Sport1 Banner

מכבי ת"א נקמה בהפועל ת"א עם 86:116 גדול

שגב ואמבקווה
שגב ואמבקווה | צילום: עדי אבישי

הצהובים זכרו את ההפסד הביתי בדרבי והתפוצצו עם 70 נקודות עד ההפסקה

(גודל טקסט)

הדרבי השלישי והאחרון של העונה הסדירה היה במעמד צד אחד בלבד. מכבי תל אביב פירקה 86:116 את הפועל תל אביב ביד אליהו, ונקמה על ההפסד באותו מקום לפני כחודשיים. ההפסד של האדומים קבע כי הם יסיימו את הליגה במקום השמיני, כלומר יפגשו את הפועל ירושלים ברבע גמר הפלייאוף.

קלעו למכבי ת"א: לנדסברג 21, אמבקווה ויבזורי 15 כל אחד, מקל 13, הנדריקס, פניני ואופייבו 10 כל אחד, שגב 9, אוחיון 7, רוצ'סטי 6. 

קלעו להפועל ת"א: סימונס 18, לימונד 17, אלן ורות'בארט 12 כל אחד, רובינסון 11, קונגר 7, בלאט 5, נאור 4.

אחרי שהפסידה 84:68 ליריבה העירונית במפגש הקודם, החבורה של ז'אן טבק הגיעה "חמה" מאוד לדרבי השלישי, ולמעשה הכריעה אותו כבר בתום רבע אחד (21:40). סילבן לנדסברג (21 נקודות) הוביל את הצהובים ל-70 נקודות כבר בהפסקה (שיא עונה בליגה), מה שהפך את שארית ההתמודדות לגארבג' טיים ארוך.


הטביע את האדומים. אמבקווה (עדי אבישי)

המשחק ביד אליהו היה כל כך חד צדדי, עד שבשלב מסוים היה נדמה כי מכבי ת"א עשויה לשבור את שיא הנקודות בדרבי (128) וכן את שיא ההפרש (54). במחצית השניה הצהובים התקררו מעט והפועל ת"א נמנעה מהשפלה ברמה היסטורית, אבל ההפסד הזה צריך להדאיג מאוד את שרון אברהמי לקראת המפגש עם האלופה בפלייאוף.

עוד לפני הדרבי, מכבי חיפה (58:71 על הפועל אילת) ועירוני נהריה (71:81 אצל מכבי ראשון לציון) ניצחו והבטיחו לעצמן יתרון ביתיות בסדרת הפלייאוף.


הפועל ת"א לא הופיעה לדרבי. נאור (עדי אבישי)

 

מכבי ת"א – הפועל ת"א 86:116

הצהובים פתחו עם גל מקל, דגן יבזורי, סילבן לנדסברג, איתי שגב וטרבור אמבקווה. מנגד, שרון אברהמי שלח לחמישיה את נייט רובינסון, רביב לימונד, טרה סימונס, מתן נאור וג'ף אלן.

 

מכבי ת"א פתחה בטירוף ורצה ליתרון 0:9 בתוך פחות מדקה וחצי, בעיקר בזכות לנדסברג. המשחק התחמם לאחר הטיים-אאוט, כאשר בין אלן לשגב ולנדסברג התפתח עימות ובסופו ספגו הסנטר האדום וגארד הצהובים עבירה טכנית. הרבע הראשון המשיך להיות במעמד צד אחד בלבד, כשמכבי צולפת מחוץ לקשת ואילו היריבה לא ממש מפריעה. 21:40 לצהובים אחרי 10 דקות של כדורסל.

הרבע השני היה המשך ישיר ל-10 הדקות הראשונות, כשלנדסברג, אמבקווה ויבזורי עשו ככל העולה על רוחם, ומנגד השחקנים של אברהמי נראו אבודים לחלוטין. 10 שלשות ולא פחות מ-14 כדורים חוזרים בהתקפה, סידרו למכבי ת"א 70(!) נקודות כבר בהפסקה ויתרון בן 33 נקודות (37:70). פשוט מדהים. 70 הנקודות היו שיא עונתי בליגה – לא רק של מכבי, אלא של הליגה כולה.

אחרי שקלעה 70 נקודות במחצית הראשונה ולמעשה הכריעה את ההתמודדות, החבורה של ז'אן טבק התקררה מעט ברבע השלישי, אבל היתרון שלה כמובן לא עמד בשום שלב בסכנה. 58:86 למכבי תל אביב לפני 10 הדקות האחרונות בדרבי. הרבע האחרון, כמובן, היה כולו גארבג' טיים – 86:116 גדול למכבי ת"א בסיום.


הדרבי התחמם בשלב מוקדם (עדי אבישי)
 


דרבי ראשון בתל אביב. רובינסון (עדי אבישי)
 

מכבי ראשל"צ – עירוני נהריה 81:71

ניצחון חוץ נאה מאוד לבחורים של אריק אלפסי, שהבטיח את המקום הרביעי ויתרון ביתיות בפלייאוף. אגב, עם החגיגה הזאת בעיר היין השלימה נהריה לפחות ניצחון אחד על כל קבוצות הליגה. גילברט בראון הצטיין עם 24 נקודות. 21 של שון דוסון לא הספיקו לאריק שיבק.

מכבי חיפה – הפועל אילת 58:71

עוד הצגה הגנתית של הירוקים, שלא איפשרו לאורחת יותר מ-16 נקודות ברבע, סידרה להם את המקום השלישי ויתרון ביתיות בסדרת רבע גמר הפלייאוף. גרגורי ורגאס הוביל את החבורה של רמי הדר עם 17 נקודות. אלאדה אמינו היה נקודת האור מנגד עם 13 נקודות ו-12 כדורים חוזרים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי