Sport1 Banner

היועמ"ש אישר אי אכיפה, המשחקים יתקיימו בשבת

רגב. מחויבת לנושא
רגב. מחויבת לנושא | צילום: ערן לוף

המנהלת אישרה: המשחקים יתקיימו כסדרם בכל הליגות המקצועניות

(גודל טקסט)

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, נתן היום (רביעי) את אישורו להצעת מתווה הפשרה של שרת הספורט, ח"כ מירי רגב. השרה פנתה ליועמ"ש במטרה שיאשר את המשך הסטטוס קוו ואת קיום משחקים בשבתות עד למציאת פתרון והגעה להסכם בין הארגונים השונים, כך שיתאפשר קיום משחקי הכדורגל בשבת.

 

במכתב ששלח ויינשטיין נכתב: "כמענה לפניית שרת הספורט מירי רגב הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי הוא לא מוצא מקום בעת הזאת לשינוי במדיניות אי האכיפה, בקשר לקיום המשחקים בשבת הנהוגה במשך עשרות שנים. שרת הספורט הביע בפני היועץ את יוזמתה להקים צוות בין משרדי בראשות מנכל המשרד למציאת פתרון מקיף לנושא. בהתייחס לכך ביקש היועץ משרת הספורט לכשיסיים הצוות את עבודתו והשרה תגובת את המלצותיה בנושא יעודכן היועץ על מנת שיוכל להידרש לנושא במידת הצורך".

 

 

שרת הספורט מירי רגב: "אני מודה ליועץ המשפטי לממשלה שסייע לשמור על הכדורגל על החוק בישראל ועל השבת. אני מחויבת לנושא ומאמינה שנוכל להגיע לפשרה שתעמוד בעיקרון שמי שרוצה לשחק בשת ישחק ומי שלא – לא".

 

הודעת היועץ לא עברה בשתיקה במערכת הפוליטית, בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי): "אכן, יש פעמים שהרשויות נדרשות לקבוע סדרי עדיפויות לאכיפה בשל מצוקת משאבים וכוח אדם, אבל קביעה לפיה חוק מסויים לא יאכף באופן קטגורי ויהפוך למעשה לאות מתה בספר החוקים היא קביעה שערורייתית ובלתי חוקית, מדרגה נוספת באקטיביזם הייעוצי שכעת מרשה לעצמו להתעלם מחוק שהכנסת חוקקה ולעקר אותו מתוכן על דעת עצמו".

נציגות השחקנים הוציאו הודעה רשמית בה נכתב: "נציגות שחקני הכדורגל בישראל מכבדת את החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, לפיה אינו רואה צורך לשנות את מדיניות אי האכיפה בנוגע למשחקי הכדורגל המשוחקים בשבת. הנציגות קוראת לשרת הספורט הגברת מירי רגב, לכנס לאלתר את הוועדה שעל הקמתה הכריזה השרה. כפי שהבטחנו לשרה רגב, נציגות שחקני הכדורגל תשתף פעולה באופן הדוק עם הוועדה ותפעל יחד איתה למציאת פתרון שיטיב עם כל הצדדים''.

 

לאחר ההודעה החליטו במנהלת בצוותא עם ההתאחדות לכדורגל כי המשחקים בכל הליגות המקצועניות כולל ליגות הנוער יתקיימו כסדרם.

עוד באותו נושא: יהודה ויינשטיין, מירי רגב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי