Sport1 Banner

זה ב-DNA שלה: מכבי ת"א חזרה ל-93:97 אצל נהריה

נו
נו | צילום: ערן לוף

גאודלוק כפה הארכה דרמטית, קאמבק ראשון תחת אדלשטיין בדרך למילאנו

(גודל טקסט)

אחרי ההפסד להפועל ירושלים בגמר גביע ווינר, מכבי תל אביב כבר הייתה עם רגל וחצי עמוק בתוך בור של משבר אפשרי ראשון. ובכל זאת, אסור להתעלם מההיסטוריה וה-DNA של המועדון. החבורה של ארז אדלשטיין התעוררה ברגע לפני-האחרון עם קאמבק ענק וניצחה 93:97 בסיום הארכה דרמטית בנהריה. אם ככה נראה מחזור הפתיחה, יהיה הרבה מה לראות העונה.

 

הרבו לקלוע למכבי ת"א: גאודלוק 21 נקודות ב-21 דקות, סילי 16, פניני וצירבס 14 כל אחד, מקל 13 ו-8 אסיסטים. לנהריה: בראון 38, טיג 18 ו-9 אס', גייטס 14 ו-8 ריבאונדים. 

 

 

אנדרו גאודלוק, שנעדר מאז ה-19 בחודש שעבר כשנפצע במשחק ההכנה מול א.א.ק אתונה, החלים מקרע חלקי בשריר וחזר לעמוד לרשותו של ארז אדלשטיין. רופא הקבוצה אמנם ניסה להגביל את השימוש בגארד, אבל המאמן קיבל מהשחקן את התחושה שהוא מסוגל וגם את התמורה. האמריקני נעץ שלשה אדירה 3.5 שניות מהסיום, כפה הארכה ובתוספת הזמן היו אלה הרגעים של האורחת. 

 

התל אביבים חסרו את סוני ווימס, שסובל מקרע בשריר התאומים וצפוי להיעדר בין שלושה לארבעה שבועות, וכן את איתי שגכב הפצוע, כאשר סילבן לנדסברג ודווין סמית' לא נרשמו גם הם. אצל המארחת היה זה גילברט בראון שהציג משחק נדיר עם 26 נקודות עד ההפסקה ו-38 בסך הכל. לצערו, היו מספיק ישראלים מהעבר השני שמכירים היטב את המצבים האלה. גיא פניני, יוגב אוחיון וגל מקל לקחו את משחק ההגנה על כתפיהם ועשו בדיוק את מה שהמארחים בעין שרה חששו ממנו – פיניש מכביסטי אופייני.

 


אדלשטיין, ניער את שחקניו לאורך כל הדרך (ערן לוף)

 

"אני בסדר, לפחות גילינו אופי של ווינרים", סיכם ארז אלדשטיין. "אני לא רוצה להגיד גנבנו, כי אין דבר כזה בכדורסל. תודה לעוזרים שלי רמי וליאור שנתנו שתי עצות טובות. השחקנים באו ואמרו לי: 'תהיה רגוע, אנחנו מנצחים את המשחק הזה'. זה לא מכפר על הרבה דברים. לא יכול להיות שמישהו הולך לסל ואין אחרים שעוזרים. נהריה שיחקו מצוין. אם נרצה להתקדם, נהיה חייבים להשתפר". 

מאמן נהריה אריק אלפסי היה נחרץ יותר: "שדדו וגנבו לנו את המשחק הזה פה. אמרתי לשחקנים לעשות פאול בסוף, צריכים להיות ממושמעים. היה פאול על סטו דגלאס וגם על גילברט בהארכה, צריכים לקחת את השריקות האלה גם אם זה לא נראה טוב".


גילברט בראון, רק כמעט (ערן לוף)

 

מהלך המשחק

נהריה פתחה חזק ורצה מהר ל-1:10 לפני שהצהובים התעוררו. בהמשך אדלשטיין הזעיק פסק זמן, ממנו חזרו שחקניו נחושים הרבה יותר. צירבס, פניני ומקל צימקו ל-15:12 והמאבק נפתח בדרך ל-19:19 בסיום הרבע הראשון. הצפוניים שוב ברחו, אבל צירבס קלע 5 נקודות רצופות והסגולים ירדו להפסקה ביתרון 39:43.

 

שחקניו של אדלשטיין התקשו לחזור למשחק והנדנדה נמשכה גם ברבע השלישי. דווקא כשהאורחים נראו חוזרים לתמונה, רופא מכבי ת"א ד"ר גיא מורג הבהיר למאמן שגאודלוק צריך לנוח וגילברט בראון התניע מחדש בדרך ל-33 נקודות אישיות אחרי שלושה רבעים – 54:62 לנהריה בכניסה לרבע המכריע. 

 

בתחילת הרבע הרביעי החלה נהריה שוב לברוח ועבירה בלתי ספורטיבית של ויקטור ראד הובילה להרחקתו, מה שכמובן לא עזר לתל אביבים. שתי הקבוצות הסירו את הכפפות בהתקפה והורידו ידיים בהגנה, מה שגרם לחילופי אש מהירים מצד לצד. אדלשטיין איבד סבלנות על הקווים, מה שלא עזר כדי שחניכיו יהדקו את ההגנה. גאודלוק חזר למגרש והעלה את הקצב, פניני נעץ 5 נקודות רצופות והגביר את הלחץ המקומי. וזה עבד. 

 


שולדברנד מול צירבס, עונה ארוכה לפניהם (ערן לוף)

 

פניני, מקל ואוחיון לא הרפו ועבירה של מספר 9 שלחה את מרכוס טיג לקו. הגארד המארח קלע אחת משתיים ואז, 3.5 שניות לסיום ואחרי שהכל כבר נראה גמור, גאודלוק המטיר שלשה ענקית שכפתה 88:88 מדהים. ההתקפה האחרונה של נהריה נתקעה והמשחק הלך להארכה. לא ייאמן. 

 

לא במפתיע, ההארכה הייתה שייכת למכבי ת"א. המקומיים אמנם פתחו יתרון קל, אבל ההגנה האורחת לא הרפתה, דגלאס ובראון ציפו לקבל שריקות לעבירות שלא הגיעו ושתי נקודות של מקל מהקו חתמו 93:97 מרשים למכבי ת"א. עוד לפני יום הכיפורים, אדלשטיין ושחקניו יצטרכו לערוך חשבון נפש בדרך למילאנו.

 


גאודלוק, חוזר בהדרגה (ערן לוף)

 


גילברט בראון, מכונת נקודות (ערן לוף)

 


פניני ושולדברנד, תמיד מאבק (ערן לוף)

עוד באותו נושא: סוני ווימס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי