Sport1 Banner

יצחק פרי: "מבחינתי, כל הישג מעכשיו הוא ערך מוסף"

יצחק פרי
יצחק פרי | אודי ציטיאט

שנתיים לאחר שזכה באליפות היסטורית על חשבונה של הפועל ירושלים בארנה, האם יזכה יושב ראש מכבי ראשל"צ יצחק פרי להניף גביע ראשון על חשבון אותה קבוצה? ראיון עם האיש החזק של הסינדרלה בגמר הגביע

(גודל טקסט)

בשנת 1976 הקים יצחק פרי את מועדון הכדורסל מכבי ראשל"צ. מאז, במשך 43 שנה, למעט קדנציה בה ניהל את המועדון משה קליסקי, פרי הוא האיש החזק במועדון. הוא האיש שממנה מאמנים (וגם מפטר אותם), איש עבודה שזוכה לאהדה לא מעטה מקולגות בענפי הספורט, ובמקביל גם סובל מאחרים, שלא מוכנים לקבל את דרכו הכוחנית והדורסנית לעיתים. אף אחד לא יכול להיות אדיש לפרי, ומנגד, אין גם אחד שיכול לערער על אהבתו לקבוצה שהפכה למפעל חיים עבורו.

לפני שנתיים וחצי זכה פרי לרגעי אושר ונחת השמורים למטי מעט, כשמכבי ראשל"צ בניהולו זכתה באליפות היסטורית בתום עונה מטלטלת במהלכה פוטר שרון דרוקר. אריק שיבק החליף אותו וראשון זכתה באליפות על חשבון הפועל ירושלים, אף שמשחק הגמר בין השתיים נערך בפיס ארנה שבבירה. הערב (חמישי) ייפגשו שתי הקבוצות באותו מקום במסגרת גמר גביע המדינה, והשאלה הבוערת היא אם ההיסטוריה יכולה לחזור על עצמה.

צביקה שרף פתח את העונה על הקווים בראשל"צ. הוא פוטר בידי פרי שמינה את גיא גודס, שהגיע עם הקבוצה בכתום אל פי הבאר. אם הוא ושחקני ראשל"צ גם ישתו ממנה, לא יהיה מאושר מפרי, שסובל מביקורות נוקבות אחרי כל פיטורים של מאמן, או אחר כל החלטה שנויה במחלוקת. רבים אחרים כבר היו מרימים ידיים, אבל לא פרי, שמאמין תמיד בצדקת דרכו ובעיקר בטובת המועדון שהוא עומד בראשו. כשנשאל על ידי ספורט1 השבוע אם הקפטן שלו, עוז בלייזר, יניף הערב גביע, אמר אתמול פרי: "הלוואי, אבל יש הבדל בין מה שקרה לפני שנתיים וחצי לבין מה שיקרה הערב. בפעם הקודמת הפועל ירושלים הופתעה. הפעם היא תגיע למשחק מולנו מוכנה".


דרוך לקראת הגמר. "הפעם הפועל ירושלים תגיע מוכנה למשחק"

פרי מאמין ביכולות של שחקניו ובמגע הקסם של גיא גודס, שקיבל את הקבוצה כשהייתה מועמדת לירידה והיום שמה מוזכר כמי שתשחק בפיינל פור של ליגת העל. "ירושלים קבוצה עם היכולת הכי טובה בליגה. יש לה עומק אדיר על הספסל וארבעה רכזים ברמה הגבוהה ביותר. יש בליגת העל קבוצות שאין להן רכז אחד. ירושלים הגיעה לגמר בזכות".

הם ישחקו הערב נגד קבוצה נחושה?
"נכון, לא ניצחנו קבוצות פראייריות בדרך לגמר. מכבי ת"א והפועל ת"א קבוצות חזקות מאוד. מאז שגיא הגיע אלינו הקבוצה חזרה לעצמה. אנחנו מאמינים שאם ניתן 100 אחוז, ועם הערך המוסף שיש לנו שהוא חוכמת משחק ומלחמה, נוכל לתת פייט לירושלים. ועדיין, זה לא יהיה קל. הם קבוצה נהדרת ומול 8,000 אוהדים שלהם ביציע ו-2,000 שלנו נעשה את הכל כדי להפוך את הערב לאירוע מלהיב ומכובד".


עם הקבוצה לפני הגמר. "עם הערך המוסף שלנו, נוכל לתת פייט לירושלים" (אודי ציטיאט)

זכית באליפות, מה תעשה לך זכייה בגביע?
"מבחינתי כל הישג מעכשיו הוא ערך מוסף. הזכייה באליפות הייתה הגשמת חלום. זכיה בגביע תהיה ערך מוסף. זכינו השנה בגביע ווינר ואם נזכה גם בגביע המדינה זה יהיה מלהיב פי כמה".


אחרי פרשת צביקה שרף שפוטר וגיא גודס שהגיע האמנת בכלל שתגיעו למצב של 40 דקות מהנפת הגביע?

"כן ולא. כשגיא הגיע היינו קבוצה שנחשבת מועמדת לרדת ליגה. אמרתי לו שיש לנו חומר שחקנים טוב. ולמרות זאת עשינו שינויים שלעיתים מצליחים ולפעמים לא. גיא הצליח לשנות את הקבוצה מקצה לקצה. למעט ההפסד במשחק הראשון שלו נגד הרצליה, הקבוצה התייצבה. הזרים שהגיעו, אלכס המילטון ודיימון סימפסון, הוסיפו לנו המון. אחרי הניצחון ברבע הגמר על מכבי אמרתי לגיא שהולכים על הגביע. בינתיים אנחנו בתמונה".

אני יודע שהיה לכם קשה להיפרד מצביקה
"ההחלטה הייתה פה אחד של העמותה. צביקה מאמן מצוין, איש עבודה מהשורה הראשונה וגם חבר טוב שלי. לא הייתה לנו שום בעיה עם צביקה. הבעיה הייתה שהקבוצה לא עבדה. לא הייתה לנו ברירה. הפרידה מצביקה, כמה שהייתה כואבת, ככה נעשתה בצורה הכי חברית".

למה בחרתם דווקא בגודס?
"נוצר חלון הזדמנויות. מכבי פיטרה את ספאחיה וגיא נאלץ לעזוב איתו. הוא מאמן עם ניסיון בארץ ובאירופה ויש לו היסטוריה חיוביות בכל הקבוצות בהן אימן. הוא גם אימן אותנו בהצלחה וידעתי שבזכות השקט, השלווה והידע שלו נגיע להישגים".


עם גיא גודס. "עשה מהפכה בקבוצה" (אודי ציטיאט)

עוד באותו נושא: יצחק פרי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי