Sport1 Banner

העתיד של הפועל חיפה תלוי בנוער

פלקושצ'נקו. תגלית בגיל 20
פלקושצ'נקו. תגלית בגיל 20 | צילום: ערן לוף

אם יישען על הנוער, להצהרות של בעלי הפועל חיפה יהיה סופסוף כיסוי

(גודל טקסט)

מכיוון שהאליפות כבר ירדה לנגב ובתנאי שהפועל באר שבע לא תעשה שטויות בשלושת המחזורים הקרובים, החליט בלוג ליגת העל להתמקד במאבקי ההישרדות המרתקים.

קריית שמונה השוקעת תארח את הפועל חיפה לקרב אדיר שאסור לאף אחת להפסיד, הפועל עכו תנסה לשמור על סיכוי לשרוד נגד הפועל כפר סבא. 180 דקות לסיום העונה קרקעית ליגת העל בוערת ואנחנו כל כך אוהבים את זה.

1. מי הסוכן שמשדך להפועל חיפה שוערים בשנים האחרונות?  התחלנו עם פרז'מיסל קובארז' החלש ובינואר הגיע מריאן אנטולוביץ', החלש אף יותר. השערים שספג במחזור האחרון נגד הפועל תל אביב היו מביכים. במקום לשלם לסוכן נראה שהבעלים יואב כץ צריך לתבוע אותו. כץ מברבר מדי תחילת עונה על כך שהקבוצה שלו שווה לפחות פלייאוף עליון רק כדי להישאר בליגה, ממש עם סיומה. 

אם הבעלים הצבעוני יצליח גם הפעם להתגרות בגורל ולשרוד וכדי שפעם אחת גם יהיה כיסוי להצהרו שלו עדיף שייתן למאמן שלו לבנות עבורו קבוצה בריאה וחזקה שתתבסס על הנוער המצוין של המועדון. הפועל חיפה שהוציאה לעולם את גילי ורמוט, חנן ממן, יובל אבידור ויוסי דורה, גילתה רק לקראת סיום העונה שיש לה עוד כישרון ענק תוצרת אדום לבן: מקסים פלקושצ'נקו.

אנטלוביץ'. במקום לשלם לסוכן שלו, צריך לתבוע אותו (ערן לוף)

וכאן חייב כץ לקבל החלטה. האם הוא מוכר בקיץ את פלקושצ'נקו, שבגיל 20 קיבל את הצ'אנס האמיתי מאלי כהן, וקונה בכסף שיקבל צבא של שכירי חרב לא מחויבים, או מסרב להצעות, מתגמל את הילד ובונה סביבו (וסביב ניב אנטמן, לירן סרדל, מיקי יאזו וענר שכטר) קבוצה בריאה שתוכל לכוון גבוה.  .

קריית שמונה עדיין חיה בהכחשה

2. לא סתם סימנו הפרשנים את קריית שמונה כמועמדת בכירה לירידה עוד לפני תחילת הפלייאוף. הסיבה היתה שהקבוצה של איזי שרצקי חיה בהכחשה. בדיוק כמו מ.ס. אשדוד בעונה שעברה, גם סגנית האלופה מהעונה הקודמת חושבת שיש לה סגל יותר מדי טוב (גיא חיימוב, עדן שמיר, אחמד עאבד ואופיר מזרחי) מכדי לרדת, שהיא עדיפה על כל שאר קבוצות הפלייאוף התחתון.

אז זהו, שלא. קריית שמונה יכולה ועוד איך לרדת אם לא תתפכח, אם לא תפנים עד כמה מצבה חמור. אפילו שלומי דורה – שעשה דוקטורט במאבקי הישרדות בעונה שעברה בהפועל עכו לא הצליח להכניס לקבוצה את הטירוף הדוראי שלו.  המזל של קריית שמונה הוא שהכל עדיין תלוי בה. מצד שני, הסטטיסטיקה נגדה. בפעם היחידה שהקבוצה מהגליל היתה בחלק התחתון, היא נשרה בסיום העונה לליגה הלאומית.

דורה. לא מצליח להכניס את הטירוף הדוראי שלו (דני מרון)

זפרן במקום הוכבנוים? למה?

3. ולסיום  שאלה: מה ייחד את הפועל עכו  משאר קבוצות הפלייאוף התחתון? היא היתה היחידה שלא פיטרה מאמן.  עד השבוע האחרון שבו כמה ירון הוכנבויים האופטימי  ("נישאר במחזור האחרון") לא הצליח לדלג על חרב הפיטורים וקבע שעכו כבר לא מיוחדת.

מוזר. אם במשך 31 מחזורים האמינו בצפון בכך שהוכנבוים (מאמן שרחוק מלהיות מושלם) יכול, הם היו צריכים ללכת עם האמונה שלהם עד הסוף. מה גם שהמחליף שלו הוא מומי זפרן. לא רק שזפרן לא אימן במשך שלוש וחצי שנים בליגת העל (עזב מסיבות בריאותיות את רמת השרון) הוא גם ענה ב-"לא יודע" (בראיון עמו ב-103FM) לשאלה האם הוא מאמין שהוא יכול להביא את השינוי. מדאיג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי