Sport1 Banner

סילי ירוויח 700 אלף דולר לשנתיים, רייט מועמד

למכבי תא תהיה אפשרות לחתוך אותו תמורת 50 אלף דולר
למכבי תא תהיה אפשרות לחתוך אותו תמורת 50 אלף דולר |

אקס ירושלים בתכניות של מכבי ת"א, ברצוקאס מועמד מוביל במקום טבק

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב המשיכה בקריסה שלה, ולראשונה מזה 50 שנה לא לקחה אליפות שנתיים ברציפות. קברניטי המועדון מתכננים מהפכה גדולה בצהוב מתוך מטרה להעמיד קבוצה שגם תהיה ראויה למסגרת המצומצמת של היורוליג ולא תביך את אוהדיה מדי יום חמישי, וגם תנסה לקרוא תיגר על האליפות ולפחות להעפיל לגמר הפלייאוף הישראלי.

 

השריון של הצהובים ביורוליג יבטיח הכנסות גבוהות, ובתוספת הכנסת יד לכיס מצד הבעלים התקציב צפוי להיות הגבוה בהיסטוריה של המועדון – 25 מיליון דולר.

 

 

המאמן ז'אן טבק, שהגיע במהלך העונה בקול תרועה במקומו של גיא גודס שפוטר, לא ימשיך ובהתאם לחוזהו יקבל פיצוי כספי. שורה של מאמנים מרחבי היבשת מועמדים להחליף אותו, כשכרגע נראה שהשם המוביל הוא היווני יורגיוס ברצוקאס, שהוליך העונה את לוקומוטיב קובאן לפיינל פור של היורוליג. בין הצדדים כבר מתקיימים מגעים. מועמד בכיר נוסף הוא מאמן במברג, האיטלקי אנדראה טרינקיירי, לו אמנם יש חוזה לעונה נוספת בבוואריה אך עם סעיף שחרור לא גבוה.

 

המועמד המוביל. ברצוקאס (gettyimages)

 

גם מועמדותו של ארז אדלשטיין לא ירדה מהפרק, אולם אם היה נראה לפני מספר חודשים שחתימתו בצהוב של מאמן הנבחרת היא רק עניין של זמן, היחסים בין הצדדים התקררו מעט וכרגע אין כל סיכום ביניהם. אדלשטיין גם מוזכר כמועמד לאמן את הפועל ירושלים אם דני פרנקו לא ימשיך, אולם מקורבים לאלופה הדגישו כי במידה והקבוצה מהבירה תזכה גם השנה בתואר הסיכויים לחילופים על הקווים יהיו נמוכים ביותר.

 

שם נוסף שמוזכר הוא אגדת העבר של הצהובים שארונס יסיקביצ'יוס, שביום בו מכבי הפסידה לראשל"צ הוא הוליך את ז'לגיריס קובנה לאליפות ליטא כמאמן ראשי. שאראס מוזכר גם כמועמד לקבוצות נוספות ברחבי היבשת, ביניהן גם ברצלונה, ונראה שהסיכויים שיגיע אינם גבוהים. שני ליטאים נוספים שהוזכרו כמועמדים הם רימאס קורטינאיטיס ויונאס קזלאוסקאס.

 

גם שמו הוזכר, אך הוא מועמד לעוד מקומות. שאראס (gettyimages)

 

סיכום עם סילי, סימן שאלה סביב רוצ'סטי

בגזרת השחקנים הקבוצה קרובה הגיעה לסיכום עם די ג'יי סילי מגראן קנאריה. לספורט1 נודע שהשחקן, ששיחק העונה ביורוקאפ נגד הפועל ירושלים ירוויח 700 אלף דולר בחוזה לשנתיים, ללא אופציית יציאה מבחינתו. הצהובים יוכלו לחתוך אותו בקיץ הבא עם פיצוי של 50 אלף דולר. סילי הוא יצטרף לסוני ווימס ומייק צירבס שכבר סיכמו במועדון. שם נוסף שמוזכר כמועמד הוא ברייסי רייט, ששיחק כשנה וחצי בהפועל ירושלים וזכה עמה באליפות.

 

בגזרת השחקנים הקיימים, אכזבה גדולה קיימת מטיילור רוצ'סטי, שהגיע עם ציפיות רבות בתור מלך הסלים של היורוליג, אולם העובדה שהוא מחזיק בדרכון ישראלי עשויה להשאירו. סימני שאלה גדולים נמצאים סביב ריצ'ארד הנדריקס ודווין סמית', שמחזיקים בחוזים לעונה הבאה. הנדריקס איכזב מבחינה מקצועית, וסמית' נוטה להיפצע יותר מדי ובשל חוזהו הגבוה קיים סימן השאלה. דראגן בנדר יעזוב לטובת ה-NBA, וגם בריאן רנדל ואייק אופייבו לא יישארו.

 

סילבן לנדסברג, גיא פניני, יוגב אוחיון, גל מקל ואיתי שגב צפויים להמשיך, כשעתידו של דגן יבזורי לוט בערפל. עד התקופה האחרונה נראה היה שרק נס ישאיר אותו ביד אליהו, אולם השתלבותו המקצועית הטובה עוררה מחשבות שניות ונראה שההחלטה בעניינו תתקבל בשיתוף עם השחקן עצמו והמאמן הבא.

 

מקל, הוא ומרבית הישראלים ימשיכו (ערן לוף)

 

הלם באירופה: "השנה הגרועה ביותר לכוח המוביל בישראל"

באירופה עצמה, בה לא רגילים לראות את הצהובים מושפלים שוב ושוב, נדהמו מההפסד המביך של הצהובים. באתר סולובאסקט הספרדי תואר ההפסד תחת הכותרת: "לראשונה בהיסטוריה מחוץ לטופ16 ביורוליג, הדחה מהיורוקאפ וסיום עונה מוקדם בליגה: כישלון מוחלט".

 

באתר נכתב כי מדובר בעונה של "אסון או חוסר מזל": "אחרי הכישלונות ביורוליג וביורוקאפ, הקבוצה השלימה עונה היסטורית אותה תרצה לשכוח עם הפסד בחצי הגמר למכבי ראשון לציון".

 

באתר יורוהופס נכתב: "אם לוקחים בחשבון את ההדחות המוקדמות מהיורוליג ומהיורוקאפ, ומוסיפים להם את ההיעדרות מהגמר בשנה השנייה ברציפות, מגיעים למסקנה שזו קרוב לוודאי השנה הגרועה ביותר של הכוח המוביל בישראל".

 

עונה שמכבי ת"א תרצה לשכוח (ערן לוף)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי