Sport1 Banner

החור באגף ימין, ההתעקשות על אוזיל והגיבוי להומלס

לאב. הוכיח בעבר שהוא יודע גם לצאת מהעקשנות שלו
לאב. הוכיח בעבר שהוא יודע גם לצאת מהעקשנות שלו | צילום: Gettyimages

ההפסד לאירלנד חשף את חולשת גרמניה ואת הטעויות של לאב

(גודל טקסט)

נבחרת גרמניה תעלה הערב ככל הנראה ליורו 2016, גם אם לא תרשים בבית מול גיאורגיה החלשה, אבל הביקורת כלפי המאמן יוגי לאב הולכת ומתחזקת. למזלם של המאנשאפט הם זקוקים רק לתיקו ואפילו הפסד יעלה אותם, במקרה ששתי המתחרות העיקריות שלהם על שני הכרטיסים האוטומוטיים, פולין ואירלנד לא יסיימו בתיקו ביניהן.

 

ההפסד 1:0 לאירלנד ביום חמישי חשף כמה ליקויים שמלווים את החבורה של לאב מראשית הקמפיין הצולע אליו הגיעו כאלופי עולם.  בעיה כרונית באגף ימין של ההגנה, הכרטיס החופשי שקיבל מסוט אוזיל ל-11 ונטייה לפתוח עם שחקנים שלא מצויים בכושר טוב.

 

 

 מיד לאחר הזכייה בברזיל, פרשו מגרמניה שלושה שחקנים: פר מרטסאקר, מירוסלאב קלוזה ופיליפ לאם. ג'רום בואטנג דחק את בלמה של ארסנל לספסל עוד במהלך המונדיאל כך שלפרישה שלו לא היתה משמעות מיוחדת, ואת חסרונו של קלוזה פתר לאב בהצלחה בסגנון משחק ההתקפה ובשימוש שונה במאריו גצה.

 

לעומת זאת, לאב לא מצא תשובה לחור שהותיר אחריו לאם. המאמן הגרמני ניסה במהלך הקמפיין שלושה שחקנים שונים בעמדת המגן הימני – סבסטיאן רודי מהופנהיים, אמרה צ'אן מליברפול ומתיאס גינטר מדורטמונד. אף לא אחד מהם הצליח להרשים.

 

על לאב מופעלים לחצים לצרף לסגל את מגן באיירן, ראפיניה. הברזילאי משחק כבר 10 שנים בגרמניה (חמש בשאלקה וחמש בבאיירן) ודחה הצעה להצטרף לנבחרת ברזיל מכיוון שהוא מעוניין לקבל אזרחות גרמנית. ראפיניה עצמו רוצה לשחק במדי גרמניה וחברו לבאיירן לאם תומך נלהב ברעיון.

 

אוזיל. לאב מסוגל להציב אותו גם במקום נוייר (Gettyimages)

 

אופציה נוספת העומדת בפני לאב היא לשנות מערך ולעבור לשחק עם שלושה שחקנים בקו האחורי.

 

בהפסד 1:0 לאירלנד ראינו את אלופת העולם מתקשה לפרוץ את מערך שני קווי ההגנה של היריב ובעיקר ראינו נבחרת מסורבלת, איטית וחסרת השראה. אחת הסיבות לכך היא שמי שאמור לנפק את הברק הגרמני, אוזיל, מקבל קרדיט בלתי מוגבל מלאב וללא קשר ליכולותיו ולכושרו.

 

לצופה מהצד נדמה לעתים שלאב ירכיב את אוזיל בכל מקרה, אפילו במקומו של מנואל נוייר השוער. לעתים גם נדמה שלאב עצמו סבור שזה בכלל לא משנה מי יהיו ה-11 אותם בחר להציב על כר הדשא, כל עוד הוא עצמו יעמוד על הקווים.

 

שורלה והומלס. זייפת בקבוצה? יש לך מקום בנבחרת (Gettyiamges)

 

מה שברור הוא שאצל לאב לא משחקים מי שמצויים ברגע נתון בכושר הכי טוב בקבוצות שלהם. להפך,  מאמן המאנשאפט ייתן לך את החולצה גם אם אתה מזייף קשות. ודוגמאות יש למכביר.

 

אם בדורטמונד, הכוכב  שלה מרקו רויס עולה מהספסל כי הוא עדיין לא מצליח לחזור לכושר משחק איך יכול להיות שאצל לאב הוא פותח? ולמה להחליף את גצה שנפצע באנדרה שורלה, הממעט לקבל דקות בוולפסבורג , במקום בקווין וולנד שכבש כבר חמישה שערים בשמונה מחזורים  בהופנהיים?

 

את שער הניצחון השיגו האירים משגיאה גסה של מאטס הומלס. גם כאן יכול היה לאב פשוט לצפות בהומלס, בלם דורטמונד, מפשל מול באיירן (אשם בשני שערים ב-5:1), הופנהיים ודרמשטאט ופשוט לא לעלות אתו.

 

לאב והומלס. החברות ביניהם באה על חשבון הנבחרת (Gettyimages)

 

הומלס לא הסתפק בכך שהיה גרוע מול אירלנד ובשיא חוצפתו העביר ביקורת פומבית על חבריו (מה בדורטמונד אין ווידיאו? הומלס לא צפה ביכולתו המבישה??) . וגם כאן ייתכן והביטחון של הבלם מגיע מהגיבוי המקומם שנותן לו לאב.

 

למאמן של המאנשאפט היתה סיבה נוספת לספסל את הומלס. הבלם זומן לבירור משמעתי בדורטמונד אחרי שמצלמות  הטלוויזיה  קלטו אותו משליך בזעם את סרט הקפטן על הדשא בתום ה-2:2 מול הופנהיים. הבירור נקבע מיד לאחר משחקי הנבחרת כך שלאב יכול היה ליישר קו עם דורטמונד ולהסתדר בלי הבלם הסורר.

 

ללאב יש גם מחליף ראוי להומלס.: שקודראן מוסטפי, בלם ולנסיה שע"פ דיווחים שונים כבר נמצא  ברשימות הרכש של ריאל,ברצלונה, יונייטד ובאיירן.

 

למרות כל הבעיות הקשות האלה ישנו גם מקור לתקווה. לאב יודע לעשות את ההתאמות ולהשתחרר לעתים מעקשנותו המפורסמת. כך היה בברזיל בשנה שעברה. אחרי שהמאנשאפט לא הרשימו בשלב הבתים (תיקו 2:2 מול גאנה וניצחונות דחוקים 0:1 על ארה"ב ו-1:2 על אלג'יר), לאב ביצע את השינויים ההכרחיים.

 

לאם חזר מהקישור לעמדת המגן הימני במקום בואטנג שחזר להיות בלם. סמי חדירה ומירוסלאב קלוזה נכנסו להרכב  והספינה שטה ללא מעצורים עד לזכייה באליפות .

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי