Sport1 Banner

יואב למברוזו חתם בלימוז' מהליגה הבכירה בצרפת

יואב למברוזו
יואב למברוזו | איגוד הכדוריד

המרכז הצעיר של הנבחרת עוזב את אייזנאך הגרמנית ויהפוך לכדורידן הישראלי השני בצרפת, יחד עם דן טפר שמשחק בליגת המשנה

(גודל טקסט)

מרכז נבחרת ישראל, יואב למברוזו, מצטרף לליגה הבכירה והאיכותית בצרפת: למברוזו בן ה-20 השלים את מעברו ללימוז', העולה החדשה לליגת העל הצרפתית בשורותיה הוא חתם על חוזה ובכך סיים את דרכו בקבוצת אייזנאך הגרמנית, איתה היה שותף לעלייה מהליגה השלישית לשנייה והיה ממצטייניה בעונה הנוכחית שהסתיימה.

למברוזו, שחקן נבחרות הבוגרת והעתודה של ישראל, יהיה הכדורידן הישראלי השני שמשחק בצרפת, אחרי שוער נבחרת ישראל דן טפר, שימשיך לעונה נוספת בליגת המשנה במדי שארבור. בכך אומנם נמנע מצב של טריו ישראלי בליגה השנייה בגרמניה, אבל עדיין ישחקו בה יונתן דיין במדי רימפאר ושניר נציה במדי גרוסוולשטאדט – שהתבשרה שלשום על חזרתה לליגת המשנה. בנוסף אליהם, דניאל מוסינדי ימשיך בארלנגן מהבונדסליגה הגרמנית, וייתכן ששחקן ישראלי נוסף יחתום שם בשבועות הקרובים.

למברוזו שעשה את צעדיו הראשונים בכפר מנחם ובמחלקת הנוער ובקבוצת הבוגרים של עירוני רחובות בה שיחק כבר בגיל 16, התבלט בהמשך במדי נבחרת הנוער של ישראל ובמהלך הפרויקט שנערך בגומרסבאך שבגרמניה. למברוזו הרשים מספר קבוצות, אבל בחר להצטרף לאייזנאך. בשבועות האחרונים, הוא בדק מספר אופציות. לפני משבר הקורונה הוא זכה להתעניינות מקבוצות בליגה הבכירה בספרד ובפורטוגל, אבל בהמשך ההתמקדות הייתה במציאת קבוצה בליגה הבכירה בגרמניה או בצרפת.


בעונה הבאה בצרפת. למברוזו (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

הליגה הצרפתית נחשבת מהאיכותיות ביותר באירופה. רק לפני שנתיים, בפיינל פור ליגת האלופות ב-2018, הגיעו 3 קבוצות צרפתיות למעמד היוקרתי – מונפלייה זכתה לבסוף אחרי שניצחה בגמר את נאנט, כאשר פאריז סן ז'רמן הגיעה לחצי הגמר (נוצחה מול נאנט). פ.ס.ז' הוליכה את הליגה הצרפתית העונה, עד שנעצרה בעקבות משבר הקורונה, וכמובן הגיעה למעמדי הגמר בליגת האלופות ב-16' וב-17'.

בלימוז' מתבססים על סגל משולב של מקומיים עם מספר זרים, בהם שחקנים עם הווה ועבר בנבחרות ספרד, לטביה (יריבת ישראל בסיבוב השני של מוקדמות אליפות העולם) וגם שחקנים בינלאומיים ששיחקו בנבחרות מרוקו ואלג'יריה.

עוד באותו נושא: יואב למברוזו, כדוריד גרמני

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי