Sport1 Banner

משעמם לא יהיה בליגת העל

איזה סיפור ייחקק לנו בזיכרון?
איזה סיפור ייחקק לנו בזיכרון? | צילום: Gettyimages

השחקן שאמור לקחת את הפועל ירושלים לגבהים חדשים והמחליף (הרוחני) של סופו

(גודל טקסט)

מהקמפיין האחרון של נבחרת ישראל למדנו שוב עד כמה חשוב לקחת את תוצאות משחקי ההכנה בערבון מוגבל. גם לתוצאות של טורניר גביע ווינר שיחל היום לא צריך לייחס חשיבות יתרה, מה גם שניסיון העבר מוכיח כי הצלחה בו לא מלמדת בהכרח על הצלחת הקבוצה בהמשך העונה.

 

מה שכן טורניר פתיחת העונה יכול לספק לנו זו התרשמות ראשונית מכמה מהשחקנים הזרים החדשים שישחקו בליגת העל העונה. לאחר עונה בינונית ומטה התחמשו מרבית הקבוצות בכמה כלי נשק מעניינים שאמורים להפוך את עונת 2015/6 למרתקת בהרבה מקודמתה. לפניכם סקירה של כמה מהזרים החדשים והמסקרנים בהם נוכל לצפות החל מהערב.

 

 

אי.ג'י רולנד: הבוס החדש של האלופה

הפועל ירושלים צמאה כבר שנים רבות לנוכחותו של פוינט גארד אמיתי, רכז איכותי שהוא גם מנהיג. גם בעונה ההיסטורית אשתקד הייתה עמדה 1 החלשה ביותר בקבוצה, כשקיצ'ן מתקשה לספק את הסחורה ומקי נותן הגנה וקשיחות אך לא תורם בהתקפה.

 

בדיוק לשם כך נרכש אי ג'י רולנד, למעשה השחקן היחידי בסגל האלופה עבורו תהיה זו עונתו הראשונה בישראל. הרכז הקשוח הגיע לבירה לאחר מסע אירופאי שכלל קדנציות מוצלחות בספרד, לטביה, גרמניה ותורכיה, ולאחר עונה מוצלחת ביורוקאפ אשתקד עם בנביט (כולל ניצחון בארנה מול ירושלים).

 

רולנד. ירושלים מצאה מנהיג? (gettyimages)

 

עד כמה מדובר במנהיג, ובבחור שלא מומלץ להתעסק איתו, ניתן ללמוד מתקרית שארעה לו בעונה שעברה. בעת משחק חוץ של קבוצתו במונטנגרו פרץ אוהד מקומי אל הפרקט והחל להכות את אחד מחבריו של רולנד. הרכז לא חשב פעמיים, הגיע בטיסה אל האוהד והפיל אותו לרצפה בנוק אאוט שלא היה מבייש גם את מייק טייסון בימיו הגדולים. הוא אומנם הורחק ואף נקנס בסכום גבוה, אך לאחר המשחק הבהיר את עמדתו – "חברי לקבוצה הם כמו המשפחה שלי. כשהם מותקפים אין סיכוי שאסתכל ולא אגיב". יתכן שהפועל ירושלים מצאה סוף סוף את המנהיג שלה.

 

טרבור אמבאקווה: המחליף של סופו – לטוב וגם לרע

במכבי ת"א נשכו את השפתיים לאורך מרבית שלבי העונה האחרונה ורק ציפו לרגע בו יוכלו להיפרד מהסנטר היווני, סופוקליס שחורציאניטיס, שהאכיל אותם מרורים (ואת עצמו בהרבה דברים אחרים). המחליף של סופו, טרבור אמבאקווה, מזכיר את המקור במבנהו הפיזי (אם כי מדובר בגרסא אתלטית ורזה יותר), אך לצערה של מכבי מזכיר אותו גם מבחינת עברו העשיר בתקריות לא נעימות.

 

אם במקרה של סופו התרכזו רוב התקריות סביב המגרש עצמו (מכות עם יריבים/ אוהדים), הרי שאצל אמבאקווה מדובר באירועים מסוג שונה לחלוטין. בצעירותו הסתבך הסנטר האמריקאי-ניגרי לא אחת, הואשם בתקיפת אישה (ונידון למאסר על תנאי), בהטרדת חברתו ברשת החברתית, ואף נעצר בעוון נהיגה בשכרות.

 

אמבאקווה. שווה את המאמץ? (gettyimages)

 

בשנים האחרונות נראה כי התנהגותו של אמבאקווה התמתנה מאד, ובמקביל ניכר שיפור ביכולות שלו על המגרש. אין ספק שמדובר בשחקן שאינו נשק בלתי עציר כמו סופו, אך גם בריבאונדר ובשומר טוב בהרבה מקודמו, וגם באחד שלא ישאר ללא חמצן לאחר ארבע דקות משחק רצופות. במכבי גם יתפללו לשנה שקטה מבחינה משמעתית בגזרת הסנטרים.

 

כריס אוואנס: מה באמת הגובה שלו?

 

הפורוורד החדש של הפועל ת"א אמור להיות אטרקציה של ממש. מדובר באתלט אדיר שההטבעות שלו מפורסמות עוד מהימים בהם כיכב במדי מכללת קנט סטייט. אבל בארה"ב מפורסם אוואנס בעיקר בשל אירוע מוזר שהתרחש לפני שנתיים.

 

באפריל 2013 התייצב השחקן לטורניר פורטסמות' היוקרתי בו נוטלים חלק שחקני מכללות מוכשרים המועמדים להיבחר לליגת ה-NBA. מכללת קנט שרשמה אותו לטורניר דיווחה כי גובהו של אוואנס הוא 2.06, אך במדידה שנערכה לו ערב משחק הפתיחה התגלה שגובהו הוא 1.98 בלבד.

 

אוואנס. בגובה המתאים לליגת הגמדים? (gettyimages)

 

עבור הסקאוטים הרבים של הליגה הטובה בעולם ששורצים בטורניר זה כבר היה יותר מדי. ידוע שמכללות רבות מרמות לטובת שחקניהם ומגביהות אותם בס"מ או שניים כדי לשפר את הרזומה שלהם, אך שיפוץ של שמונה סנטימטרים הוא פשוט מוגזם. ל-NBA  כריס אוואנס כבר לא הגיע, אך בליגת העל שלנו הוא בהחלט מסוגל לעשות דברים יפים. ומה לגבי הגובה שלו? במנהלת הליגה לפחות קבעו אותו איפשהו באמצע, על 2.01 מטר. עם נעליים.

 

כריס רייט: שום דבר, כולל טרשת נפוצה, לא יעצור אותו

 

שני שחקנים בעלי שם זהה, כריס רייט, ישחקו העונה בליגה, בראשל"צ ובחולון. לרכז החדש של הסגולים צהובים יש סיפור חיים מעניין שקיבל תפנית לא צפויה לפני שלוש שנים.

 

בעת ששיחק בטורקיה אובחן רייט כחולה בטרשת נפוצה, מחלה כרונית קשה של מערכת העצבים. גזר הדין של שלושת הרופאים המומחים הראשונים עמם התייעץ רייט היה נחרץ – עליו לפרוש מידית מהמשחק. הרופא הרביעי כבר מצא עבורו טיפול תרופתי חדשני ואפשר לו להמשיך בקריירה שלו, שנראתה מבטיחה מאד בימיו כרכזה של מכללת ג'ורג'טאון.

 

רייט. רק שיהיה בריא (gettyimages)

 

מאותו רגע החליט הרכז ששום דבר לא יעצור אותו, כולל הכתף הקרה שקיבל מקבוצות רבות שחששו להחתים שחקן הסובל ממחלה כל כך מפחידה. שנה לאחר אותו אבחון הפך רייט לשחקן הראשון ב-NBA עם טרשת נפוצה, ואשתקד הציג יכולת טובה מאד בפזארו האיטלקית. העונה החליטה הפועל חולון להחתים את השחקן שאלמלא מצבו הרפואי היה כנראה משחק במקומות יוקרתיים בהרבה. רק שיהיה בריא.

 

אמינו, אומה ו-ורגאס: אלופי היבשת של ליגת העל

 

אף שחקן ספרדי שחגג זכייה ביורובאסקט האחרון לא ישחק בליגה שלנו העונה, אבל שלושה אלופי יבשת אחרים דווקא כן הגיעו אלינו. מדובר בשני הניגרים מייקל אומה של נהריה ואלדה אמינו של סגנית האלופה מאילת, ובונצואלי גרגורי ורגאס של מכבי חיפה.

 

הצמד הניגרי היה חלק מהזכייה הראשונה בהיסטוריה של נבחרתם באליפות אפריקה האחרונה, לאחר ניצחון מעט מפתיע על אנגולה בגמר, ואילו הגארד של מכבי חיפה כיכב בניצחון הסופר מפתיע של ונצואלה בגמר אליפות יבשת אמריקה על ארגנטינה של סקולה ונויצ'יוני. השלושה גם סידרו לעצמם הופעה במשחקים האולימפיים בריו בקיץ, כך שלעונה הקרובה תהיה משמעות מיוחד עבורם.

 

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי