Sport1 Banner

פלדין: "רציתי לנקום במכבי ת"א, אבל יש לנו מטרות גדולות יותר"

עידן זלמנסון
עידן זלמנסון | דני מרון

כוכב הפועל ירושלים הודה שחיפש לגמול ליריבה המושבעת ועשה זאת כשהעלה את קבוצתו למאזן עונתי של 1:3 מולם: "הם סילקו אותנו מהמגרש בפעם שעברה". קטש על הקורונה: "חוששים לשחק בלי קהל". ארבעה אוהדים נעצרו

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים הבהירה אמש (ראשון) פעם נוספת למכבי תל אביב שהדרך שלה לשמירה על תואר האליפות לא צפויה להיות קלה או נוחה בשום אופן, כשניצחה אותה בצורה משכנעת 87:98 בארנה, תוצאה שמעט משקרת כיוון שההפרש טיפס בשיאו ל-27 לטובת האדומים שיצאו כמו מלוע של תותח והפציצו ללא הכרה מחוץ לקשת ברבע הראשון בפרט ובמחצית הראשונה בכלל, מה שעזר להם להכריע את ההתמודדות כבר ב-20 הדקות הראשונות.

שתי הגדולות של הכדורסל הישראלי נפגשו פעמיים במשחק של להיות או לחדול בעונה הנוכחית והחבורה מהבירה ניצחה בשני המקרים, בגמר גביע ווינר וברבע גמר גביע המדינה, והניצחון אתמול היה השלישי של עודד קטש ושחקניו בארבעה מפגשים עם היריבה המושבעת העונה – מה שמצביע בבירור על כך שירושלים אינה אלטרנטיבה לצהובים במאבק האליפות, אלא יריבה שווה ושקולה לכל דבר.

רגע מבהיל מבחינת מחזיקת הגביע התרחש ברבע השלישי כשג'ייקובן בראון, שקיבל בסוף המשחק את פרס השחקן המצטיין בזכות 22 נקודות ושבעה אסיסטים, ירד מהפרקט ונשכב ליד ספסל קבוצתו. במועדון הבהירו כי הגארד בסך הכל סבל מאוורור יתר ומצבו תקין, ואף יכול היה לחזור לשחק אם היה צורך בכך.

1:3 במפגשים עם היריבה הגדולה. שחקני ירושלים חוגגים (דני מרון)
1:3 במפגשים עם היריבה הגדולה. שחקני ירושלים חוגגים (דני מרון)

על אף היוקרה שבניצחון והצהרת הכוונות שהוא היווה, במחנה האדום לא יצאו מגדרם: "מאזן 1:3 נגד קבוצת יורוליג זה מצוין לביטחון שלנו, זה מראה שאנחנו טובים ויכולים להתמודד איתם. בפעם האחרונה שפגשנו אותם בליגה הם סילקו אותנו מהמגרש, אז אני אישית רציתי לנקום על כך", הודה ג'יימס פלדין, אך הדגיש שהמשחק השני בסדרה נגד פריסטרי בליגת האלופות הרבה יותר קריטי: "אנו לא מתעלמים מהמשחק הזה, אבל ידענו שהוא חשוב יותר לביטחון שלנו ולאוהדים. יש לנו מטרות יותר גדולות העונה מאשר לשחק נגד מכבי ולפנינו משחק גדול יותר ביום רביעי, במפעל שאנחנו צריכים לדאוג לו לפני שיגיע הדבר האמיתי בפיינל פור".

תמיר בלאט, שנפגע בכתפו בניצחון על פריסטרי בשבוע שעבר, נכשל במבחן הכשירות לפני המפגש עם מכבי תל אביב ונותר מחוץ לסגל. בהיעדרו, שלווין מאק סיפק תפוקה אדירה של 20 נקודות ושבעה אסיסטים, יחד עם עבודת הגנה מצוינת. "שלווין וטרן כמוני, יודע מה צריך לעשות והוא התעלה עבורנו", החמיא פלדין לרכז, "כשהוא משחק, אנחנו מנצחים. הוא מנסה להנהיג את הקבוצה יחד איתי ולעשות דברים שלאו דווקא מופיעים בסטטיסטיקה, אבל עוזרים להשיג ניצחונות. זה בהחלט עוזר לי כמנהיג על המגרש".

קטש. עננת הקורונה מרחפת גם מעל הקבוצה שלו (דני מרון)
קטש. עננת הקורונה מרחפת גם מעל הקבוצה שלו (דני מרון)

עננת הקורונה ריחפה גם מעל המשחק הזה ולמרות שאתמול אושרה כניסת אוהדים לארנה, התפרצות הנגיף מעלה סימן שאלה גדול לגבי נוכחות קהל במשחקים הבאים בפרט ובאשר לעתיד העונה בכלל. קטש התקשה להסביר כיצד מתמודדים עם הסיטואציה: "אני מניח שמדברים ושומעים על זה בסביבה של כל אחד. גם בסביבה שלנו הרגשנו שהיו אנשים שהעדיפו לא להגיע, אפילו למשחק כזה אטרקטיבי. החשש שנשחק ללא קהל קיים ולנו ספציפית, עם הקהל שיש לנו, זו אבידה אדירה. אנחנו ניזונים מזה וחיים בשביל זה, אבל לא יכולים להתעסק בזה אלא רק במה שתלוי בנו – וזה הכדורסל".

אם כן, הפועל ירושלים תעבור כעת להתרכז במה שהגדיר קטש כ"משימה המרכזית של השבוע" – משחק החוץ נגד פריסטרי, כשגם סביב הנושא הזה ישנו חוסר ודאות גדול מבחינת האדומים, כיוון שאם ידיחו את היוונים הם צפויים לפגוש בשלב הבא של ליגת האלופות את סן פבלו בורגוס, שלאור הנהלים של משרד הבריאות, גם במקרה שלה קיים ספק גדול בנוגע לאפשרות כניסתה לישראל בהיותה קבוצה ספרדית. פלדין התייחס לסיכוי שגם המשחקים נגד בורגוס ייערכו ללא קהל: "זה יהיה קשה. לנו זה הכי כואב, כי ידוע כמה טוב אנחנו משחקים בבית לעיני האוהדים שלנו. אבל אין תירוצים – זה משהו שנצטרך לדבר עליו ולהתכונן אליו אם זה יקרה".

אוהדי הפועל ירושלים. אתמול הם נכחו, מה יהיה במשחקים הבאים? (דני מרון)אוהדי הפועל ירושלים. אתמול הם נכחו, מה יהיה במשחקים הבאים? (דני מרון)

בתוך כך, הבוקר נודע כי לאחר המשחק פרצה קטטה בין אוהדי הקבוצות ושוטרים שהיו במקום זיהו אוהד שהיה מעורב באירוע והוא נעצר. במהלך פעילות השוטרים להפריד בין הניצים, הותקפו השוטרים על ידי מספר חשודים שנעצרו גם הם לחקירה, שוטר ואוהד שנעצר פונו לקבלת טיפול רפואי. בסך הכל נעצרו ארבעה אוהדים, תושבי ירושלים בשנות ה-20, אשר חשודים שהיו מעורבים בתקיפה נעצרו לחקירה והיום יובאו בפני בית משפט בבקשה להאריך את מעצרם.

עוד באותו נושא: ג'יימס פלדין, עודד קטש

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי