Sport1 Banner

ליאור ליובין: "להיות בשמינייה הראשונה זו מטרה מבחינתנו"

ליאור ליובין
ליאור ליובין | צילום: עדי אבישי

לאחר הניצחון הדרמטי על נס ציונה, מאמן גלבוע/גליל התראיין ל-103FM ודיבר על השאיפות של קבוצתו. על העבודה בגן נר: "נותנים לקבוצה את המקום לבוא לידי ביטוי ולהוציא יותר מסך חלקיה. כולם נהנים מזה"

(גודל טקסט)

הפועל גלבוע/גליל השיגה אתמול ניצחון דרמטי וחשוב, 106:115 על עירוני נס ציונה בתום שתי הארכות. החבורה מגן נר, אשר המשך קיומה עמד בסימן שאלה גדול בקיץ האחרון עקב בעיות כלכליות, עושה חיל למרות שהסגל שלה הוא אחד הצעירים והפחות מנוסים בליגה וסופרת כבר ארבעה ניצחונות. לאחר המותחן נגד הכתומים, המאמן ליאור ליובין, שחוזר גם הוא להצליח אחרי שקצת נעלם ממפת הליגה הבכירה בשנים האחרונות, התראיין ל-103FM ודיבר על ההנאה בקבוצה מעמק המעיינות ועל המטרות להמשך העונה.

בתחילת דבריו התייחס ליובין למשחק נגד נס ציונה: "זה היה מאמץ מאוד גדול, מול קבוצה מאוד טובה שהגיעה בכושר טוב והפסדנו לה רק שבוע לפני כן ברבע גמר הגביע. זה ניצחון חשוב עבורנו".

גלבוע/גליל פתחה את העונה עם שלושה ניצחונות רצופים, שזיכו את ליובין בפרס מאמן חודש אוקטובר בליגת העל, אך מאז האדומים-לבנים דעכו עד הניצחון אתמול: "לא הברקנו לאחרונה, נכנסו לסחרור בגלל עומס המשחקים – היו לנו שלושה שבועות רצופים עם שלושה משחקים, שאליהם הגענו עם סגל קצר בגלל פציעות. מקווה שזה מאחורינו".

יפתח זיו ואדגר סוסה חוגגים אתמול בנס ציונה (מנהלת הליגה / ברני ארדוב)
יפתח זיו ואדגר סוסה חוגגים אתמול בנס ציונה (מנהלת הליגה / ברני ארדוב)

כיצד פתחו הפרש של תשע נקודות בהארכה אתמול: "לדעתי הייתה שם בריחה בדקה וחצי האחרונות, מקליעות עונשין ועצירות שביצענו. עדיין היה צמוד, אבל בשלב כזה, פתאום אתה מגיע לחמש הפרש דקה וחצי לסוף ומשיג עוד עצירה אחת, זה מה שיצר את הפער".

תרומת הישראלים בקבוצה: "התרומה שלהם עצומה, היא יכולה להימדד בעוד פרמטרים חוץ מנקודות. כל אחד תרם, גיל (בני) היה נהדר בחצי השני, ליפתח (זיו) היו מהלכים מכריעים בהארכה השנייה, ארצי שיחק אפילו בעמדה 5 כי (ג'רוויס) ורנאדו נפצע ברבע הראשון, (עמית) גרשון נתן 27 דקות של הרבה שכל וארבעה אסיסטים. בסגל כמו שלנו, גם אם מישהו לא טוב, הוא ישחק גם בשבוע הבא ויקבל הזדמנות. אולי זה מה שנותן להם ביטחון וגורם להם להרגיש טוב".

למה מאמנים מצליחים בגלבוע: "קודם כל, הלוואי וזה יימשך. זה מקום מיוחד, עם דרך מסוימת שמתחילה בחיים אוחיון, שתמיד אפיין את הקבוצות שלו. הסביבה, כל העוסקים בדבר והקהילה המיוחדת, נותנים את המקום לבוא לידי ביטוי ולהוציא קצת יותר מסך החלקים של הקבוצה. כולם נהנים מזה, גם המאמנים".

חיים אוחיון. יצר דנ
חיים אוחיון. יצר דנ"א בגלבוע (גלבוע/גליל, האתר הרשמי)

מי מקבל את ההחלטות המקצועיות: "כבר נוצר דנ"א שצריך ללכת לפיו ומה שלא נכנס לתוכו, לא תמיד יתקבל. השנה עשינו משהו קצת שונה כי הלכנו על חבורה מאוד מאוד צעירה, הישראלי הכי בכיר זה יפתח זיו שהוא בן 25. כן רצינו להביא שני זרים יותר מנוסים, כמו ורנאדו וסוסה שקצת יותר מבוגרים וזה משהו שלא קורה בגלבוע בדרך כלל. כשמגיעים לקבוצה כבר מבינים איך היא תיראה, צריך למלא חלק מסוימים אבל אתה יודע לקראת מה אתה הולך".

איך בוחנים את הטבלה כשכל קבוצה עם כמות משחקים אחרת: "אנחנו לא מסתכלים על הטבלה כי עדיין מוקדם והדברים עוד נתונים לשינוי, אבל משהו מרגיש לי שונה ביחס לשנים האחרונות, שיחקנו מחזור ביום חמישי באילת ואני לא כל כך מצליח לאכול את זה. הטבלה לא רלוונטית בשלב זה, הליגה מאוד ארוכה וקבוצות עדיין מחפשות זהות ויציבות".

האם קבוצתו תהיה בשמינייה הראשונה: "אני חושב שגם בתחילת העונה לא חשבנו על זה. כמובן שצריך לכוון לשם ולהשקיע את כל המאמצים כדי שזה יקרה, זו שאיפה ומטרה והעבודה היא עלינו".


"להיות בשמינייה הראשונה זו מטרה". ליאור ליובין (אודי ציטיאט)

כמות הצופים במשחקי גלבוע/גליל: "האמת שהיה לנו רצף של ארבעה משחקי חוץ, אבל יש באולם אווירה טובה ותמיד אמרו שבטח ביחס לאוכלוסייה, זה אחד האולמות היותר מלאים. בכל משחק יש בין 1500-1800 צופים, יש כמות מנויים מכובדת ונשמח שזה יעלה כמובן. יש קבוצה שכיף לראות. הייתי בגלבוע/גליל בתחילת הדרך שלי והיופ יש קהילה וכמות מנויים הרבה יותר גדולות מאשר בעונות הראשונות של הקבוצה בגן נר. זו מחלקת נוער אחת הגדולות, הבכירות והמוצלחות בארץ. באותה נשימה עם מכבי תל אביב ואפילו יותר. המון שחקנים תוצרת המחלקה משחקים בליגת העל, כמו זיו בן צבי ועוז בלייזר ואחרים".

לסיום, ליובין עדכן על מצבו הבריאותי של יותם חנוכי, קפטן הקבוצה בצוותא עם נתנאל ארצי שנחשב לאחד הכישרונות הצעירים המבטיחים בכדורסל המקומי: "הוא עבר ניתוח במניסקוס, נמצא בשלבי החלמה ואנחנו מקווים לקבל אותו בחזרה בעוד כמה שבועות".


עוד באותו נושא: ליאור ליובין

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי