Sport1 Banner

ישראל תיענש עקב מצב הכדורגל בשטחים?

ג'יבריל רג'וב. ישיג את מבוקשו?
ג'יבריל רג'וב. ישיג את מבוקשו? | צילום: gettyimages

פיפ"א תתכנס לדיון חשוב, עו"ד העוזר לפלסטינים: "ישראל פושעת מלחמה"

(גודל טקסט)

העיתון הספרדי "אל פאיס" דיווח, שפיפ"א שוקלת להטיל סנקציות על הכדורגל הישראלי עקב תלונות פלסטיניות על שש נציגות של מועדונים מהשטחים הכבושים, המשחקות בליגות ישראליות. הדיון מטעם הוועדה שהקימה פיפ"א ב-2015 אמור להתקיים היום (רביעי) בציריך, ויהיה לפי העיתון מכריע לא פחות מהמשחק נגד ספרד ביום שישי.

גונסלו בויה, שהוא עורך דין המסייע להתאחדות הפלסטינית וחבר בוועדה, הסביר: "בעבר דרשנו לסלק או להשעות את ישראל מפיפ"א, ולאחר בקשה של כמה אנשי פיפ"א החלטנו להקים את הוועדה שתבחן דרכים להקלת המצב של הפלסטינים. לפי סעיף 72.2 בחוקת פיפ"א, קבוצות של התאחדות כדורגל מסוימת לא יכולות לשחק על השטח של התאחדות אחרת. בישראל יש שש קבוצות המשחקות על שטחים שלפי החלטת מועצת הביטחון באו"ם הם שטח כבוש", טען בויה.

לפי דבריו, יש שלוש  הצעות על הפרק. האחת להשאיר את המצב הקיים. השנייה להעיף את ישראל מפיפ"א והשלישית להכריח את ישראל, תחת איום של עונש כבד, לפזר את הקבוצות האלה. ההחלטה שתתקבל תועבר לקונגרס פיפ"א במאי הקרוב. מדובר בקבוצות הבאות: מעלה אדומים, אריאל, קרית ארבע, בקעת הירדן, תומר וגבעת זאב המשחקות בליגה השלישית, הרביעית והחמישית. 

עופר עיני. יצליח להיחלץ? (ערן לוף)

ההתאחדות הישראלית סוברת כי הקבוצות הללו הוקמו לפני שמדינה פלסטינית הוכרה על ידי חלק מהעולם, ומדובר בקבוצוח לא מקצועניות. עורך הדין איים גם שמשום שפיפ"א ממוקמת בשווייץ, והנושא נוגד את החוק השווייצרי, גם המדינה מסוגלת להפעיל סנקציות נגד ישראל. 

"מה שישראל עושה בשטחים אלו פשעי מלחמה", אמר בויה. הפלסטינים מרבים להשתמש במילה אפרטהייד, אולי כדי לפנות אל יו"ר הוועדה הדרום אפריקאי טוקיו סקסוולה, שהיה גיבור מלחמה באפרטהייד בארצו וישב בכלא 16 שנה. 

לחיצת היד בין עיני לרג'וב (gettyimages)

עורך הדין גם קבל על כך שכל מהלך אשר קשור בכדורגל הפלסטיני אמור לעבור אישור ישראלי: "אם למשל ריאל מדריד רוצה להעביר סט של חולצות לפלסטין, זה מחייב אישור ישראלי. פלסטין היא המדינה היחידה בעולם שיש לה שתי ליגות נפרדות, בגדה המערבית ובעזה. בינתיים הצלחנו לקבוע שהאלופות של שתי הליגות האלה יוכלו להיפגש לפלייאוף שייקבע את האלופה בסוף העונה. אנחנו רוצים לקיים ליגה אחת ולמה יש שתי ליגות? כי ככה ישראל רוצה".

עוד באותו נושא: שטחים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי