Sport1 Banner

עלה לקרב בקטגוריית משקל לא נכונה – והפך לנכה

למצולמים אין קשר לכתבה
למצולמים אין קשר לכתבה | צילום: Gettyimages

משתתף בטורניר אגרוף תאילנדי תובע 2.5 מיליון שקלים בשל "רשלנות חמורה"

(גודל טקסט)

מתמודד בטורניר לאגרוף תאילנדי תובע פיצויים בסך 2.5 מיליון שקלים, לאחר שהועלה בטעות לזירה מול יריב בקטגוריית משקל כבדה משלו והפך לנכה. בתביעה אותה הגיש בשמו עו"ד דוד פייל, נטען כי עקב נחיתותו, נפגע הצעיר במהלך הקרב ונגרמו לו נזקי גוף קשים. לדברי פרקליטו, איבד המתאגרף את הכרתו לאחר שספג אגרוף בפניו. הוא התעלף ופונה לבית החולים "תל השומר", שם אושפז למספר ימים. 

 

חברות הביטוח והנתבעות האחרות מתכחשות לאחריותן לאירוע והתביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב. באפריל 2010 נערך טורניר במסגרת מוקדמות אליפות העולם באגרוף תאילנדי בהיכל הספורט ביד אליהו (כיום היכל 'מנורה מבטחים').

 

בתביעה אותה הגיש לאחרונה בשמו טוען עו"ד פייל, כי ש', צעיר כבן 26 מכפר-סבא, הוזמן לקחת חלק במשחקים, אך עקב טעות שנפלה בארגון התחרות, הוא שובץ מול מתמודד במשקל בינוני – שתי קטגוריות משקל מעל למשקלו. משקל גופו של המתאגרף, מבהיר עו"ד פייל, הוא בעל חשיבות רבה בכל הנוגע לעוצמת המכה, למהירות התנועה של המתאגרף בזירה, וליכולת ספיגת המהלומות של גופו: "לא בכדי מסווגים את המתאגרפים לקבוצות משקל, שעל פיהן נקבעים הקרבות ומוכתרים האלופים".

 

המתאגרף נבדק על ידי ד"ר אלי סימון, מומחה רפואי מטעם התביעה בתחום כירורגית הפה והלסת. בסיכום חוות דעתו, ציין ד"ר סימון כי המתאגרף סבל משבר כפול של הלסת התחתונה, וכי נותרה לו הפרעה תחושתית בפניו. הרופא קבע בחוות דעתו כי עקב מצבו יהיה על המתאגרף לעשות שימוש בסד לילה לפה, למשך כל ימי חייו. לאור זאת, קבע ד"ר סימון את אחוזי הנכות של המתאגרף בסך של 13%.

 

לטענת פרקליטו של המתאגרף, התאונה ארעה "עקב רשלנות חמורה מצד מארגני התחרות". בתביעה נטען שלפני התאונה היה הצעיר בריא, נמרץ ומלא שמחת חיים, ועסק באינטנסיביות באגרוף תאילנדי כתחביב: "לאחר התאונה וכתוצאה ממנה, הפך התובע למוגבל בתפקודו, הסובל באופן קבוע מכאבים וממגבלות רבות, דבר אשר משפיע הן על עבודתו והן על חיי היומיום שלו".

עוד באותו נושא: איגרוף תאילנדי, דוד פייל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי