Sport1 Banner

דורון: נקווה שפוליטיקאים יקדמו ספורט נשים

דורון
דורון | צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל

קפטנית אשדוד הפציצה לפני הגמר. העליון: "הלוואי שנראה פה עוד נשים"

(גודל טקסט)

 

גמר גביע המדינה יפגיש בין מוליכת ליגת העל, מכבי רמת חן, לבין האלופה מכבי בנות אשדוד (יום חמישי, 18:30). יממה לפני פתיחת המשחק ערך איגוד הכדורסל את מסיבת העיתונאים המסורתית, אולם בהקשר לימים אלו השביתה בליגת העל, שטרם הסתיימה מעשית, גנבה את הכותרות.

 

"כרגע מוקדם להגיד מה יהיה", אמרה קפטנית אשדוד, שי דורון, שניהלה במהלך הימים האחרונים דיונים ו-ויכוחים ערים בנושא עם מספר אושיות כדורסל מעל דפי הפייסבוק. "אבל ההסתדרות נמצאת בכיוון הנכון, גם בהקשר לבג"צ וגם בהקשר למאבק הצודק הזה. אני מקווה שאלו שבחרנו להוביל את המדינה הזאת יראו שזה נושא פאסה לדבר עליו ב-2016 ושיתחילו לקדם את ספורט הנשים, לא רק כדורסל".

 

 

לגבי המשחק עצמו, הבהירה דורון: "זה משחק של 'לעשות או למות'. אנחנו מוכנות ובהחלט לא ניתן את הגביע בקלות. יהיה משחק טוב, אלו שתי קבוצות שחזקות בהתקפה ובהגנה ואני מקווה שננצח. אי אפשר לדעת כי מדובר בגביע ולא בסדרה שאפשר לתקן".

 

"אני חושב שבגביע מה שחשוב זה מה שקורה בארבעים דקות האלה", אמר מאמן אשדוד, עדן ענבר. "אני מתחבר למה שנאמר לפניי, זה באמת משחק שיש בו הרבה מעבר לכדורסל. מה שמייחד את הגביע זה שאין מקום לתיקונים, וכמו בחיים כשאין מקום לתיקונים הלחץ מדבר. וכשהלחץ מדבר מי שמתמודד יותר טוב בסופו של דבר זוכה".

 

צריכות לשחק על החסרונות של אשדוד. העליון (עודד קרני, מנהלת הליגה)

 

"אשדוד קבוצה חזקה מאוד, מסוכנת מאוד עם הרבה יתרונות ומאומנת", אמרה מאמן רמת חן, שירה העליון. "היא יריבה ראויה וחזקה וכפי שאמרתי זה לא יהיה פושט. היא גם מגיעה עם מסורת, היא הייתה בארבע מחמשת הגמרים האחרונים. יש להן שחקניות יותר מנוסות ומאמן מנוסה יותר. אנחנו יודעות ומכירות את היריבה אבל לכל קבוצה יש חסרונות, צריך לשחק על החסרונות. מאוד חשוב איך יתפתח המשחק בהתחלה וחשוב להיות מרוכזים מההתחלה. לגביע חוקים משלו".

 

"הגיע הזמן שיהיו עוד מאמנות", התייחסה העליון לסוגיית האימון. "מעולם לא ייחסתי חשיבות לגבר או אישה, גם על עצמי אף עם לא הרגשתי מקופחת או מישהי שצריכה הנחות בעולם של גברים 'סו קולד'. אני מעדיפה להתעסק יותר בתוכן מאשר בנשים או בגברים. אין ספק שאני מתחברת למה שנאמר, נשים צריכות לקבל יותר הזדמנויות ולהוכיח את עצמן. הלוואי שנראה עוד נשים בספורט. מבורך שליגת העל ונבחרות ישראל יהיו כמה שיותר נשים".

 

שירן צעירי הוסיפה: "לגביע יש חוקים משלו ובמשחק אחד הכל יכול לקרות. מי שרוצה יותר ינצח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי