Sport1 Banner

64:70 לחיפה על הפועל ת"א, נהריה הפתיעה

בלייזר. 15 נק' לפורוורד הערב
בלייזר. 15 נק' לפורוורד הערב | צילום: ערן לוף

לימונד נפצע בהפסד. האוול גבר על הפועל אילת, ניצחון ראשון לנס ציונה

(גודל טקסט)

גם המחזור השלישי של ליגת העל ממשיך לספק לנו דרמות וסיפורים מעניינים. במוקד: מכבי חיפה ניצחה את הפועל ת"א בקרב בין שתיים שיכולות, ורוצות, להגיע רחוק העונה. בעוד עירוני נהריה רשמה ניצחון נוסף העונה בשנייה האחרונה על חשבון סגנית האלופה ועירוני נס ציונה ניצחה לראשונה העונה מול הרצליה.

 

מכבי חיפה – הפועל ת"א 64:70

 

בדרך כלל הסיפורים שקודמים למשחקים בליגה נוגעים לשחקנים מקומיים, אך הפעם היה זה ג'ף אלן שחזר לשחק מול מכבי חיפה, הקבוצה אשר בשורותיה שיחק בעונה שעברה עד אשר נחתך בפתאומיות לאחר שנתפס כי השתמש בסמים קלים.

 

 

אלן גם לא היה מתוכנן לשחק העונה בהפועל ת"א והוזעק לחוזה זמני אחרי שג'ון וויליאמסון נפצע והיה צורך למחליף "מעכשיו לעכשיו". אך אלן הרשים והרוויח את מקומו בסגל גם אחרי שובו של וויליאמסון, אך הערב רשם משחק שני בינוני בליגה בדמות 11 נק' ו-7 ריבאונדים.

 

החדשות הרעות מבחינתו של עודד קטש הגיעו כאשר רביב לימונד נפצע אחרי שהספיק לשחק 24 דקות במהלכן קלע 5 נקודות. בצד השני, רמי הדר בעיקר יכול לחייך. גרגורי ורגאס הוביל את הירוקים עם 21 נקודות, כולל כמה קליעות בקלאץ' שהקפיצו את המקומיים ליתרון דו ספרתי לקראת הסיום. גם עוז בלייזר, שהגיע בקיץ מבני הרצליה, הרשים עם 15 נקודות.

 

עירוני נהריה – הפועל אילת 84:86 (לאחר הארכה)

 

בשבוע שעבר הפתיעה נהריה את אשדוד בחוץ, או לכל הפחות – חשבנו שמדובר בהפתעה. אך כנראה שהקבוצה של אריק אלפסי נחושה להראות שצריך לקחת אותה ברצינות, אחרי שהערב רשמה ניצחון מרשים על סגנית האלופה – הפועל אילת – בסיומה של דרמה גדולה.

 

המשחק היה צמוד כמעט לכל אורכו, כאשר הסנטר של אילת, אלאדי אמינו, שמר על קור רוח מהקו ושלח את המשחק להארכה ממש בסיום הזמן החוקי. קאליף ווייאט כבר העלה את הדרומיים ליתרון 4 (83:79) שתי דקות לסיום ההארכה, אבל אנתוני פישר עם שלשה גדולה ומייקל אומה השוו שוב את התוצאה (84:84), 29 שניות לבאזר.

 

ווייאט איבד כדור גורלי, ונהריה יצאה להתקפה אחרונה. אומה, שבשבוע שעבר היה בינוני, היה טוב יותר היום עם 22 נקודות ו-2 אסיסטים, כאשר השני מגיע לריצ'ארד האוול שתי שניות לסיום ומכריע את המפגש.

 

האוול היה המצטיין של נהריה עם 19 נקודות ו-15 ריבאונדים, ניב ברקוביץ' הוסיף 14 ו-7 אס' מול אבא מיקי ומוטי ארואסטי. הסנטר מהעבר השני, אלאדי אמינו, גם רשם שורה סטט' נאה של 25 נק', 12 ריב', 5 אס' ו-3 חס'. ווייאט ופאלמר הוסיפו 14 ו-13 נק' כל אחד עבור שיבק.

 

עירוני נס ציונה – בני הרצליה 86:98

 

אחרי שפתחו את העונה עם שני הפסדים, נס ציונה ונדב זילברשטיין נשמו קצת לרווחה אחרי שהשיגו ניצחון ראשון. והקרדיט, הערב, מגיע בעיקר ליובל נעימי שכיכב עם 25 נק' ו-7 אס' מול הקבוצה בשורותיה שיחק בשנה שעברה.

 

למעשה, מירב הנקודות של המקומיים הגיעו משלושה שחקנים בלבד כאשר אל נעימי הצטרפו פקוואן אדווין (25 נק') ודיימון סימפסון (23) שביחד סיפקו 73 מ-98 הנקודות של קבוצתם (74%). בנוסף, תומר לוינסון בן ה-15 הפך לאחד הצעירים אי פעם שמקבלים דקות בליגת העל (שותף לדקה).

 

בצד השני, מיקי גורקה רושם הפסד שלישי ברצף מאז פתיחת העונה וממשיך לחפש אחר ניצחון בכורה ל-2015/16. מורן רוט, שאמור היה להוביל את ההרצליינים העונה במקומו של נעימי – פעם, שותפו לקו האחורי בהפועל ירושלים – המשיך לאכזב. הגארד סיים עם 5 נק' ו-3 אס' ב-19 דקות במהלכן הספיק לבצע 4 עבירות.

 

ליגת ווינר לנשים, מחזור ראשון:

א.ס. רמה"ש – בנות הרצליה 69:56, אליצור חולון – אס"א ירושלים 79:68, מכבי אשדוד – הפועל פ"ת 69:80, הפועל ראשל"צ – רמת-חן 85:47

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי