Sport1 Banner

המספרים: משפחת ברקוביץ' בעקבות השלפים

ברקוביץ' ג'וניור. יביא לאבא צלחת?
ברקוביץ' ג'וניור. יביא לאבא צלחת? | צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

ניב ינסה ללכת בדרך של אביו, כדיר או סמית' ירשמו היסטוריה. הכל לפני הגמר

(גודל טקסט)

1 – משפחת שלף היא היחידה בארץ שמתגאה גם באב (עמי ז"ל) וגם בבן (גור יבדל"א) שזכו באליפויות. משפחת ברקוביץ' תוכל להצטרף לרשימה אם ניב יילך בדרכו של אביו מיקי.

 

2 – דני פרנקו רושם הופעה שנייה ברציפות בגמר, אחרי שאשתקד הפסיד בהארכה עם מכבי חיפה. עבור אריק שיבק זוהי הופעה ראשונה בגמר בארץ.

 

 

3 – דונטה סמית' רושם הופעה שלישית ברציפות בגמר עם שתי קבוצות שונות, הישג נדיר עבור מי שלא כידרר עבור מכבי ת"א.

 

סמית'. הישג נדיר (עדי אבישי)

 

4 – שלושה שחקנים בלבד זכו בשתי אליפויות עם שתי קבוצות שונות שאינן מכבי ת"א: אבישי גורדון, גל מקל וגוני יזרעאלי. אלישי כדיר מאילת או דונטה סמית' מירושלים יצטרפו ביום חמישי לרשימה האקסקלוסיבית הזו.

 

6 – לא משנה מי תזכה בתואר, זו תהיה האלופה השישית בתולדות הכדורסל הישראלי אחרי מכבי ת"א, הפועל ת"א, גליל עליון, הפועל חולון ומכבי חיפה.

 

7 – יותם הלפרין הופיע בגמר שש פעמים בעבר, כולן עם מכבי ת"א. הוא זכה בחמש אליפויות עם הצהובים, הראשונה שבהן לפני 13 שנה. גם עבור ליאור אליהו זוהי הופעה שביעית בסך הכל בגמר וראשונה עם ירושלים.

 

יוטר, כדיר, הלפרין ואליהו עם הצלחת (עודד קרני, מנהלת הליגה)

 

10 – מספר המשחקים של אילת בפלייאוף, ארבעה יותר מירושלים. הכחולים מהדרום נגררו למשחק 5 בשתי הסדרות הקודמות, בעוד האדומים שלפו את המטאטא פעמיים.

 

16 – אריק שיבק או דני פרנקו יצטרפו ל-15 מאמנים בלבד שזכו באליפויות בארץ. פרנקו יכול להיות המאמן השני בלבד שזוכה גם באליפות וגם בגביע מחוץ למכבי ת"א, אחרי פיני גרשון שעשה זאת עם גליל עליון והפועל ירושלים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי