Sport1 Banner

מוכנים לרגעי ההכרעה? חגיגת שידורים מכל הגמרים

מסי וחבריו. הגביע כחזרה גנרלית לגמר האלופות
מסי וחבריו. הגביע כחזרה גנרלית לגמר האלופות | צילום: Gettyimages

נפרדים מליגת העל, משחקי גמר הגביע באנגליה, גרמניה, ספרד וצרפת ועוד

(גודל טקסט)

ספורט1 ספורט1 HD

 

19:15 ארסנל – אסטון וילה (גמר הגביע האנגלי) 

עם הופעתה ה-19 בגמר הגביע האנגלי, ארסנל היא הקבוצה עם הכי הרבה הופעות במעמד (עד המשחק היא עם 18, כמו מנצ'סטר יונייטד), אבל מה שישמח את אוהדי התותחנים היא זכייה מספר 12 בגביע, שתהפוך אותם לקבוצה המצליחה בתולדות המפעל העתיק. ערב הגמר ארסנל עם 11 זכיות, כמו מנצ'סטר יונייטד. זכייה של אסטון וילה תעלה אותם למקום השלישי (המשותף עם טוטנהאם) במספר הזכיות כשכרגע לקבוצה מבירמנגהאם 7 גביעים אבל האחרון שבהם היה בשנת 1957. וילה מגיעה למשחק החשוב לאחר שני הפסדי ליגה רצופים כולל תבוסה כואבת 6:1 מול סאות'המפטון, לעומתה ארסנל נהנתה במשחק האחרון מול ווסט ברומיץ' עם ניצחון 1:4 כשהאדומים כובשים את כל השערים עד הדקה ה-37. ארסנל נהנתה משני ניצחונות מוחצים העונה על וילה, 0:3 בוילה פארק ו-0:5 באמירויות.

 

22:15אתלטיק בילבאו – ברצלונה (גמר הגביע הספרדי) 

האם לגמר ליגת האלופות יגיעו שתי קבוצות שרודפות אחרי טרבל? לאחר שיובנטוס השלימה דאבל מקומי וחסרה את גביע האלופות כדי להגיע להישג, גם ברצלונה תרצה להגיע לגמר בברלין עם אליפות וגביע. ברצלונה (26 זכיות) ובילבאו (23) הן שיאניות הזכיות בגביע המלך ולשתיהן 36 הופעות בגמר כשרק ריאל מדריד הגיעה למעמד יותר פעמים עם 39. בעונה שעברה בארסה הפסידה לריאל בגמר כשבילבאו נעצרה ברבע הגמר מול אתלטיקו מדריד. הקבוצות נפגשו בגמר בעונת 2011/12 בו הקטאלונים ניצחו בקלות 0:3 את הבאסקים מצמד של פדרו ושער של מסי. הקבוצות נפגשו פעמיים העונה, בקאמפ נואו צמד של ניימאר הספיק ל-0:2 לבארסה ובסאן ממס האלופה לא ריחמה עם 2:5 מהדהד.

 

מסי. הזדמנות לעשות צעד נוסף אל עבר הטרבל (Gettyimages)

 

ספורטHD2

 

18:25 הפועל ב"ש (3) – בית"ר ירושלים (4)

שתי הקבוצות יעלו לדשא בווסרמיל, אולי במשחק האחרון באיצטדיון, כשהן במומנטום שונה לחלוטין. המארחים השיגו ניצחון אחד בלבד בשמונת משחקי הליגה האחרונים (1:2 על מכבי פ"ת) ובשלושת המשחקים האחרונים נאלצו השחקנים של אלישע לוי להוציא 13 כדורים מהרשת (ליגה וגביע). האדומים יכולים להתעודד מהעובדה שהם הפסידו העונה רק פעם אחת בבית. הצהובים-שחורים, שניצחו במחזור הקודם 0:3 את מכבי תל אביב, הבטיחו את הכרטיס לאירופה וינסו להשיג ניצחון ליגה ראשון בבירת הנגב אחרי ארבע שנים. הניצחון האחרון של בית"ר על ב"ש בליגה היה לפני שנתיים, מאז הם הפסידו שלוש פעמיים ושני משחקים הסתיימו בתיקו.

 

20:50 בורוסיה דורטמונד – וולפסבורג (גמר הגביע הגרמני)

משחק סיום העונה בגרמניה מפגיש את הסגנית של באיירן מינכן העונה עם סגניתה מהעונה שעברה. זהו משחקו האחרון של יורגן קלופ כמאמן בורוסיה דורטמונד לאחר 7 עונות במועדון בהן זכה פעמיים באליפות, פעם בגביע ופעמיים בסופרקאפ הגרמני. בעונה שעברה דורטמונד פגשה בגמר את באיירן והפסידה 2:0 בתום 120 דקות וקלופ בוודאי ישמח לסיום שמח יותר לעונה המוזרה שעברה על השחורים צהובים. וולפסבורג הייתה ההפתעה הנעימה של הבונדסליגה העונה ומעבר להצלחה בליגה ובגביע היא גם הרשימה בליגה האירופית, שם נעצרה ע"י נאפולי ברבע הגמר. הקבוצות נפגשו במחזור ה-33 בבונדסליגה, רק לפני שבועיים, אז וולפסבורג השיגה את הניצחון 1:2 בזכות שערים של קאליג'ורי ונאלדו עם שער מצמק של אובמיאנג.

 

המפגש האחרון בין דורטמונד לוולפסבורג (Gettyimages)

 

22:00,  אוקזר – פ.ס.ז'. (גמר הגביע הצרפתי)

גמר הגביע הצרפתי יפגיש בין שני מועדונים גדולים שנמצאים בתקופות מנוגדות. פ.ס.ז' השיגה אליפות שלישית ברציפות ותשמח להשלים טרבל היסטורי יחד עם גביע הליגה בו זכתה לפני כחודש וחצי. הפריסאים מגיעים למשחק עם רצף של שישה ניצחונות רצופים ו-13 ניצחונות ב-15 משחקיהם האחרונים (שני הפסדים לברצלונה בליגת האלופות). להבדיל, אוקזר תסיים עונה שלישית בליגה השנייה בצרפת כששוב היא לא קרובה להיאבק על חזרתה לליגה הבכירה. אוקזר נהנתה מהגרלה נוחה יחסית ועלתה עד הגמר בזכות דו קרב פנדלים בשמינית וברבע הגמר. הקבוצות נפגשו בעונת 2011/12 כשאוקזר עדיין הייתה בליג 1 – באוקזר המשחק הסתיים בתיקו 1:1 ובבירת צרפת המארחים ניצחו 2:3.

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי