Sport1 Banner

מסתמן: קבוצות ליגת העל יוכלו לרשום עד חמישה זרים

שמואל פרנקל
שמואל פרנקל | עדי אבישי

מנהלת הליגה החליטה יחד עם ארגון השחקנים ומשרד הספורט על מתווה חדש, הנוגד את הסיכום שהושג בשבוע שעבר לבקשת מכבי תל אביב. רישום כל מתאזרח בעל וותק של פחות מארבע שנים יגרור קנס כבד

(גודל טקסט)

ראשי מנהלת ליגת העל בכדורסל וארגון השחקנים הגיעו היום להחלטה על מתווה חדש בנוגע לכמות הזרים והמתאזרחים בכל קבוצה. בהמלצת הוועדה בראשות מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי, הגיעו הצדדים להבנה שהחל מעונת 2020/21, כל קבוצה תוכל לרשום עד חמישה זרים, כשהחמישי יגרור קנס של 500 אלף שקלים. על כל זר נוסף שירשמו הקבוצות, הקנס יגדל משמעותית. בנוסף, כל קבוצה תחויב לרשום ארבעה שחקנים בוגרי מחלקות נוער בישראל.

לגבי מתאזרחים, הקבוצות לא יוכלו לרשום יותר משניים "חדשים" – כלומר כאלה שמשחקים עד שלוש שנים בישראל. על רישום המתאזרח הראשון שיענה להגדרה הזו יוטל קנס בסך 200 אלף שקלים, בעוד השני יגרור היטל של 300 אלף. על מתאזרחים בעלי וותק של ארבע שנים בארץ או יותר, לא יוטל קנס.

ההחלטה תהווה בעיה מבחינת מכבי תל אביב בעיקר, שמרכיבה מדי עונה סגל של שישה זרים לפחות על מנת להתחרות ביורוליג. לטענת הצהובים, הושג סיכום לו היה שותף ארגון השחקנים על אפשרות לרשום שישה זרים, כפי שיש כיום לאלופה הישראלית. מהעבר השני, בארגון השחקנים מתנגדים לשתף רק ישראלי אחד בחמישייה כפי שסוכם בפגישה שנערכה בשבוע שעבר.

מתאזרחים יגררו קנס כבד. ג'ון דיברתולומאו (עדי אבישי)
מתאזרחים יגררו קנס כבד. ג'ון דיברתולומאו (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי