Sport1 Banner

אוליבר ברק הופך לכוכב בקנה מידה אירופי

ברק
ברק | צילום: Gettyimages

עם ההשוואות לבייל וכשהוא מוליך את הקבוצה החמה בגרמניה, בסקוטלנד מפנטזים

(גודל טקסט)

לייפציג הפכה לדבר הכי מרענן בבונדסליגה העונה ואחת הסיבות לפריצת השנה באירופה מגיעה דווקא תוצרת סקוטלנד. קוראים לו אוליבר ברק, ילד בן 19 שהגיע הקיץ לעולה החדשה לבונדסליגה וב-21:45 (ישיר בספורט2) יערוך הופעה ראשונה אי פעם בוומבלי יחד עם נבחרתו שתפגוש את אנגליה.

 

ברק הגיע הקיץ מנוטינגהאם עבור 14.5 מיליון יורו והסקוטים כבר מפנטזים על גארת' בייל משלהם. בכל זאת, הוא מקבל במה באחת הליגות הטובות בעולם והופך לכוכב.

 

*

 

חלק ממדיניות הרכש
הוא הבין רק בטיסה לגרמניה שחתם סופית בקבוצה: "הם עידכנו אותי באיזה תפקיד אשחק, היכן אני יכול להועיל לקבוצה והבנתי מיד שבאנגליה כבר לא אשחק בשנים הקרובות. הם לא הפסיקו החמיא לי כמה אני טוב. זה נותן לשחקן הרבה ביטחון. לא חשבתי יותר על האופציה האנגלית".

 

המחטף של לייפציג איפיין את שיטת העבודה שלהם. ברק שיחק בנוטינגהאם וברדפורד רק 27 משחקים, אבל היה מבוקש על ידי כל הגדולות באנגליה וגם בבאיירן מינכן. טוטנהאם הזמינה אותו לשיחות אבל הוא אמר: "ידעתי שבלייפציג מעריכים אותי בגדול אז לא רציתי ללכת לאף מועדון שהעתיד שלי לא היה ברור שם. תראו כמה כישרונות יש בצ'לסי, אבל 41 שחקנים שלהם מושאלים בכל אירופה".

 

המנג'ר המקצועי של לייפציג, ראלף רנגניק, שהביא גם את דמארי לקבוצה והמאמן ראלף האוזנטל הטריחו עצמם למשחק של נוטינגהאם העונה בסוף אוגוסט, כשחלון ההעברות עמד להסתיים. עם שריקת הסיום ב-1:3 על לידס נכנסו למשרדים וסגרו את העסקה.

 


חלק מהקבוצה הכי מדהימה באירופה (AFP)

 

ההחתמה הזו היא לא הפתעה. חלק מהמדיניות של לייפציג היא לרכוש שחקנים צעירים מוכשרים ביניהם החלוץ דויד סלקה בן ה-21, החלוץ הדני יוסוף פולסן ושחקן השנה בליגה האוסטרית עונה שעברה, נאבי קייטה מגינאה. הגיל הממוצע של הסגל רק 23.

 

ברק נצץ בהתחלה. במשחק הראשון בו פתח ברק בלייפציג העונה מול פ.צ. קלן הוא מצא את הרשת בתוך חמש דקות במשחק שהסתיים ב-1:1 במחזור החמישי. לייפציג, בה שיחק עומר דמארי, נבחרה לקבוצה השנואה בבונדסליגה בגלל שהבעלים שלה היא חברה אוסטרית שלמעשה הפכה קבוצה איזוטרית בליגה החמישית בשם מרקרנשטדט למועדון דורסני שמעולם לא היה קיים על המפה. על העובדה שלייפציג הכי שנואה בגרמניה אמר ברק: "זה לא מזיז לי. אני מתרגש לשחק מול 43 אלף צופים ולהתאמן במתקנים הכי חדישים באירופה".

 

הוא הסקוטי הראשון שכבש בגרמניה מאז 1999 כשבריאן אוניל עשה זאת במדי וולפסבורג. מאז שהבקיע ירד לעמדת שחקן מחליף בלייפציג המלאה בכישרונות, אבל הוא עדיין הפתעה עצומה. בכל זאת מדובר בילד בן 19.

 


צעדים של גארת' בייל, או שרק לנו זה נראה? (Gettyimages)

 

מהירות במודל גארת' בייל
הכישרון הסקוטי הלהיב את אוהדי הכדורגל בגרמניה כשהסיפתח שלו היה מרשים ביותר. במשחקו הראשון אי פעם בליגה במחזור השלישי בישל את שער הניצחון ב-0:1 על דורטמונד  אחרי שנכנס כמחליף. "אם הייתי עובר לקבוצה אנגלית גדולה הם היו משאילים אותי", אמר בראיון.

 

בבריטניה כאמור משווים אותו לגארת' בייל בגלל שהוא משחק באגף השמאלי, מהיר מאוד ומאיים על ההגנות. חלוץ ומנג'ר העבר של פורסט, דוגי פרידמן, אמר שהג'ינג'י מזכיר לו בפוטנציאל שלו את כריסטיאנו רונאלדו וגארת' בייל ששיחקו באגף וניצלו את המהירות שלהם.

 

לא פלא שישנן השוואות כאלה. מדובר בשחקן כנף שרץ מאה מטר במהירות של פחות מ-11 שניות. המהירות שלו מסחררת מגינים שמתקשים לעמוד בקצב.

 


בייל, גם בסקוטלנד מתפתח מישהו (AFP)

 

פול לאמברט הסקוטי ששיחק בעבר בדורטמונד ומונה למנג'ר וולבס חושב שעוד מוקדם לחגוג: "ההשוואה לבייל עוד מוקדמת ולא הוגנת. כי בייל בנה עצמו מעמדת מגן ומשחק היום באחת הקבוצות הכי חזקות בעולם, אבל לברק יש את הטאץ' הזה".

 

יחד עם זאת, לאמברט בטוח שלנבחרת זה בהחלט מספיק: "הייתי משחק איתו בטוח, כי יש לו מה שאין להרבה סקוטים. מהירות עצומה עם ובלי הכדור. הוא עשה מהלך מבריק כשעבר לגרמניה. הוא ילמד שם בחצי שנה הרבה יותר ממה שהיה לומד בכמה שנים בפרמייר-ליג".

 

בורק למד גרמנית, את העיר לייפציג הוא בקושי מכיר אבל ייתכן ומדובר בעסקה אדירה לשני הצדדים. בינתיים הילד בן ה-19 הוא עדיין ילד: "אני מתגעגע לאמא שלי, כי היא שיחקה תפקיד חשוב בקריירה שלי", סיכם ברמיזה ילדותית. ב-21:45: יסייע לסקוטלנד להדהים את האחות הגדולה?

 


עד לאן יגיע המסע? (AFP)

עוד באותו נושא: אוליבר ברק

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי