Sport1 Banner

ספרופולוס: "אין שפנים בכובע. צריכים להיות מוכנים לרגע השיא"

מאמני העולות לפיינל פור
מאמני העולות לפיינל פור | דני מרון

ארבע העולות לפיינל פור התייחסו למעמד באירוע הגאלה של מנהלת הליגה. מאמן מכבי ת"א לא מכין הפתעות לקראת חצי הגמר: "כל קבוצה מכירה טוב את השנייה". קטש על ראשל"צ: "קבוצה שונה לגמרי מזו שפגשנו בגמר הגביע"

(גודל טקסט)

לפני שעונת הכדורסל בליגת העל מגיעה לשיאה עם משחקי הפיינל פור, המאמנים ושחקני הקבוצות שהעפילו לשלב ארבע האחרונות התייחסו היום (שישי) למשחקי חצי הגמר שיתקיימו ביום שני הקרוב, במסיבת העיתונאים שנערכה כחלק מטקס המצטיינים של מנהלת הליגה.

בחצי הגמר הראשון ייפגשו כידוע מכבי תל אביב והפועל אילת ומאמן הצהובים יאניס ספרופולוס דיבר על כך שאין שפנים מהכובע שאפשר לשלוף בשלב כזה: "לא מאמין שאפשר להפתיע, כאן בארץ בכלל כי יש שלושה סיבובים כך שכל קבוצה מכירה את השנייה טוב. צריכים להיות מוכנים לרגע השיא, מבחינתנו חשוב שנהיה מרוכזים ונשחק את הכדורסל הטוב ביותר שלנו".

מאמן הפועל אילת שרון דרוקר הסכים עם יריבו על הקווים: "אין הרבה מקום להפתעות, אבל עדיין יש דברים מסוימים שיכולים להשפיע, בעיקר זה שמדובר במשחק אחד ולא סדרה והעובדה שמשחקים בביתה של מכבי. בתור אחד שמכיר ומשחק נגד מכבי במנורה מבטחים הרבה שנים, הכי חשוב זה לא לאבד ריכוז, לעצור מומנטומים ולנסות להישאר צמודים אליהם".

ישמחו להחזיק את הצלחת גם ביום חמישי הקרוב. נציגי העולות לפיינל פור (דני מרון)
ישמחו להחזיק את הצלחת גם ביום חמישי הקרוב. נציגי העולות לפיינל פור (דני מרון)

יובל זוסמן נשאל על החשיבות בעצירת אבי בן שימול, רכז היריבה, והשיב: "אבי הוא שחקן מעולה, מלך האסיסטים של הליגה. אנחנו צריכים להפעיל עליו לחץ, לעשות לו חיים קשים ולהוציא אותו מהמשחק אבל אילת לא בנויה רק עליו, הם מגוונים וקשוחים ונצטרך לעשות עבודה טובה נגד כל השחקנים".

דרוקר התייחס גם להכנה המנטלית לקראת המשחק המכריע: "באיזשהו מקום לקבוצה כמונו זה שיא להגיע לפיינל פור ומצד שני עכשיו זה הזמן להתעלות, כי זה המעמד הכי מחייב. אני לא צריך לדרבן את השחקנים כי אני בטוח שהם רעבים ושאפתנים. ברגע שאתה מגיע לבמה המרכזית אתה לא צריך לדבר על מוטיבציה, אלא בעיקר על ריכוז".

לאחר מכן עלו נציגי הקבוצות שיעלו לחצי הגמר השני, הפועל ירושלים ומכבי ראשון לציון. מחזיקת הגביע פוגשת קבוצה די שונה מזו שעמדה מולה בגמר של אותו מעמד ומאמנה עודד קטש הגיב על כך: "הם קבוצה אחרת לגמרי, עברו סדרת פלייאוף מרשימה ולכן ההכנה שלנו מעט שונה, אבל יש גם דברים דומים למשחקים שהיו לנו נגדם וגם העובדה שנפגשנו בגמר הגביע עוזרת כי המשחק ביום שני הוא כמו גמר לכל דבר".

בצד הכתום, גיא גודס נשאל אילו יתרונות הוא יכול לייצר על ירושלים: "אין הרבה, הם קבוצה מאוד מוכשרת עם סגל רחב. זה שונה מהסדרה מול חולון כי שם היה לנו מאצ'-אפ אחד שבו היינו צריכים לנצל יתרון ועשינו את זה בצורה טובה. כשאתה מגיע למשחק נוק-אאוט אתה צריך לחזור לבסיס שלך ולהביא את הדברים שהביאו אותך למעמד הזה: אנרגיות, מוטיבציה ורצון".

עוד באותו נושא: פיינל פור

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי