Sport1 Banner

בגיל 41, מאיר טפירו צפוי להודיע על פרישה

מעולם לא ירד ליגה. טפירו בקרית גת
מעולם לא ירד ליגה. טפירו בקרית גת | צילום: אודי ציטיאט

הרכז האגדי יכנס מסיבת עיתונאים, עשוי לקבל תפקיד מקצועי בקבוצה בליגת העל

(גודל טקסט)

מאיר טפירו, אחד מגדולי שחקני הכדורסל הישראליים בכל הזמנים, יכנס מסיבת עיתונאים מיוחדת ביום שלישי בה הוא צפוי להודיע בגיל 41 על פרישתו. בכך תגיע לסיומה אחת הקריירות המפוארות בכדורסל הישראלי.

 

בשנים האחרונות טפירו לא היה בשיאו, אבל כן הצליח להוביל להישארות את מכבי אשדוד, נס ציונה ומכבי קרית גת, ומעולם לא ירד ליגה. אם היה משחק עד נובמבר 2017 הוא היה הופך לשחקן המבוגר בהיסטוריה של הכדורסל הישראלי, והוא אף רמז יותר מפעם כי בכוונתו לעשות זאת, אולם נראה שמספר הצעות לתפקידים מקצועיים בקבוצות בליגת העל, ביניהן הפועל תל אביב, הניעו אותו להפסיק לכדרר את הכדור אותו הוא כל כך אוהב.

 

 

הפועל ת"א היא גם הקבוצה במדיה פרץ לתודעה, כאשר במדיה קלע את סל הניצחון הדרמטי הראשון בקריירה שלו, אחד מני רבים, בדרבי נגד מכבי ת"א אי שם בתחילת שנות ה-90. את הקריירה שלו הוא אמנם התחיל במכבי קרית מוצקין, שם שיחק עם הכיפה עמה היה מזוהה בהתחלה, אולם הוא נחשב למזוהה יותר עם הפועל ירושלים, בה שיחק שלוש קדנציות שונות וגם הניף את התואר הקבוצתי היחיד בו זכה, גביע המדינה ב-2007.

 

טפירו זוכה בשחקן העשור (עדי אבישי, מנהלת הליגה)

 

באותה שנה גם היה טפירו הכי קרוב שאפשר לאליפות המדינה, בה מעולם לא זכה, כאשר בגמר הפיינל פור הוליכה ירושלים בהפרשים שונים על מכבי תל אביב. אלא שברבע הרביעי נשרקו נגד טפירו שתי שריקות שנויות במחלוקת לעבירות על ידי השופט סמי בכר, שהובילו ליציאתו מהמשחק בחמש עבירות. טפירו התייפח ובכה על הספסל, שם צפה בצהובים סוגרים את הפער ועולים ליתרון ראשון במשחק שתי שניות לסיומו. לימים, טען טפירו כי האליפות נלקחה ממנו, אבל מן העבר השני הבהיר כי לא חסר לו לזכות באליפות.

 

רגע שיא נוסף בקריירה של טפירו הגיע ב-2010, אז נבחר על ידי מנהלת הליגה לשחקן העשור. ב-2002 הוא זכה במדי ירושלים בתואר שחקן העונה. באותה עונה, כמו גם ב-2004 אז שיחק בבני השרון, זכה טפירו לתואר שחקן העונה הישראלי. בשנתיים אלו, כמו גם ב-2008 אז גם שיחק בבני השרון, דורג בתוך חמישית העונה. טפירו סיים גם ארבע פעמים שונות כמלך האסיסטים של הליגה (1998, 2004, 2006, 2010), ופעם נוספת כמלך הסלים (2003).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי