Sport1 Banner

לואיס נאני: "פורטוגל רוצה לזכות גם במונדיאל ברוסיה"

נאני והסלסאו מסמנים מטרה
נאני והסלסאו מסמנים מטרה |

21:45 בספורט2: אלופת אירופה אצל שווייץ ללא רונאלדו. וגם: פאייט חוזר

(גודל טקסט)

משחקי המחזור הראשון של מוקדמות גביע העולם 2018 ביבשת אירופה יסתיימו הערב עם מספר מפגשים מרתקים, כאשר אלופת אירופה תחסר את כריסטיאנו בשווייץ, צרפת תחל את המסע למונדיאל בבלארוס ובמשחק המרכזי תיאלץ להסתדר שבדיה בפעם הראשונה מזה שנים ללא זלאטן איברהימוביץ'.

 

כל המשחקים יועברו בשידור ישיר ומשולב בספורט2 החל מ-21:35, כשבמקביל בספורט1 ישודר המשחק בין שווייץ לפורטוגל.

 

 

בלארוס – צרפת

הטריקולור של דידייה דשאן הרשימו ב-1:3 מול איטליה ביום חמישי האחרון במשחק הכנה, מה שגרם לחלוץ אוליבייה ז'ירו להבהיר כי גם למשחק הערב בבלארוס הם מתייחסים במלוא הרצינות.

 

צרפת הייתה נגיעה מזכיה בתואר משמעותי ראשון מזה 16 שנה, אך דווקא בביתה, בעיר האורות פאריס, נכנעה בגמר היורו האחרון לפורטוגל ונותרה עם הסגנות בלבד, אולם בשורות הטריקולור משוכנעים כי האכזבה נותרה מאחור וכי הם עם הפנים קדימה.

 

ז'ירו. היורו כבר הפך לנחלת העבר (AFP)

 

"הולנד נבנית מחדש ושבדיה מתחילה עידן חדש ללא זלאטן איברהימוביץ', בולגריה, בלארוס ולוקסמבורג חלשות מאיתנו – אבל אנחנו מצפים למשחקים קשים ויודעים שלא יהיה קל", סיפר ז'ירו והודה יממה לפני המשחק מול פיליפנקה וחבריו: "אני לא מכיר את בלארוס, לא היה לנו זמן ללמוד אותם".

 

צרפת תחסר את השוער והקפטן הוגו לוריס, אבל תתעודד מכך שדימיטרי פאייט שב לכשירות מלאה וצפוי לפתוח על חשבונו של אנתוני מרסיאל. "ביורו האחרון אמרנו שאין יותר דבר כזה נבחרות גדולות וקטנות. ההבדלים כמעט שלא קיימים", הוסיף פאייט, קשר ווסטהאם שטרם פתח העונה בפרמייר-ליג עקב פציעה.

 

בלארוס ניצחה את נורבגיה במשחק הכנה שנערך בסוף השבוע שעבר, אך לא סביר שתצליח להדהים את אירופה ולהעפיל לגביע העולם לראשונה. בלם מכבי ת"א איגור פיליפנקה לא צפוי לשחק לאחר שנפגע במשחק בשבוע שעבר.

 

פאייט. חזר לכשירות מלאה (Gettyimages)

 

שבדיה – הולנד

המשחק המרכזי והמעניין ביותר של מחזור פתיחת מוקדמות המונדיאל באירופה ייערך בארנה בסולנה, שם שבדיה תנסה לעיניי הקהל הביתי להסתדר לראשונה מזה שנים ללא הקפטן והכוכב הכי גדול, זלאטן איברהימוביץ' שפרש מהנבחרת.

 

הצהובים-כחולים איכזבו מאוד ביורו האחרון והצליחו לכבוש רק הודות לשער עצמי, אבל המשימה להעפיל למונדיאל תהיה קשה במיוחד – זו לא רק צרפת שאיתם בבית, אלא גם הולנד שכלל לא הצליחה להגיע ליורו ותעשה ככל שביכולתה כדי להשכיח את חרפת השנתיים האחרונות.

 

המאמן דני בלינד מתכוון לערוך מספר שינויים לעומת ה-11 שביום חמישי האחרון נכנעו 2:1 ליוון במשחק הכנה, כשבשער יפתח יספר סילסן מברצלונה ונראה כי וירג'יל ואן דיק יפתח במרכז ההגנה. וינסנט יאנסן מטוטנהאם צפוי לפתוח בחוד.

 

בלינד. לא יכול להרשות לעצמו כישלון נוסף (Gettyimages)

 

שווייץ – פורטוגל

כמו ברוב שלבי גמר היורו, רק שכעת היא כבר אלופת אירופה, פורטוגל תיאלץ להסתדר ללא כריסטיאנו רונאלדו כשתתארח הערב אצל שווייץ, זכר לפציעתו של הכוכב לפני כחודשיים.

 

הסלסאו יתארחו בבאזל אחרי שהתעללו בגיברלטר בשבוע שעבר במשחק אימון ולואיס נאני שעבר הקיץ לוולנסיה סיפר לקראת המפגש: "אנחנו צריכים לפתוח את המוקדמות עם ניצחון. יש לנו איכויות ואנחנו צריכים לשחק כך שלא נצטרך לדאוג בסיום. אנחנו אלופי אירופה ונבחרות כעת יהיו נחושות יותר לנצח אותנו, אבל המטרה שלנו היא לנצח כל משחק – גם זכיה במונדיאל היא מטרה עבורנו".

 

נאני חוגג זכיה ביורו. המטרה הבאה היא המונדיאל (Gettyimages)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי