Sport1 Banner

שמיר: מתייחסים לעונה הזאת כמו לעונת יורוליג

דן שמיר
דן שמיר | אודי ציטיאט

הפועל חולון קיימה ערב גאלה לקראת העונה הקרובה והמאמן דרוך: "בנינו קבוצה שלא אופיינית לליגה, תהיה עונה קשה". פניני: "אני אוהב שהאחריות עליי, אביא מהניסיון שלי". בלאט: "יכולתי לעזור לנבחרת"

(גודל טקסט)

הפועל חולון קיימה הערב (ראשון) אירוע גאלה לקראת עונת המשחקים הקרובה. לקבוצה של דן שמיר מצפה עונה ארוכה בה תתמודד בשתי מסגרות לאחר שנרשמה לליגת האלופות בכדורסל, וראשי המועדון מצפים לעונה איכותית לפחות כמו אשתקד, בה סיימו הסגולים את העונה הסדירה במקום הראשון בליגה.

לצורך כך בחולון דאגו להגדיל את התקציב ולבנות סגל שלפחות על הנייר נראה אטרקטיבי. לצד טו הולוואי שנשאר לעונה נוספת, הסגולים צירפו את הזרים קורי וולדן, ג'אבריל טראוויק וטיישון תומאס. בגזרת הישראלים רשמו הסגולים קיץ מרשים במיוחד כשהצליחו להחתים את ג'ו אלכסנדר, תמיר בלאט, גיא פניני וחנן קולמן שהעשירו את מצבת הישראלים.


בלאט
אמר: "אני מתרגש מאוד, כיף לי להיות פה. אנחנו עובדים קשה בשבועות האחרונים ומצפים לעונה טובה. יש ציפיות כמו תמיד, אני אמשיך לעבוד קשה וחכם. אני נהנה מהחברים החדשים שלי לקבוצה. אנסה להציג את מה שאני מציג כל הזמן: נחישות, להיות מנהיג ומאמן על המגרש ולהקשיב לדן. אני רוצה להשתפר בכמה אספקטים, גם בהגנה וגם בהתקפה, ואני מאמין שאעשה את זה. אני מאמין שנעשה דברים יפים העונה אבל לא הצבנו עדיין מטרות. זו פעם ראשונה שלי במסגרת אירופית אבל לדן יש הרבה ניסיון בזה וכך גם לשחקנים כמו ג'ו אלכסנדר וגיא פניני". "אני חושב שיכולתי לעזור לנבחרת", הוסיף בלאט כשנשאל לגבי העניין אך בהמשך כשנשאל אם הוא ציפה לזימון, הוא ענה: "אין תגובה".

שמיר הוסיף: "אנחנו הולכים לעונה שונה לחלוטין מהעונה שעברה. אי אפשר להפחית מההשתתפות שלנו באירופה. אנחנו מתייחסים לעונה הזאת כמו עונה של מכבי, כמו של קבוצות יורוליג. אנחנו נשחק באירופה לפחות עד אמצע פברואר. כולם כאן יכולים לראות ולהרגיש את מה שאנחנו מדברים עליו. לפני שנתיים-שלוש עוד היינו באולם הפחים ובשנה שעברה סיימנו את העונה הסדירה במקום הראשון. עכשיו אנחנו הולכים לעונה אירופאית עם קבוצות מעניינות. אנחנו לא יודעים לאן זה ילך ואיך זה יגמר. יהיה מאוד מאתגר אבל זו חוויה גדולה ובשבילי באופן אישי זה כיף שאין לתאר".

תמיר בלאט. מתרגש לקראת המשחקים באירופה (הפועל חולון, אתר רשמי)
תמיר בלאט. מתרגש לקראת המשחקים באירופה (הפועל חולון, אתר רשמי)

הלחץ מהציפיות: "זה חלק מהעניין. להצלחה יש הרבה אבות, יש לנו אולם נהדר ולעיר ולאוהדים מגיע את הקבוצה הטובה שיש פה. חלק מהעניין הוא שכשגדלים ולא מגיעים מאחור ומפתיעים, באים קשיים ואתגרים. העונה הבאה תהיה קשה מאוד. רוב השחקנים והמערכת לא חוו דברים כאלה. נהיה במירוץ ארוך וקשה שישאב מאיתנו הרבה. מן הסתם הציפיות באות עם ההצלחה ונצטרך להתמודד עם זה".


בניית הקבוצה
: "בנינו קבוצה שלא אופיינית לליגה הישראלית שרגילה לזרים דומיננטיים וישראלים משלימים. בנינו קבוצה קצת יותר מאוזנת בפן הזה, היה חשוב לנו שיהיו בסגל עשרה שחקנים לגיטימיים לשתי המסגרות. יש לנו ישראלים שהם כמו זרים כמו אלכסנדר ופניני. לשחקנים יש את הרעב לבוא למקום שבדרך כלל מצליחים בו ולהשתמש בו כמקפצה. כמו שאנחנו קפצנו תוך שנתיים, כך וויל קלייבורן קפץ מחולון לצסק"א וזה לא סיפור שעובד ליד האוזן".

גיא פניני. המעבר ממכבי עבר חלק (הפועל חולון, אתר רשמי)
גיא פניני. המעבר ממכבי עבר חלק (הפועל חולון, אתר רשמי)

פניני סיכם: "זה כיף גדול להתחיל משהו חדש, יש אנרגיות מאוד חיוביות וציפייה גדולה. יש לנו סגל טוב והרבה כלים כדי להצליח ועכשיו זה הזמן שלנו להתחבר. יש לנו הרבה כלים והמציאות היא שצריך להתחבר ולהבין אחד את השני וזה מה שיביא את התוצאות בסופו של דבר. שמות ודברים אחרים לא יביאו אותנו לשום מקום. אנחנו צריכים לעבוד כמו שצריך ולהתחבר. יש פה עשרה שחקנים חדשים ויש לנו עונה מאוד מעניינת".

"תמיד האחריות הייתה עליי כבר הרבה שנים, אני אוהב את זה", הוסיף פניני לגבי הניסיון שלו בקבוצה שחסרה את הפן הזה באירופה, "אני צריך להביא מהניסיון שלי, עברתי הרבה גם בזירה המקומית וגם באירופה. יש פה חבר'ה שפוגשים פעם ראשונה מפעל אירופאי וזה יהיה חלק חשוב מהתהליך שלנו".

המעבר ממכבי ת"א לחולון: "אני חושב שאחרי שמונה שנים באותו מקום, לא משנה לאן הייתי עובר, זה היה מוזר ושונה אבל הנחיתה שלי הייתה מאוד רכה והחבר'ה מסביב קיבלו אותי באהבה גדולה".


המעבר מהנבחרת לחולון
: "זה לא היה פשוט. קיבלתי כמה ימים כדי להטעין את הבטרייה מחדש. עברנו קיץ מאוד ארוך ואמוציונלי עם הנבחרת. עברנו הרבה דברים אבל בשביל זה אנחנו מקבלים כסף, כדי לעשות את הסוויץ' המהיר ולעבוד שוב".
 

עוד באותו נושא: גיא פניני, דן שמיר, תמיר בלאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי