Sport1 Banner

הערב ב-19:00 הפגנת ענף הכושר מול ביתו של ראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | AFP

150 מאמני כושר המייצגים לא פחות מ-150 אלף שאיבדו את פרנסתם, ידרשו לא רק לפתוח מיידית את חדרי הכושר אלא גם פיצויים לענף "שניזוק באופן אנוש". הטענה: בארה"ב ובאירופה כבר שבה הפעילות בשלב מוקדם

(גודל טקסט)

מדינת ישראל, כך נראה, מתחילה להתגבר בצעדים קטנים על משבר הקורונה עם פתיחת המשק. אולם, התחרויות בענפי הספורט השונים עדיין לא חזרו וכך נכונים הדברים גם לחדרי הכושר שנותרו עדיין סגורים גם לאחר יום העצמאות. לכן, הערב (חמישי) בשעה 19:00 תיערך הפגנה נגד ביתו של ראש הממשלה.

ענף הכושר יחריף את מחאתו כשנציגי מאות מועדוני כושר והמכונים הפרטיים במדינה יפגינו מול מעון ראש הממשלה. בנוסף לכ-20 זוגות אופני ספינינג ימחו גם 150 מאמנות ומאמני כושר, המייצגים לא פחות מ-150,000 איש שאיבדו את פרנסתם. בהודעה הרשמית נכתב כי: "הענף העומד בפני קריסה" ובמחאה יובהר כי, ובנוסף לפתיחה מידית של מועדוני הכושר ידרשו לקבל תוואי פיצויים ייעודי לענף שניזוק באופן אנוש. כרגע מאמני הכושר נמצאים בחל"ת.

יובל ליבלינג, בעלים של רשת פרופיט ונציג ארגון בעלי העסקים בענף הספורט והכושר בישראל אמר: "אנו דורשים שענף הכושר יפוצה בצורה שווה לשאר המשק. יש להאריך את התקופה בה נמדדת ירידת המחזורים לתשעה חודשים ולהעמיד מנגנון מקדמות שיאפשר לענף לשרוד את תקופת החזרה, שכן ללא הסיוע הכספי ההכרחי הענף יתמוטט וישלח 150,000 לחתום אבטלה". הוא פירט בנוסף: "84% מהחברות הפעילות בענף מעריכות כי יפסידו כסף בשנת 2020. 17% מתוכן מעריכות כי יפסידו כסף גם בשנת 2021. 71% מהחברות בענף מעריכות כי ללא סיוע תקציבי מהממשלה לא יוכלו להעסיק את אותה כמות העובדים בחצי השנה לאחר פתיחת המועדונים".

כושר
חדר כושר. מתי תחזור הפעילות? (צילום: Pixabay)

בהודעה פורטו נתונים נוספים על הכנף. מחזור הפעילות השנתי של שוק הכושר בישראל נע סביב חמישה מיליארד שקלים, ובו פועלים כ-2,000 מועדונים המעסיקים כ-150,000 עובדים,, המאמנים למעלה מ-1.3 מיליון איש. פוטנציאל הפגיעה במשק מגיע עד לסכום של כ-3.5 מיליארד שקלים בשנה, והוספה למשק של עשרות אלפי מובטלים של עובדים מקצועיים שישבו בבית ללא אפשרות לעבודה חלופית, שכן כ-70% מהעובדים הינם עובדים מקצועיים. עוד ניתנו דוגמאות כי בארה"ב ובאירופה הבינו את פוטנציאל הפגיעה הכלכלית והבריאותיות, והחליטו על השבת פעילות מכוני הכושר כבר בשלבים הראשונים של חזרה לשגרה.

עוד באותו נושא: דייגו קרלוס, חדרי כושר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי