Sport1 Banner

שני: באר שבע נגד אילת, הפועל תל אביב מול אשדוד

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | מאיר אבן חיים

הקבוצה של רמי הדר, שהאריך את חוזהו השבוע, מחפשת ניצחון שלישי רצוף לראשונה העונה. תמיר גינת יקבל את פרס השחקן הישראלי המצטיין בליגה בפברואר

(גודל טקסט)
המחזור ה-22 בליגת העל בכדורסל, שיינעל את הסיבוב השני, נפתח אתמול (שבת) בסערה כשהפועל חולון הביסה בביתה 82:101 את הפועל ירושלים. ביום ראשון ייערכו שני משחקים, מכבי ת"א נגד עירוני נהריה, ובני הרצליה נגד עירוני נס ציונה (עוד על משחקים אלה

המחזור יושלם מחר (שני) עם שלושה משחקים נוספים. במוקד, הפועל באר שבע השישית בטבלה תארח את הפועל אילת הרביעית בשעה 19:40. הפועל גלבוע/גליל תארח את  מכבי ראשל"צ בשעה 20:00, ובמשחק המאוחר של הערב, הפועל ת"א השביעית תארח את בני אשדוד העשירית בשעה 20:20.


הפועל באר שבע – הפועל אילת (19:40)
הפועל באר שבע מגיעה למשחק לאחר שני נצחונות רצופים, רצף שהיה לה כבר שלוש פעמים העונה, ואז תמיד הפסידה במשחק השלישי. במחזור האחרון שגברה בחוץ 84:99 על בני אשדוד בדרבי של הדרום, בערב מוצלח של ג'ורדן סווינג שקלע 22 נקודות. באר שבע מדורגת במקום השישי בטבלה ואם תנצח מחר תוכל למחוק את המאזן השלילי (11:10). הקבוצה האריכה השבוע את חוזהו של המאמן רמי הדר לעונה הבאה. הקבוצה מובילה את הליגה בריבאונדים להתקפה (15.1) וגם בשמירה על הכדור: 13.1 איבודים בלבד בממוצע.


מנגד, היריבה הפועל אילת מדורגת במקום השלישי בטבלה במאזן 7:14. היא מגיעה למשחק במצב רוח מצוין לאחר שלושה נצחונות רצופים, בהפרש מצטבע של 25.3 בממוצע. הניצחון האחרון שלה, 74:107 על  הפועל גלבוע/גליל, כשהסנטר סולימאן בריימו בלט עם 22 נקודות. זה היה נצחונה הגבוה ביותר בליגה מאז מרץ 2013, אז גברה 57:92 על בני הרצליה בחוץ. גם במחזור הקודם חצתה אילת את רף מאה הנקודות. בסיבוב הקודם ניצחה אילת בביתה 66:88 את באר שבע

 
 


שחקני הפועל אילת. שלושה נצחונות רצופים (דני מרון)


הפועל גלבול/גליל – מכבי ראשל"צ (20:00)
המארחת מגיעה למשחק, כאמור, לאחר תבוסה קשה 107:74 במשחק החוץ מול הפועל אילת. נקודת האור במשחק הייתה ההופעה של הגארד איא מילר שקלע 28 נקודות, מתוכן 8 מ-10 מהקו. גלבוע/גליל מדורגת במקום השמיני בטבלה במאזן שלילי 12:9. גלבוע/גליל היא הקבוצה היחידה בליגה שסופגת מעל 90 נקודות בממוצע למשחק (92.0) בשבוע שעבר ספגה כמות נקודות תלת ספרתית בפעם החמישית העונה. מנגד, היא יכולה לשאוב עידוד מהמספרים הבאים: גלבוע/גליל ניצחה בכל שלושת המשחקים בין הקבוצות בליגה הסדירה אשתקד ויש לה יתרון גדול גם במשחקי הליגה לאורך ההיסטוריה – 25:47.


מכבי ראשל"צ ניצחה במחזור האחרון 72:77 את בני הרצליה ביתה. הסנטר דיימון סימפסון היה הקלעי המוביל של הקבוצה עם 16 נקודות. ראשל"צ מדורגת במקום החמישי בטבלה על אף המאזן השלילי שלה 11:10. היא ניצחה במאבק הישיר ביניהן בסיבוב שעבר 99:107, וזה היה ניצחון די יוצא דופן היות וארבעה משבעת המפגשים האחרונים בין הקבוצות הסתיימו בהפרש של שתי נקודות ומטה ו/או לאחר הארכה. איגור קולשוב הגארד-פורוורד, קלע 4 מ-8 לשלוש בשני המחזורים האחרונים, כולל שלשה קריטית במצב של שיוויון מול בני הרצליה בשבוע שעבר, והוא מציג שיפור יוצא דופן.


 איגור קולשוב. אחוזים גבוהים בזריקות לשלוש (עדי אבישי)
 

הפועל ת"א – מכבי אשדוד (20:20)
האדומים של דני פרנקו הוציאו בשבוע שעבר את העצבים לאחר ההפסד המתסכל מבחינתם להפועל ירושלים, כשהתפוצצו עם ניצחון גדול 59:80 בחוץ על נהריה. הפועל, עם מאזן שלילי 12:9, מדורגת במקום השביעי בטבלה. מאז ההפסד לאשדוד, הפועל ניצחה בארבעה מחמשת משחקי הליגה האחרונים, המאזן הטוב בליגה בזמן הזה חוץ משתי המוליכות.


לפני המשחק, הפאוור פורוורד תומר גינת יקבל את תואר השחקן הישראלי המצטיין של חודש פברואר בליגת העל, ורביב לימונד יקבל מגן על הגעתו ל-4,000 נקודות. גינת קלע 14 נקודות בנצחון קבוצתי בשבוע שעבר, כשהסנטר אלאדה אמינו בלט עם 17 נקודות ו-10 ריבאונדים.


מכבי אשדוד מגיעה למשחק מהמקום העשירי בטבלה עם מאזן שלילי 14:7. אשדוד הפסידה במחזור האחרון 99:84 מול הפועל באר שבע במשחק בית. נמרוד לוי קלע 22 נקודות (שיא קריירה) עם מאזן מעולה של 8 מ-11 לשתיים ו-10 ריבאונדים. אשדוד את האדומים 78:81 בסיבוב שעבר במשחק באשדוד, עם 24 נקודות של הפאוור פורוורד מארק טולפסן. אשדוד גם ניצחה בשני משחקים בליגה הסדירה בעונה שעברה, ואף במשחק הראשון ברבע גמר הפלייאוף, אך לאחר מכן הפסידה בכל שלושת המשחקים הבאים.




תמיר גינת. השחקן הישראלי המצטיין בפברואר (עמרי שטיין)

עוד באותו נושא: רמי הדר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי