Sport1 Banner

מכבי תל אביב גברה 59:67 על מכבי חיפה

מקל. לפחות נשאר המקום השני
מקל. לפחות נשאר המקום השני | צילום: עדי אבישי

הצהובים נקמו על התבוסה והבטיחו מעשית את המקום השני. ניצחון לאילת

(גודל טקסט)

משחקי המחזור ה-26 בליגת העל המשיכו עם שני משחקים מסקרנים. בראשון מכבי תל אביב גברה על מכבי חיפה והבטיחה מעשית את המקום השני, כאשר במשחק הנוסף הביסה אילת את אשדוד ועשתה צעד משמעותי לקראת הפלייאוף.

 

מכבי ת"א – מכבי חיפה 59:67

הרבה ציפיות היו לקראת מפגש הצמרת, במיוחד לאחר המשחק הקודם, בו הנחילו השחקנים של רמי הדר תבוסה כואבת לצהובים. הפעם זה נגמר בקול ענות חלושה, עם משחק מפוזר של שתי הקבוצות, כשבסיום רק המארחים יכולים להיות מרוצים לאחר שהבטיחו את מעשית את המקום השני.

 

 

לראשונה מאז חודש ינואר, חזר דווין סמית' לסגל הצהובים בליגה, אך גם הוא לא הצליח להעלות את רמת המשחק, שהשתלבה מצוין עם השקט ששרר בהיכל בשל מחאת אוהדי מכבי ת"א. שתי הקבוצות נראו כאילו הן לא רוצות לנצח את המשחק, כאשר שוב ושוב הם הגיעו למצבי קליעה רעים או סתם החטיאו מתחת לסל.

 

מחאת אוהדי מכבי ת"א (עדי אבישי)

 

עם זאת, הכישרון האישי של הצהובים עשה את ההבדל, כאשר פעולות בודדות של שחקני מכבי ת"א שמרו על היתרון המקומי עד הסיום. סילבן לנדסברג הוביל את קלעי המנצחת עם 11 נקודות, כאשר איתי שגב עם 6 נקודות ו-9 ריבאונדים נבחר לשחקן המשחק. רג'ינלד באקנר בלט בשורות מכבי חיפה עם 13 נקודות ו-8 ריבאונדים.

 

 

מהלך המשחק

 

רבע ראשון

הירוקים פתחו חזק עם חמש נקודות רצופות של אלכס צ'וברביץ' (2:5) אך אז נתקעו שתי הקבוצות, כאשר הסל הבא נקלע רק 4:30 דקות לסיום הרבע. הצהובים שלחו כדורים פנימה ולקחו את ההובלה (5:9), השחקנים של רמי הדר לא ויתרו, אך שלשה של פניני עם הבאזר הורידה את מכבי ת"א ביתרון 10:15.


רנדל. שלחו כדורים פנימה (עדי אבישי)

רבע שני

רבע שני

ברבע השני המשיכו שתי הקבוצות ביכולת הדלה שלהם ליד הסל. הראשונה שהשתחררה מעט היתה מכבי ת"א, שכבר עלתה ליתרון של שמונה נקודות (16:24). הירוקים התחילו לצמק, אך נקודות ראשונות של דווין סמית' שמרו על הפער, לפני שסל עם הבאזר של וויל גרייבס קבע את תוצאת המחצית, 21:27 לצהובים.


מקל. מחצית חלשה (עדי אבישי)

רבע שלישי

רבע שלישי

החזרה מההפסקה לא בישרה על שינוי באופי המשחק. עוז בלייזר הטביע וצימק את ההפרש לחמש בלבד (33:28), אך אז התעוררו הצהובים ובעזרת סלים של מקל לנדסברג עלו ליתרון השיא במשחק (34:46), לפני שסל של צ'וברביץ' קבע את תוצאת הרבע, 36:46 למכבי ת"א.


ורגאס. לא מצא את הסל (עדי אבישי)

רבע רביעי

השחקנים השתחררו קצת ב-10 הדקות האחרונות, כאשר שחקניו של רמי הדר הצליחו להתקרב לצהובים והיו במרחק של שש נקודות בלבד (55:49) כשנותרו חמש דקות לסיום. אך המארחים ידעו לשמור על היתרון וירדו עם ניצחון חשוב, 59:67 למכבי ת"א.


שחקני מכבי ת"א. ניצחון מוראלי (עדי אבישי)

 

מכבי אשדוד – הפועל אילת 90:72

לאחר סוף שבוע סוער, ולא בגלל ההפסד לקרית גת במחזור הקודם, הצליחו השחקנים של עודד קטש להשכיח את הצרות, לאחר שהביסו את אשדוד ונתנו לעצמם יתרון במאבק על הפלייאוף.

 

סוואן ושרף. לא הגיעו לסיבוב השלישי (דני מרון)

 

השחקנים של צביקה שרף, שהיו צמודים במחצית הראשונה, קרסו  לאחר ההפסקה (16:30 לאילת ברבע השלישי) והם כבר סופרים הפסד רביעי מתחילת הסיבוב. ההפסד ערער את הסיכוי שלהם לסיים בשמינייה הראשונה, כאשר הפועל חולון אורבת מאחור, עם נקודה פחות.

 

אלאדה אמינו הוביל את אילת עם 18 נקודות ו-8 ריבאונדים, בעוד אלישי כדיר סיים בדאבל-דאבל (17 נק' ו-10 ריב') וקאליף וואייט סיים עם 15 משלו. גם כוכבי האירוע האלים, לקווינטון רוס (9 נקודות) ודיאנדרה קיין (7 נקודות), תרמו לניצחון. צ'ארלס תומאס היה היחיד שהגיע למשחק אצל המארחת עם 36 נקודות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי