יכולנו לעצור את הסחף".

איך היית מחשיב את השנה האחרונה לעומת השלוש שקדמו לה, טראומה או למידה לעתיד?                                                                                     

"למידה ללא ספק, העונה האחרונה היא כישלון, למרות שאת המטרה האחרונה שהצבנו לעצמנו (הישארות בליגה) השגנו. אף אחד לא היה שם לאורך כל העונה, וזה העניין המרכזי".


עונה קשה בקריית שמונה (דני מרון)

האם אתה חושב שעזיבה המאסיבית של שחקני בית והגעה של שחקנים מבחוץ פגעה בהווי המשפחתי שהיה בקרית שמונה? כי בסופו של דבר לחדר ההלבשה יש מקום מרכזי בהצלחה או בכישלון

"אני חושב שכל מי שהגיע לקריית שמונה הוא בן אדם משכמו ומעלה, ביחד לא היינו קבוצה טובה ומחוברת, היה כישלון בהכנה. אפילו אני לא הצלחתי להביא את הערך המוסף לקבוצתיות, למרות תקופות טובות שהיו לנו. קרית שמונה הייתה לפני השחקנים האלה ותהיה אחריהם. אני שמח שלא ירדנו ליגה ובטוח שהמועדון הזה יראה ימים טובים יותר בעתיד".

איזי שירצקי, בן אדם בעל אופי לא פשוט בלשון המעטה שעמד במרכזם של לא מעט סכסוכים מתוקשרים. איך הייתה מערכת היחסים שלך איתו?

                     

"לי אישית עם איזי הייתה מערכת יחסים נפלאה, מהרגע הראשון שהגעתי לקריה עד הרגע האחרון הוא דאג והיה כמו אבא שני בשבילי. היו לי איתו שיחות נפלאות והוא אחד האנשים היותר טובים שיצא לי להכיר. היה לו מאוד חשוב שאצליח, כי בסופו של דבר זו גם הצלחה שלו".

אתה ידוע כשחקן ורסטילי מאוד, בסופו של דבר איפה אתה מרגיש שאתה בא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר, והאם אתה חושב שכל שינויי העמדה הללו פגעו בך בשלבים מסוימים בקריירה?

"אני הכי אוהב לשחק כחלוץ שני שבא מאחורה, לטווח ארוך אני חושב שההזזות האלו תרמו לי מאוד כי עכשיו אף עמדת התקפה לא זרה לי. אמנם אצל בכר כמעט תמיד שיחקתי בכנף אבל בכל מועדון אליו אני אגיע בעתיד אצטרך לדעת לשחק בכל התפקידים האלו. היו פעמים שלא אהבתי שהציבו אותי כחלוץ שפיץ ובסופו של דבר זה השתלם לי".


שירצקי כמו אבא שני בשבילו (עדי אבישי)

מלבד החלום האירופי, מה היה הגורם הנוסף שהכריע בין מכבי חיפה לשוויץ?

                  

"לא קיבלתי שום הצעה ממכבי חיפה, הפעם היחידה שהיה משהו מעשי, כבר היה אחרי הסיכום עם לוגאנו, כל מה ששמעתי בקשר למכבי חיפה היה מהתקשורת בלבד. יכול להיות שבחיפה רצו אותי אבל ההצעה הממשית הגיעה רק לאחר שהסכמתי ללוגאנו וכבר הייתי בתוך זה וכבר רציתי להגשים את החלום".

ממה שהספקת להבין, מה הציפיות של לוגאנו?                                                    

"לוגאנו קבוצה מאוד צעירה שבנויה על מושאלים, ואפילו לא היה להם מספיק כסף כדי לבצע את הרכישה המלאה שלי. אני מאוד מאמין בקונספט של אוסף שחקנים טובים וצעירים ואני מקווה שזה יעבוד. נכון שפה בארץ לרוב זה לא עובד, אך אני מאמין בשחקנים שנמצאים שם, שרעבים להתקדם למקום גדול יותר".

בחודשי השיא שלך בעונה החולפת עם שישה שערים בחודש, הנבחרת התכנסה ולא קיבלת את הזימון המיוחל, בניגוד לשחקנים שהיו בכושר פחות טוב. זה צבט לך בלב?                                                                     

"זה כבר לא היה רלוונטי, הקבוצה שלי הייתה בירידה חדה ואני באמת חושב שכדי ששחקן יצליח הקבוצה שלו צריכה להצליח. אני עובר לאירופה כי זה החלום שלי מהרגע שאני זוכר את עצמי ומקווה שעליית המדרגה תביא אותי לגבהים חדשים, ואולי גם לנבחרת". 


לא הייתה שום הצעה. יעקב שחר (עדי אבישי)

מה הפחד שלך מלשחק באירופה?                                                               

"אין פחד, אני הולך בידיעה שאני אעבוד הכי קשה כדי להצליח כמה שיותר, אם היה לי פחד בעניין הזה אז הוא לא היה החלום שלי, ברור שיש חששות ממקום חדש רחוק מהמשפחה כי אני באמת ילד של בית, אבל מבחינת הכדורגל אני חושב שאני בשל".

בכל שלוש העונות האחרונות היית בורג מרכזי בקרית שמונה, אבל לפי הנתונים היבשים שיחקת היטב רק כחצי עונה, אתה מודע לזה שבאירופה אתה יכול למצוא את עצמך מחוץ לסגל או במקרה הפחות טוב מחוץ לקבוצה?

              

"רק בעונה האחרונה שיחקתי כשחקן מרכזי, בשתי העונות שלפני כן הייתה לי סטטיסטיקה די טובה של שער אחד למספר מועט של דקות, ורק החצי שנה האחרונה הייתה חלשה מבחינתי בנתונים היבשים. אני מודע לזה שהכדורגל הוא אכזרי אבל חייב להבין שהשכר הכי טוב בסופו של דבר יבוא ממה שאוהבים לעשות, וכדורגל זה כל עולמי".

אתה רואה שחקנים שמצליחים באירופה כמו מונאס דאבור וכאלה שנכשלים ונעלמים כמו לוטם זינו, יצא לך לחשוב על הנושא הזה לפני החתימה?  

            

"אני לא נכנס לפינות של אנשים ספציפיים, לכל אחד יש את הסיפור שלו ואין ספק שעל הדרך כל אחד צריך קצת מזל. לא יצא לי לחשוב על זה כי מה שעובר לי בראש אלו רק סיפורי הצלחה אליהם אני רוצה להגיע, וגם אעשה הכל למען זה".


דאבור. לכל אחד יש את הסיפור שלו (gettyimages)

איפה אתה רואה את עצמך בעוד שנה מהיום?                                                   

"אני מאחל לעצמי לכבוש כמה שיותר, וליצור לעצמי באמת שם של שחקן שעובד קשה ועושה הכול כדי להצליח, לכל אחד יש את החלום, והחלום שלי הוא הליגה הספרדית, אבל כדי להגשים אותו יש לא מעט תחנות בדרך ולוגאנו מבחינתי היא מקפצה מצוינת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי