Sport1 Banner

ניצן חנוכי: נגמרו החגיגות. חובת ההוכחה היא עלינו

ניצן חנוכי
ניצן חנוכי | דני מרון

האלופה ראשל"צ תפתח את העונה מול חיפה בגביע ווינר. נהריה נגד אילת

(גודל טקסט)

לאחר המתנה ארוכה ליגת העל חוזרת לעניינים, כאשר הקבוצות יאבקו על התואר הראשון של העונה: גביע ווינר. זאת תהיה השנה ה-11 בה יתקיים הטורניר כשבעבר זכו בו מכבי תל אביב (שש פעמים), הפועל ירושלים (שלוש) ואליצור אשקלון. השנה כלל המשחקים ייערכו באולם עין שרה בנהריה.

 

במוקד יום המשחקים הראשון (שני) תפגוש האלופה מכבי ראשון לציון את מכבי חיפה כשבמשחק השני המארחת עירוני נהריה תפגוש את הפועל אילת. מחזיקת הגביע מכבי ת"א (בני הרצליה) והפועל ירושלים (הפועל ת"א) ישחקו יום מאוחר יותר.

 

 

מכבי ראשל"צ – מכבי חיפה (18:15)

לאחר שעשו את הבלתי ייאמן וזכו באליפות הראשונה בתולדותיהם, ינסו הכתומים להשיג גם את התואר הראשון של השנה. הקבוצה של אריק שיבק החליפה את עשתה את השינוי הגדול ביותר בקיץ, כאשר השחקנים היחידים שנשארו בקבוצה הם הקפטן ניצן חנוכי, אבי בן שימול ועידן זלמנסון. הכוכב הגדול של הקבוצה, שון דוסון, נמצא במחנה האימונים של ניו אולינס פליקנס.

 

דוסון. נמצא במחנה האימונים של ניו אולינס (פייסבוק)

 

"חובת ההוכחה היא עלינו השנה וזה ברור פה לכולם", אומר חנוכי בראיון לאתר המנהלת, "היה לנו מספיק זמן לעכל את האליפות ואנחנו כבר לגמרי עם הראש בשנה החדשה. זה כמובן הישג עצום שתמיד אשמח להיזכר בו, אבל די – עברנו הלאה וכולנו מרוכזים במשימות הבאות".

 

גם בצד השני עשו שינויים רבים, והעיקרי שבהם הוא בעמדת המאמן הראשי, שם יחליף עופר רחימי את רמי הדר. השחקנים הבולטים בקבוצה ימשיכו להיות וויל גרייבס ועוז בלייזר כאשר לקבוצה הצטרף השנה גם עמית שמחון שעזב את אילת לאחר שנתיים ויפגוש בצד השני את חברו מהדרום אלישי כדיר. לפני הטורניר החליטו הירוקים לשחרר את הגארד הזר קרוול אנדרסון לאחר שלא הצליח להתאקלם בקבוצה.

 

עירוני נהריה – הפועל אילת (20:30)

המארחת, שתתחיל את העונה האירופית שלה כבר ב-4 באוקטובר במוקדמות ליגת האלופות של פיב"א, מקווה לנקום בקבוצה של עודד קטש שניצחה אותה בשנה שעברה 0:3 ברבע גמר הפלייאוף. הקבוצה של הקבוצה של אריק אלפסי התחזקה מאוד השנה, בעיקר בגזרת הזרים, כאשר במועדון חתמו אקס הפועל ת"א יינסי גייטס ומרקיס טיג שרשם בעבר שלוש עונות ב-NBA לאחר קריירה מצוינת במכללת קנטאקי.

 

קטש. קיצוץ בתקציב (דני מרון)

 

הדרומיים עברו שינוי משמעותי הקיץ, כאשר נפרדו מהבעלים דורון הרציקוביץ', וצמצמו את התקציב באופן משמעותי. השחקן היחיד שנשאר מהשלד של השנה שעברה הוא אפיק ניסים כאשר אליו הצטרפו רוברט רות'בארט וחנן קולמן. קטש יצטרך להתמודד בטורניר ללא לה-קווינטון רוס שסובל מפציעה בברכו.

 

משחק ראווה: מכבי אשדוד – גלבוע (15:45)

הסיפור הבולט במפגש יהיה משחקו הראשון של מאיר טפירו כמאמן ראשי לאחר 23 עונות כשחקן פעיל. הוא התחיל את הקריירה שלו ברגל שמאל, לאחר שנאלץ לערוך שינויים רבים בסגל בשל פציעות ואף איבד את נמרוד טישמן לכל העונה. לפני הטורניר החליטו בקבוצה לשחרר את הזר דמונטרה האריס כאר במקומו הוחתם לחודש רם אליספור. בקבוצה יירשם גם גיא דותן, שנבחן בקבוצה, שיערוך הופעה ראשונה בליגת העל מאז 2012.

עוד באותו נושא: ניצו חנוכי, שון דאוסון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי