Sport1 Banner

המנהלת מציגה: מעמד חדש ומיוחד למתאזרחים

לנדסברג עומד בקריטריונים
לנדסברג עומד בקריטריונים |

מהעונה הבאה: מתאזרחים שלא שיחקו בנבחרת יהנו מפחות זכויות מישראלים

(גודל טקסט)

דירקטוריון מנהלת ליגת העל בכדורסל קיבל החלטה שמטרתה לצמצם את מספר המתאזרחים בליגת העל, ולבצע הקבלה ביניהם לבין שחקנים זרים. בהחלטת המנהלת קיימים סייגים, המאפשרים למתאזרחים שעונים על לפחות קטגוריה אחת מתוך שלוש, להפסיק להיות מקוטלגים בצורה שונה משאר השחקנים הישראליים.

 

החל מעונת 2016/17 יוגדר מעמד של "ישראלי חדש", שבאופן מעשי יוגדר עבור המתאזרחים. החל מה"ישראלי החדש" השני שיוחתם, תהיה ההחתמה על חשבון מכסת שמונת הזרים שמותר לקבוצה להחתים בעונה וחמישה זרים שמותר לה להלביש למשחקי ליגה. מתאזרחים שמשחקים העונה לא ייפגעו ולא ייחשבו ל"ישראלים חדשים", אלא רק מתאזרחים שיוחתמו החל מהעונה הבאה.

 

 

על מנת להבטיח תקנונית וחוקתית כי יהיה הבדל בין המתאזרחים, שיוגדרו כ"ישראלים החדשים" לבין שחקנים ישראלים רגילים, קבעה המנהלת שלושה תנאים, שכאשר כדורסלן עונה על פחות אחד מהם הוא חדל מלהיות "ישראלי חדש". התנאים הללו מבטיחים כמעט בוודאות כי ישראלי שהוא אינו מתאזרח לא יכלל תחת ההגדרה "ישראלי חדש". שלושת התנאים הם:

 

  • השחקן נטל חלק בלפחות קמפיין אחד של אחת מנבחרות ישראל.
  • לשחקן יש שירות מצטבר בצה"ל של לפחות שלושה חודשים.
  • השחקן התגורר בישראל לתקופה של לפחות שנתיים לאחר קבלת האזרחות הישראלית.

 

מתאזרחים זקוקים לקמפיין נבחרת אחד. פישר במדים הלאומיים (AFP)

 

650 אלף ש"ח להשתתפות במפעלי פיב"א

מלבד ההחלטה על הגדרת המעמד החדש למתאזרחים, קיבלה המנהלת שלוש החלטות נוספות. הדירקטוריון החליט כי כל אחת מהקבוצות שייקחו חלק במפעלים האירופיים של פיב"א תזכה למענק של 650 אלף ש"ח. אלופת המדינה, במידה שלא תהיה הפועל ירושלים או מכבי תל אביב, תעפיל באופן ישיר לליגת האלופות של פיב"א, וסגניתה תקבל את הכרטיס למוקדמות המפעל.

 

במידה שכצפוי, לפחות אחת מהקבוצות שיעפילו לגמר יהיו הפועל ירושלים או מכבי ת"א, הכרטיסים יוענקו לבאות בתור, כך שתיאורטית, אם גמר הפיינל פור יהיה הקלאסיקו הישראלי, למשחק על מקומות 3-4 תהיה משמעות אמיתית שכן המנצחת בו תזכה בכרטיס למפעל של פיב"א.

 

בכל מקרה, הפיינל פור צפוי להיות בארנה (עודד קרני, איגוד הכדורסל)

 

הפיינל פור צפוי להיות בירושלים

המנהלת החליטה גם לשים סוף לספקולציות ולקבוע כי הקבוצה שתסיים במקום הראשון בסיום העונה הסדירה תקבע איפה ייערך הפיינל פור, גם אם לא תשתתף בו. אם לא יתרחש דבר בלתי צפוי לחלוטין, הפיינל פור יתקיים לראשונה בארנה בירושלים. יש לציין כי בכל מקרה, לפי תקנות המנהלת שני האולמות היחידים שיכולים לארח את שני ערבי השיא של הכדורסל הישראלי הם הארנה וההיכל ביד אליהו, שכן הם היחידים בהם יש מעל ל-10,000 מקומות.

 

החלטה נוספת שהתקבלה במנהלת נוגעת לשיתוף פעולה עם החברה דלויט, שתערוך מחקרים מקיפים בתקופה הקרובה ותכין עמדה אסטרטגית על מנת למנף ולקדם מקצועית וכלכלית את הכדורסל הישראלי בשנים הבאות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי