Sport1 Banner

מכבי ת"א תקיים טקס לזכרם של מגי והאפמן

ייתלו בתקרת היכל מנורה. הגופיות של האפמן ומגי
ייתלו בתקרת היכל מנורה. הגופיות של האפמן ומגי | צילום: אתר רשמי מכבי ת"א

הצהובים יתלו את הגופיות של השניים. דורון שפר: "נייט היה שחקן מצוין ואדם טוב"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תערוך במשחק מספר 3 בסדרת רבע-גמר הפלייאוף במנורה מבטחים, טקס לכבודם ולזכרם של שני שחקניה בעבר שהלכו לעולמם בטרם עת, קווין מגי ונייט האפמן. 

הטקס יתקיים לפני שריקת הפתיחה למשחק, במהלכו יוקרנו סרטונים ויועלו הגופיות הצהובות, מספר 13 של מגי ומספר 7 של האפמן, לתקרת ההיכל. הצהובים יטיסו לטקס במיוחד את נשותיהם של השניים- מלאני מגי ומישל האפמן, ויזמינו שחקני עבר בולטים ששיחקו לצידם.

מגי היה אחד משחקני החיזוק האיכותיים ביותר שלבשו את מדי מכבי ת"א. הוא הגיע למכבי בקיץ 1984 אחרי ששיחק בווארזה ובסראגוסה, ובילה שש שנים בצהוב וכחול בהן זכה בשש אליפויות ובחמישה גביעי מדינה. בנוסף, קלע 2,073 נקודות בגביע אירופה לאלופות והשתתף 3 פעמים ברציפות בגמר המפעל. בשנת 2003 מגי נהרג בתאונת דרכים בארצות הברית כשהוא בן 44 בלבד.

האפמן הגיע לצהובים בקיץ 1999 כשחקן אלמוני מהקבוצה הספרדית הקטנה פואנלבראדה, ומהר מאוד הצליח הג'ינג'י האתלטי להדהים את אירופה בזכות היכולות ההתקפיות המגוונות שלו. בשלוש עונות במדי הצהובים זכה בשלוש אליפויות ובשלושה גביעי מדינה, והופיע בשלושה פיינל-פורים אירופיים רצופים כולל זכייה ב-2001 בה סיים כ-MVP גם של הסופרוליג וגם של הליגה הישראלית. בעקבות ההצלחה במכבי ת"א זכה לחוזה בטורונטו מה-NBA, אבל סבל מפציעות ונאלץ לפרוש בגיל 29. בשנת 2015 נכנע למחלת הסרטן והלך לעולמו כשהוא בן 40 בלבד.

נייט האפמן. היה אדם טוב ורגיש (AFP)

מוטי ארואסטי, חבר היכל התהילה של הצהובים אמר על מגי: "כבוד גדול בשבילי ובשביל משפחת מכבי להיות חלק מערב מרגש כזה, קווין היה שחקן ומקצוען ענק, אבל לא פחות חשוב– חבר קרוב". 

"מעבר להיותו של נייט שחקן מצטיין הוא היה אדם מאוד מיוחד והשאיר את חותמו גם מחוץ למגרש", סיפר דורון שפר שחקן הקבוצה בעבר. "בעונה המשותפת שלנו במכבי חווינו רגעים מיוחדים יחד, הוא היה אדם טוב ורגיש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי