Sport1 Banner

הנבחרת, זהבי וגם היורו: ראיון עם דאבור

דאבור
דאבור | צילום מסך מהאתר הרשמי של זלצבורג

חלוץ זלצבורג: "ישראל צריכה ללמוד מאיסלנד. מכבי תסתדר גם בלי ערן"

(גודל טקסט)

אחרי תקופה נהדרת במדי גראסהופרס, במהלכה אף סיים את אחת העונות כמלך שערי הליגה השווייצרית, מונס דאבור נרכש בכ-7 מיליון יורו על ידי אלופת אוסטריה רד בול זלצבורג. בקבוצתו החדשה הוא מתאמן תחת אקס אחר של מכבי תל אביב, המאמן הספרדי אוסקר גארסיה.

חלוץ הנבחרת כבש צמד באחד ממשחקי ההכנה של זלצבורג, ובשבוע הבא יפתח עם קבוצתו החדשה את הדרך לשלב הבתים של ליגת האלופות, כאשר רד בול תארח את אלופת לטביה. רגע לפני המשימה, דאבור התפנה להעניק ראיון לספורט1 בו דיבר על ההתאקלמות, התייחס לעתיד, ניתח את מצבה של מכבי בעידן פוסט הבי, וגם נתן טיפ לאלישע לוי.

"זה מעצבן שאנחנו לא שם, איזו שאלה", פתח דאבור את דבריו בהתייחסו לכשלון של ישראל להגיע ליורו 2016. לאחר מכן, אחד החלוצים הבכירים בסגל הנבחרת הדגיש: "ישראל צריכה ללמוד מהנבחרות הקטנות שעשו טורניר מכובד מאוד, כי אם איסלנד הקטנה יכולה אז בוודאי שגם אנחנו יכולים. אנחנו צריכים לחקות אותם".


דאבור, עדיין עצבני מכך שלא הגיע ליורו (gettyimages)

איך אתה מרגיש בקבוצה החדשה?

"הכל בסדר. הקבוצה ברמה מאוד גבוהה, ובשבוע הבא אנחנו מתחילים את המשחקים במוקדמות ליגת האלופות. המטרה העיקרית היא להגיע לשלב הבתים. זלצבורג החתימה הרבה שחקנים צעירים ברמה גבוהה ביותר, ואנחנו מאמינים שאפשר לעשות את זה. יש לנו סגל גדול מאוד וכל השחקנים איכותיים".

בעקבות הקרבה הגיאוגרפית ויתרון השפה, לא מעט שחקנים עוברים מאוסטריה לגרמניה. דאבור נשאל על האפשרות שיגיע בעתיד לבונדסליגה. "רק התחלתי באוסטריה", הדגיש החלוץ והוסיף: "דיברתי עם אוסקר, והוא שמח שהגעתי לפה. היחסים בינינו מצוינים, הוא מאמן אדיר ויש לנו חיבור. מאמין שאיתו אני אעשה עונה טובה".


"הוא מאמן אדיר ויש לנו חיבור"

דאבור, באופן די טבעי, התבקש להתייחס גם לחדשות האחרונות מהאקסית שלו – עזיבת ערן זהבי. "אני חושב שערן יצליח בסין. הוא לא היה צריך לחשוב הרבה בשביל לקבל את ההצעה, אלה סכומים שאפשר רק לחלום עליהם, אז ברגע שזה רציני ובידיים של השחקן אין מה לחשוב", אמר שחקן זלצבורג. "הייתה לי תחושה מהרגע הראשון שהוא ייצא לסין. הוא שחקן ענק ואני מקווה שיצליח".

ומה בנוגע למכבי תל אביב – האם היא תסתדר בלי הכוכב הגדול שלה בשנים האחרונות? "כמובן שזהבי יחסר, אבל מכבי תל אביב זה מועדון מספיק גדול בשביל להסתדר ללא שחקן כזה או אחר, גם אם מדובר בשחקן הכי חשוב לקבוצה ולקהל", סיכם דאבור.


"מכבי מועדון מספיק גדול בשביל להסתדר בלי זהבי" (אתר הליגה הסינית)

עוד באותו נושא: זלצבורג, מונס דאבור

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי