Sport1 Banner

לא בכוונה: מכבי ת"א הפסידה 92:79 באילת

כדיר
כדיר | צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל

החבורה של שיבק הובילה לאורך כל הערב וכפתה משחק 5 בחצי הגמר

(גודל טקסט)

רק קבוצה אחת בהיסטוריה של הפלייאוף העליון חזרה מפיגור 2:0. הפועל אילת עוד לא השלימה קאמבק, אבל אחרי שהשוותה הערב ל-2:2 מול מכבי ת"א עם ניצחון בית מוחץ (79:92), יש לה סיכוי להיכנס להיסטוריה ביום רביעי מול חבורה צהובה עייפה ונטולת אנרגיות במשחק אחד ומכריע על הכרטיס לגמר נגד הפועל ירושלים.

 

אם במשחק השלישי עוד היו כאלה שפיקפקו בהפסד של מכבי ת"א וטענו שהוא נעשה בכוונה כדי לדחות את סדרת הגמר על מנת שדווין סמית' יספיק להחלים, הפעם לא היו שום ספקות. אילת שלטה במשחק מתחילתו ועד סופו, ואלמלא כמה דקות חלשות של אילת ברבע האחרון, המשחק היה מסתיים בתבוסה כבדה יותר.

 

 

לצהובים יש המון סיבות לדאגה. החבורה של גיא גודס לא רק נראית מותשת ומחכה לגונג האחרון של העונה, אלא גם מציגה אופי ורכות שמביישים את כל מה שהמועדון מייצג. סופוקליס שחורצאניטיס אמנם נראה מעט יותר טוב, אבל ג'רמי פארגו שוב לא ממש הגיע וכשבריאן רנדל סוגר משחק במדד שלילי (1-), אז באמת שכבר לא נותר מה לומר.

 

אילת ניצחה בצדק. עמית שמחון עלה בחמישייה וירה שלשות מהרגע הראשון, אפיק ניסים סיפק סלים בדיוק ברגעים הנכונים, קווין פאלמר וקאליף ווייאט להטו לסירוגין ואלישי כדיר ואדריאן יוטר נתנו פייט אדיר מתחת לסלים. מקבוצה שנראתה שבורה רק לפני כשבוע וחצי, היא פתאום מגיעה למשחק 5 בהיכל עם המון אמונה.

 

רבע ראשון

 

אילת עלתה עם ווייאט, ניסים, שמחון, כדיר ויוטר, מכבי עם פארגו, אוחיון, לינהארט, רנדל וטיוס. שמחון פתח עם שתי שלשות, הצהובים הגיעו באיחור ואחרי ארבע דקות הזמין גודס פסק זמן בפיגור 12:5. סופוקליס שחורצאניטיס עלה מצוין מהספסל והחזיר את הצהובים למינוס נקודה בלבד, אבל ווייאט וניסים מנעו מהפך. שלשה של לינהארט סגרה את הרבע ביתרון 22:25 לאילת.

 

שיבק. פתיחה טובה של חניכיו (עדי אבישי)

 

רבע שני

 

דקות נהדרות של כדיר בתחילת הרבע החזירו את אילת ליתרון 8. הצהובים שוב חזרו למשחק וצימקו ל-2 משלשה של היינס, אבל אסברי הגיב מיד בפאול וסל ואחרי דאנק נוסף שלו, גודס השתמש בטיים אאוט נוסף בפיגור 38:31. שתי שלשות רצופות של פאלמר הגדילו את הפער ל-31:44, אבל לינהארט בשלשה ושחורצאניטיס בצבע ציננו את המומנטום המקומי ופארגו הוריד ל-47:41 לאילת במחצית.

 

רנדל. נכנס רע מאוד למשחק (עדי אבישי)

 

רבע שלישי

 

מכבי הלכה פעם אחר פעם לסופו בהתקפה, אבל בהגנה אילת תקפה אותו עם כדיר ויוטר והחזירה את הפער לדו-ספרתי. שמחון המשיך ללהוט ועם שתי שלשות נוספות פתח יתרון 48:62. לינהארט המשיך לקלוע מבחוץ ורנדל קלע סוף סוף סל ראשון, אבל אילת לא התרגשה וחתמה את הרבע ביתרון 60:74.

 

שחורצאניטיס. היחיד שהופיע בשורות הצהובים (עדי אבישי)

 

רבע רביעי

 

למרות הפיגור הגדול, הצהובים נראו אדישים והפער רק הלך וגדל עד שיא של 18 נקודות. מספר דקות של ריפיון מקומי עלו לאילת בריצת 0:7 לחובתה, אותה עצר שיבק מיד בפסק זמן. אלא שגם אחריו מכבי המשיכה לרוץ וצימקה ל-81:75 בלבד. יוטר בשתי קליעות עונשין וניסים בסל גדול החזירו לדו-ספרתי, ומכאן האורחים כבר לא הצליחו לחזור.

 

קלעים

 

הפועל אילת: ניסים 18 (6 אסיסטים), יוטר 16 (11 ריבאונדים), שמחון 15 (5 מ-6 לשלוש), פאלמר 13 (4 מ-7 לשלוש), כדיר 12 (11 ריבאונדים, 6 אסיסטים), ווייאט 11 (11 אסיסטים), אסברי 5, ביר-כץ 2.

 

מכבי ת"א: כהן 16 (4 מ-7 לשלוש, 6 אסיסטים), שחורצאניטיס 15, לינהארט 14 (4 מ-6 לשלוש, 10 ריבאונדים, 6 אסיסטים), פארגו 11, טיוס 8, אוחיון 7, רנדל 5, היינס 3.

עוד באותו נושא: אפיק ניסים, נייט לינהארט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי