Sport1 Banner

אנגליה עדיין מושלמת, גם שוויץ ביורו

וולקוט חוגג את השער
וולקוט חוגג את השער | צילום: Gettyimages

וולקוט וסטרלינג כבשו מול אסטוניה, 0:7 לשוויצרים על סן מרינו. רוסיה ניצחה

(גודל טקסט)

תשעה משחקים בבתים 3, 5 ו-7 שוחקו הערב במסגרת המחזור התשיעי של מוקדמות אליפות אירופה, ואיזו דרמה הם סיפקו. אנגליה שמרה על מאזן מושלם לאחר שניצחה בוומבלי את אסטוניה החלשה 0:2, בעוד שוויץ הביסה 0:7 את סן מרינו האומללה. סלובניה וליטא נפרדו בתיקו 1:1 ושתיהן איבדו סיכוי ריאלי להעפיל לטורניר.

בבית 7, בו נאבקו רוסיה, שבדיה ומונטנגרו על מקומות 2-3, ניצחו השתיים הראשונות בעוד מונטנגרו איבדה כל סיכוי להעפיל. רוסיה הזיעה במולדובה אבל חזרה עם שלוש נקודות (1:2) ושבדיה ניצחה בליכטנשטיין 0:2 (זלאטן איברהימוביץ' החטיא פנדל במחצית הראשונה אבל תיקן במחצית השנייה). מונטנגרו פספסה הזדמנות להידבק לשתיהן, לאחר ששמטה יתרון ביתי מול אוסטריה, שכבר העפילה וטרם הפסידה במוקדמות. שני שערים מאוחרים של האוסטרים, כולל שער ניצחון בתוספת הזמן, קבעו ניצחון חוץ 2:3 והדיחו את המקומיים המאוכזבים.

בית 5

אנגליה – אסטוניה 0:2 

ויין רוני הפצוע קיבל לפני המשחק מהתאחדות הכדורגל האנגלית את "נעל זהב" לכבוד שבירת שיא הכיבושים של סיר בובי צ'רלטון. האנגלים, שכבר העפילו, קיוו להמשיך לשמור על מאזן מושלם, ונעזרו לשם כך בחלוץ טוטנהאם הארי קיין, שפתח בהרכב לאחר ששב לכבוש במחזור האחרון. רוי הודג'סון עלה בהרכב התקפי, כאשר לצידו של קיין פתחו גם ת'יאו וולקוט, אדם לאלאנה, ראחים סטרלינג ורוס בארקלי. מנגד, אסטוניה עלתה בהרכב הגנתי במיוחד וקיוותה להדהים בוומבלי.

רוני זוכה לכבוד מבובי צ'רלטון, הערב (Gettyimages)

מתחילת המשחק הפעילו האנגלים לחץ כבד על האורחים, אבל לא הצליחו למצוא את הרשת לאורך מרבית המחצית הראשונה. השחקנים של הודג'סון הירבו להתמסר ביניהם ואף התקרבו לרחבה האסטונית כל כמה דקות, אבל סטרלינג, קאהיל, מילנר ו-וולקוט לא הצליחו לנצל  את ההזדמנויות שלהם.

 

הסכר נפרץ על סף המחצית: רוס בארקלי מסר כדור נהדר שחתך את כל ההגנה והגיע לוולקוט, שנותר לבדו מול השוער. חלוץ ארסנל לא התבלבל ושלח את הכדור לפינה הרחוקה. 0:1

 

וולקוט כובש את השער (Gettyimages)

 

ושמח עם החברים (Gettyimages)

 

הלחץ האנגלי נמשך גם במחצית השנייה, ושחקניו של הודג'סון הירבו להחמיץ. בסופו של דבר הם השיגו את השער השני לו היו ראויים בדקה ה-85: כדור שוער ארוך של ג'ו הארט מצא את הראש של הארי קיין, שנגח קדימה לעברו של המחליף ג'יימי וארדי. וארדי התקדם בתוך הרחבה בצד שמאל ומצא את ראחים סטרלינג, שלא התקשה להרשית מול השער החשוף.

 

התוצאה משקרת במעט. האנגלים בעטו לשער האסטוני 18 פעמים, לעומת 3 בעיטות מהכיוון השני, שאף אחת מהן לא הלכה למסגרת. לאחר תשעה משחקים אנגליה עדיין מושלמת עם 27 נקודות, והיא תשחק בעוד שלושה ימים בליטא בתקווה לסיים קמפיין נדיר עם 100% הצלחה.

סטרלינג לא שוכח למי צריך להודות לאחר השער שכבש. וארדי, קיין ובארקלי שמחים גם הם (Gettyimages)

 

עוד בבית:

סלובניה – ליטא 1:1 (צפו בתקציר)

לסלובניה: בירסה (45, פנדל). לליטא: נוביקובאס (86, פנדל)

מינדאוסקאס פאנקה, שנפצע במפגש הקודם בין הנבחרות, פתח גם הפעם בהרכב של האורחים. ליטא הייתה חייבת לנצח על מנת להשאיר לעצמה סיכוי תיאורטי להעפיל, אבל ההפסד חיסל את סיכוייה, והיא תארח בעוד שלושה ימים את אנגליה למשחק חסר חשיבות מבחינתה. רק תרחיש סנסציוני, במסגרתו תובס סלובניה בסן מרינו במקביל לניצחון גבוה של אסטוניה על שוויץ, יכול למנוע את המקום השלישי מהסלובנים.

פאנקה ונוביקובאס לאחר שער השוויון, שלא הספיק לליטאים (AFP)

שוויץ – סן מרינו 0:7 (צפו בתקציר)

כבשו לשוויץ: לאנג (17 צפו בשער), אינלר (56, פנדל), מהמדי (66), דג'ורו (72, פנדל), קסאמי (75), אמבולו (80, פנדל) ודרדיוק (89).

השווצרים לא התקשו מול הנבחרת החלשה בבית, והבטיחו את העפלתם עם הצגה גדולה לעיני הקהל הביתי.

השווצרים חוגגים את העפלתם ליורו (AFP)

 

ולא שוכחים להודות לאוהדים, שזכו לראות מופע של שערים (AFP)

בית 7

מולדובה – רוסיה 2:1 (צפו בתקציר)

רוסיה הייתה חייבת לנצח את המשחק בשביל לבצר את מעמדה במקום השני. על הקווים עמד מאמנה של צסק"א מוסקבה, לאוניד סלוצקי, שהחליף את פאביו קאפלו שפוטר. ארטיום דז'יובה, מלך השערים של בית 7 עם שבעה כיבושים ערב המחזור, פתח בחוד הרוסי.

במחצית הראשונה הרוסים התקשו מאוד מול המארחים, שטרם המחזור הפסידו לכל הנבחרות בבית מלבד לרוסים. למרות 65% אחוזי שליטה בכדור במחצית, לא הצליחו האורחים לבעוט אפילו פעם אחת לעבר השער המולדובי. 

אלכסי ברזוצקי מרוסיה (ימין) וניקולאי מילינצ'נו ממולדבה במאבק על הכדור (AFP)

 

רוסיה הצליחה לעשות את זה בדקה ה-58. כדור חופשי שהורם לרחבה הגיע לאיגנשביץ' הבלם, שממרחק של מטרים ספורים שלח את הכדור לרשת.

 

העניינים נעשו יותר קלים עבור הרוסים, שבדקה ה-78 הכפילו את היתרון. קרן מצד ימין עברה את כל ההגנה והגיעה לדז'יובה, שממרחק של מטר דחק פנימה, 0:2.

המולדובים, להם לא היה על מה לשחק מלבד כבודם העצמי מול הקהל הביתי, צימקו את התוצאה בדקה ה-85. כדור קרן מצד שמאל הורחק לא טוב היישר לראשו של צ'בוטראו, שנגח לרשת. 1:2 תוצאת הסיום.

דז'יובה וחבריו שמחים אחרי השער שכבש (AFP)

 

עוד בבית:

 

ליכטנשטיין – שבדיה 2:0 (צפו בתקציר)

 

כבשו: מרקוס ברג (19 צפו בשער) וזלאטן איברהימוביץ' (55). זלאטן גם החטיא פנדל בדקה ה-40. את המשחק שפטה רביעיית שופטים ישראלית בראשותו של לירן ליאני.

 

זלאטן מחטיא את הפנדל (AFP)

מונטנגרו – אוסטריה 3:2 (צפו בתקציר)

 

כבשו למונטנגרו: ווצ'יניץ' (31) ובצ'יראי (68). ווצ'יניץ' (87) הורחק. לאוסטריה: יאנקו (55), ארנאוטוביץ' (81) וסאביצר (90). 

 

איזו אכזבה למונטנגרו, שהובילה פעמיים מול המוליכה, שהבטיחה את עלייתה לטורניר כבר במחזור הקודם. ניצחון היה משאיר את הנבחרת של ווצ'יניץ' בתמונת העלייה, אבל שני השערים המאוחרים שספגה חיסלו את סיכוייה להשיג משהו בקמפיין הזה, וקבעו שהיא תסיים במקום הרביעי.

 

יאקוב יאנטשר ומארסל סאביצר מיד לאחר השער של האחרון. מאנדיץ' המונטנגרי מבין שזה נגמר (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי